Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Verdens beste lavkarbo rundstykker

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-13, 18:14   #76
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Er hekta, jeg nå. Har i halvparten av majonesen fra oppskrifta, og bruker veldig lite ost på toppen. Bruker jarlsberg/norvegia-blanding, har i litt oregano og basilikum, og venter til de er helt avkjølt før jeg spiser, gjerne med hardkokt egg på. Helt fantastisk digg. Har fått de såppas tykke at jeg fint kan skjære de i to, men ikke på langt nær så flotte som Moogie! Gleder meg til å prøve disse til burgere

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 01:32   #77
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Jeg strør ikke osten på toppen mere. Strør sosikker eller linfrø eller sesam som på bildet. Syns det blir best slikt Må ta bilder av pirogene mine neste gang. De spises så fort at jeg rekker ikke å ta bilder, hehe

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 15:02   #78
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Fantastisk gode rundstykker!
Jeg byttet litt av gulosten med taffelost, ble veldig godt med smør og skinke på.
Nesten enda bedre dagen etter, og tålte godt en tur i fryseren.

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 19:03   #79
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Disse skal jeg bake i morgen. Junior har etterlyst både rundstykker og hamburger, og her kan jeg jo slå to fluer i en smekk

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 19:39   #80
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.

Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 21:20   #81
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 130520131225.jpg (691,8 KB, 61 visninger)
Filtype: jpg 130520131228.jpg (604,0 KB, 81 visninger)
Filtype: jpg 130520131230.jpg (651,9 KB, 72 visninger)
__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 22:50   #82
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.

Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi.

Jeg rasper fint. Da blir den ikke så synlig.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 01:37   #83
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg rasper osten på et gammelt rivjern, ganske grovt..
I kveld laget jeg dobbelt porsjon av denne, som jeg fordelte i 12 store muffinsformer. Pisket et egg og smurte på toppen og drysset på litt valmuefrø og oregano. Nå er morgendagens nistemat laget, og resten ligger i en plastpose i kjøleskapet. Er ganske godt fornøyd med disse rundstykkene.

Nam- nam Takk for at du la ut bilder!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 15:11   #84
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Jeg rasper fint. Da blir den ikke så synlig.

Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 17:59   #85
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det en lur ide å bruke stavmikser til røren tror du? Slik at osten og alt blir veldig godt blandet? Jeg bruker revet ost fra Tine... tenker å bake nå, blir glad om du svarer nå, om du tilfeldigvis er på nettet nå

har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?

Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 19:34   #86
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Bakte disse i dag. Fikk bare 5 rundstykker jeg da og de skal vi prøve oss på i kveld.
Hadde i bare halvparten av majonesen da jeg ikke vil ha majonessmak på dem.
Hvordan skal de oppbevares?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-13, 22:12   #87
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Jeg har oppbevart disse både i kjøleskapet og på benken og prøvd å fryse de. Alt fungerer like greit

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 01:13   #88
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

har ikke prøvd med stavmikser... det er jo mulig at det skal gå an å bruke den til osten, men tviler på at det skal fungere bra til hele røra. For den er veldig lett å blande/røre med skje også blir den fort tykk. Blir kanskje fort tungt for en stavmikser?

Vet ikke om du allerede har bakt og prøvd det ut? i Så fall, fortell hvordan det gikk

Tusen takk for svar. Det ble ikke til at jeg bakte i dag, men høgskole si i fra når jeg har prøvd

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 16:59   #89
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk for svar. Det ble ikke til at jeg bakte i dag, men høgskole si i fra når jeg har prøvd

Ha, ha. Autokorrekt er morsomt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 01:17   #90
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ha, ha. Autokorrekt er morsomt

Haha!!!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:18   #91
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Nå er jeg så spent - har laget disse nå og de steker i ovnen! Gleder meg til å prøve

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 12:01   #92
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Min mening: svært enkle å lage, gikk raskt og lettvint. Doblet røren og fikk 14 stk. Toppet noen av de med linfrø, solsikkefrø og gresskarfrø - delikat! De hevet seg en del i ovnen, men falt litt sammen igjen da de var ferdig stekt. Godt å ha pålegg på noe, synes kanskje de var litt svampete, men skal teste et til nå som de er avkjølt.

Absolutt noe jeg kan lage igjen.

Tusen takk for oppskrift!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:25   #93
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?

Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 13:55   #94
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes de var bedre uten glutenmel, men jeg skjønner ikke helt hensikten med majones? Er det ikke bare å ha et egg ekstra oppi samt litt olje?

Jeg har nemlig ikke majones hjemme i dag.

Tipper majonesen gjør at disse ikke blir så eggete

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 21:02   #95
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 22:20   #96
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Er osten sånn lett og luftig eller ganske pakket oppi litersmålet? syns desiliter er trøblete mål for reven ost...

Jeg har veid min og mener å huske de var rundt 90 gr.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 22:23   #97
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

woo! mål i gram! akkurat det jeg liker

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 23:47   #98
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

jeg fikk 4 stykker, ganske flate... men de ble brune og fine oppå etter ca 13 min, men svampete inni.. så jeg satte dem inn igjen på ganske lav varme i ca 10 min og det ble bedre. jeg brukte mozarella, mulig vanlig gulost blir bedre

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 13:18   #99
monima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 39
Innlegg: 21
monima er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Mmmm disse er så god

__________________




monima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-13, 18:37   #100
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker

Jeg har ikkenfiberhusk, blir det helt feil å bruke pofiber?

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste lavkarbo-lomper! Stella27 Ketolysekuren 23 04-02-17 11:32
Verdens beste sjokolademousse! Wonder woman Kake/dessert og snacks 3 24-09-12 23:55
Verdens beste bursdagskake? supermax Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 07-10-11 23:26
Verdens beste Nannah Kake/dessert og snacks 36 18-08-11 09:20
Verdens beste othilie Spørsmål og svar 4 24-05-11 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no