Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Lavkarbodiett uten østrogen/melkehormoner

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-13, 18:59   #1
sandy_sks@hotmail.com
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
sandy_sks@hotmail.com er på en erverdig vei
Cool

Lavkarbodiett uten østrogen/melkehormoner

Nå har jeg begynt på diett igjen. Jeg er på moderat lavkarbo fordi dette funker best med magen og overskuddet. Men jeg sliter med uren hud og tenker å droppe alt av meieriprodukter og produkter som inneholder østrogen. Da tenker jeg på melke-og-soyaprodukter. Melk har jo høye doser hormoner i seg (og kan være kreftfremkallende mener forskere, men hva er ikke kreftfremkallende=). Soyamelk er varmebehandlet og dermed inneholder det farlige stoffer som dannes med proteinene. Rå soya tror jeg går fint, bønner osv. Men hva er det igjen for meg å spise? Kan jeg spise vanlig smør da? Jeg inkluderer ost eller melk i noe jeg lager hver dag. Melk i kaffen, feks. Noen som har erfaringer?

sandy_sks@hotmail.com er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg tror jeg Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:12   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodiett uten Ostrogen/Melkehormoner

Smør, kokosolje og kokosmelk må vel gå helt fint. Mange her som spiser melkefritt( mange beholder smøret om de ikke er melkeproteinintolerante) og det går så fint.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-03-13, 09:28   #3
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbodiett uten østrogen/melkehormoner

Kanskje du kunne orientere deg i retning Paleo?

Viktig å finne frem til alt du faktisk kan spise fremfor å gremmes over hva man forsaker (mener ikke at du gjør det, bare sier det sånn generelt) om det skal være levelig i lengden.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på lavkarbodiett kitekatt Spørsmål og svar 14 25-10-11 23:55
Lavkarbodiett Solveig62 Lavkarbo generelt 7 12-04-11 22:22
Lavkarbodiett Larsen77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-09 09:49
Lavkarbodiett? annama Lavkarbo generelt 16 13-07-09 11:22
Østrogen og vektnedgang Photobscura Spørsmål og svar 17 28-02-07 19:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no