Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Dårlig ånde!! ;)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-05, 15:27   #1
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel
Wink

Dårlig ånde!! ;)

Jadda.
Men jeg tenkte kanskje noen hadde noen gode tips til en tyggoman som meg selv..
Jeg er nemli skremmende avhengig av tyggis (spesielt sølvfarget ekstra).
Og det er jo ikke til å stikke under en stol at man får ekstremt dårlig ånde når man er i ketose, siden man også her skiller ut avfallsstoffer.

Så da blir mitt spørsmål til dere - kjenner dere til noen gode tyggis-erstatninger som er mulig å bruke under induksjonen? Hva som helst som man kan putte i munnen et øyeblikk for noe bedre smak og pust, uten karbiser? Jeg vil nemli nødigst plage alle andre med mine spisevaner

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 17:55   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg spiser smint tror ikke det er noe særlig karbo i de, men jeg vet ikke de skal iallefall være sukkerfrie

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 17:57   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg spiser av og til litt Lächerol (eller åssen den skrives), er bare søtningsstoffer der stort sett (og ikke sukker). Men det er vel lite slikt som er "lov" på induksjonen, om det er det du lurer på.

Kanskje noen andre har bedre svar (ps, jeg ramler ikke ut av ketose pga. slike ting..)

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 19:00   #4
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Jeg spiser av og til litt Lächerol (eller åssen den skrives), er bare søtningsstoffer der stort sett (og ikke sukker). Men det er vel lite slikt som er "lov" på induksjonen, om det er det du lurer på.

Kanskje noen andre har bedre svar (ps, jeg ramler ikke ut av ketose pga. slike ting..)

Brukte V6-tyggis jeg. Den er ikke så "sterk" og ikke så søt,så den trigger meg ikke,sånn som extra og div andre tyggiser gjør. Ellers så gikk det i "Frisk"-pastiller.
Og så klart; munnspray. en lifesaver!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 19:45   #5
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

okei.. kanskje jeg rett og slett kan fortsette med tyggis i det stille da.. innimellom iallefall.. De er jo sukkerfrie, men 65% karb ellernoe..
Nå har jeg akkurat spist nydelige nakkekoteletter til middag !! Det var tilbud på Coop så min 250 grams kotelett kosta meg 11 kroner Det er ikke ofte maten blir så billig nå for tiden gitt...

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 19:48   #6
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av boble

Og så klart; munnspray. en lifesaver!

Finnes det enda? munnspray? DET er det jammen lenge siden jeg har sett !!
Hoho! Hvor da ??

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 21:05   #7
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

okei.. kanskje jeg rett og slett kan fortsette med tyggis i det stille da.. innimellom iallefall.. De er jo sukkerfrie, men 65% karb ellernoe..

Tror ikke det er 65% karber i tyggisene... er det ikke sukkeralkoholer??? Hvis så, så skal jo ikke de regnes med. Men klart, det er jo kunstige søtnignsmidler da

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:13   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jaa, det er sant, i tyggis er det Sukkeralkoholder, og skal iiikke telles med. Det er ommentrent ikke noe "skadelig" i tyggisen (bare disse søtningstoffene, men tviler på at du stopper nedgangen av såå lite). Samme med Lächerol, det er mest sukkeralkoholer, og skal ikke telles med..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:23   #9
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

OKei
Takk for oppklaring!
De sier jo at man bare skal regne med "netto karber" når man er på atkins.. Men det er vel ingen måte å finne ut hva det er i vanlige produkter??
I disse atkins barene (som er kjempeflotte! spesielt den med sjokolade) er det jo en del karbohydrater, men man skal bare regne med 3 gram per plate.. Fordi resten er sukkeralkoholer som i tyggis?

Jeg må bare spørre..

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:28   #10
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jupp, har en her selv, min er det 2 gram i da (Atkins Decadence bar), og resten er sukkeralkoholer Det er nok vanskelig å finne "netto karber", men slik som på tyggis står det sukkeralkoholer. Mener vertfall det, gjør det på Lächerolen. Dessuten må du også huske at det er per 100 gram, og en tyggis veier jo ikke det..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-04-05, 22:55   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

de har vel munnspray på apoteket tenker jeg...ellers er det tyggetabletter med sink å få kjøpt. Det hjelper også.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 01:31   #12
Kalorine
Medlem
 
Kalorine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 44
Innlegg: 194
Kalorine er en juvelKalorine er en juvelKalorine er en juvel

Jeg unner meg litt tyggis av og til. Men jeg må innrømme at jeg for tiden unngår å puste rett i fjeset på folk og snakker litt til siden for ansiktet deres. når jeg snakker med dem. Noe som i ofte oppfattes som at jeg ikke er interessert i hva de har å si.

__________________















Nothing tastes as good as beeing thin feels!
Kalorine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (the book is my bible) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
Naturell yoghurt mot dårlig ånde og tannkjøttsykdommer mofe Nyheter / media 0 21-03-05 15:54
Dårlig ånde og kvalme Bamseline Lavkarbo generelt 3 04-03-05 23:13
Atkins og dårlig humør Pianoman Induksjonen 21 23-02-05 20:55
Hva er dette med dårlig oversettelse av boka? Zoë Atkins kosthold 6 19-04-04 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no