Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Holiday dip?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-08, 14:07   #1
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Holiday dip?

Om man blander ut en liten posjon, feks 2-3 ss rømme og tilsetter bare litt av kryddermixen,vil det da være ok å spise? Syns ingen dip jeg lager kan måle seg med denne og om jeg da holder meg til noe lovlig som jeg dipper må det vel kunne gå? eller?!
POsen veier 22 gram, karb 57 pr 100..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:24   #2
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holiday Dip?

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Om man blander ut en liten posjon, feks 2-3 ss rømme og tilsetter bare litt av kryddermixen,vil det da være ok å spise? Syns ingen dip jeg lager kan måle seg med denne og om jeg da holder meg til noe lovlig som jeg dipper må det vel kunne gå? eller?!
POsen veier 22 gram, karb 57 pr 100..

5 gram med mixen er 2,9 + rømme. Synes det er mye for par ss med dipp. 2 ss seterømme er 1,5 karbs.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:34   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Holiday Dip?

altså, selve posen veier bare 22 gram.. dvs. 12,5 karbs i hele posen. Ei venninne av meg syntes at det holdt med å bruke halve posen per rømmeboks, da er det bare 6,25 karbs fra krydderet. Og man spiser som regel ikke hele rømmeboksen når man spiser dipp? (ikke jeg ivertfall), så si du spiser halve, så er det 3 karbs fra dipp. Det er jo ikke kriiiise i mine øyne når man en dag bestemmer seg for å ha litt kos. Har jeg regnet rett i farten her så kommer det 5 karbs fra en halv lett rømme boks. Er jo mindre i seterrømme, kanskje du kunne prøvd det?

Siden du går på ketolyse så blir dette litt mye da.. Med mindre du klarer å begrense det til mindre enn en halv boks. Men om jeg var fast bestemt på å kose med meg med noe ekstra en dag, hadde jeg gjerne tatt litt holidaydipp, og passt på hva jeg spiste resten av dagen

Men det er meg da

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:43   #4
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Holiday Dip?

Til lørdagskosen er det absolutt verdt det..
Jeg syns ikke det er vanskelig å holde meg på under 15 karbs og om jeg totalt får litt mer en lørdagskveld så syns jeg ikke det er krise heller..

Etter mine beregninger(forbehold om at jeg at feil,er bare en uke gammel på dette med å regne karber) blir 2 ss(50-60 gram veid)rømme omtrent 1.5 karb+en tredjedel av dipmixen 7 gr=4 karb som da totalt blir 5.5.
Dypper du det da feks i ostechipsene syns jeg det høres ut som en helt grei ekstra kos for meg..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 17:09   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Holiday Dip?

Jeg bruker ca 1/3 av dip-mixen på en hel boks med rømme. Da blir det ikke så mye karber da.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 17:49   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Holiday Dip?

mmmmh jeg fikk lyst på dipp nå Sulten! Btw Kanonada, kan være at du tåler mer enn 15 karbs per dag! Kanskje 20! Og da er det jo ikke krise om du koser deg litt ekstra på lørdagen Men det er jo bare en måte å finne det ut da

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 18:02   #7
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Holiday Dip?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

mmmmh jeg fikk lyst på dipp nå Sulten! Btw Kanonada, kan være at du tåler mer enn 15 karbs per dag! Kanskje 20! Og da er det jo ikke krise om du koser deg litt ekstra på lørdagen Men det er jo bare en måte å finne det ut da

Høh.. Kan det være jeg tåler mindre enn 15?:/ -jeg har nemlig, på denne første uke ikke gått ned, heller gått opp et par hundre gram.. Men trasker videre,med eller uten dip.
Men takk for svar i allefall=)

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:17   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Holiday Dip?

Torild nevnte det at å spise unde 15 karbs har ingen hensikt for vektreduksjonen!
Kroppen trenger litt tid på å venne seg til det nye kostholdet, så om du ikke har gått ned den første uka er det ikke noe krise! Gi dietten noen uker, så skal du nok se resultater Jeg gikk ned 2,5 kg den første uka, men det var bare vann!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 12:17   #9
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holiday Dip?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

altså, selve posen veier bare 22 gram.. dvs. 12,5 karbs i hele posen.

Hvis det er kun 12,5 karbs i posen er ikke det ille. Synes ho skrev 50 karbs for hele posen jeg. Blingsa jeg da, ser at det er pr 100g- da er det ikke ille i det hele tatt.

Hehe vet ikke hva jeg har tenkt på da jeg skrev denne.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no