Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Fettlever og lavkarbo, går det?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-12, 19:29   #1
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Fettlever og lavkarbo, går det?

Jeg har hanglet i over ett år med magesmerter som de ikke har klart å finne ut av. Alle prøver har vært fine og ingen ting tyder på noe sykdom. Nå har jeg fått diagnosen fettlever og beskjed om å slanke meg. Deilig å få en diagnose, men jeg er vettskremt av den og hva den kan innebære dersom jeg ikke får vekk fettet fra leveren.

Jeg fikk ingen annen beskjed enn å slanke meg og nå lurer jeg på om jeg kan hoppe på lavkarbo igjen for å gå ned i vekt.

Jeg vurderer telefonkonsultasjon med Hexeberg og medlemskap på lavkarboklubben.

Noen som har erfaring med fettlever og lavkarbo her?

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 21:03   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fettlever og lavkarbo, går det?

Har ikke personlig erfaring, men ikke-alkoholisk fettlever har jeg lest en del om. Hvite karbohydrater (hurtigvirkende) får det meste av skylden. Og så vet vi jo hva ender som ender som foie gras blir tvangsforet med...
I din situasjon ville jeg absolutt ha spandert på en konsultasjon hos hexeberg. Jeg vil tro de er blant dem som har mest erfaring i Norge.

Tvitvi og lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 05-09-12 kl 08:28.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 21:44   #3
fjordtroll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 24
fjordtroll er ny på veien

Sv: Fettlever og lavkarbo, går det?

Du må redusere eller aller helst kutte inntak av fruktose i første omgang. I motsetning til alle andre sukkerarter må fruktose fordøyes i leveren, og der er kapasiteten begrenset, i alle fall om inntaket er høyt. Høyt innhold av fruktose finnes i en del frukter, men hvitt sukker er "verstingen" med ca. 50 % fruktose.

fjordtroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:47   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fettlever og lavkarbo, går det?

Det meste av brus er vel også søtet med fruktosesirup?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 08:00   #5
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Fettlever og lavkarbo, går det?

Tusen takk for svar.
Jeg fant selv også noen undersøkelser der fettet i leveren minsket mer med lavkarbo enn med lavkalori og har derfor begynt å legge om kosten nå.
Jeg har kuttet pepsi max - selv om den ikke har sukker så er det nok mer belastning på leveren enn vann. Og sukker i første omgang. Det i seg selv er ganske stor forandring og jeg har en helt grusom hodepine.
Jeg skal ha meg en time hos Hexeberg også.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og fettlever maysa Lavkarbo generelt 2 22-09-11 10:20
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Ketolyse og fettlever villebill Ketolysekuren 12 21-05-07 09:07
Fettlever Frank Spørsmål og svar 23 19-02-07 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no