Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Finnes lavkarbo-øl?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-16, 01:02   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Finnes lavkarbo-øl?

Isåfall hviket merke? Navn? Polvare eller butikk?
Tenker på et par øl til grillmaten innimellom i sommer.

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 01:18   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Finnes Lavkarbo ØL?

Det finns. Det går under tilnavnet "lite" og somregel står det at det er færre kalorier. Alle kaloriene som er redusert kommer fra karbohydrater og det er jevnt 30% færre kalorier i de aller fleste med dertil 70% færre karbohydrater. Dvs. istedenfor en kan du nå ta 3 øl. Jeg tror ikke det har hendt så mye siden de kom så sjekk denne testen for mer informasjon.

Jeg ser den en gang i blant på jobben siden det vistnok er ok å drikke for de med glutenallergi, men det smaker ikke i nærheten så godt som en god vanlig øl.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 07:22   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes lavkarbo-øl?

Finnes flere typer lite-øl. Både Tuborg, Aas, Carlsberg og Ringnes har, og de har alle et redusert sukkerinnhold på 50-70%. (Stort sett det siste).
Jeg synes at Ringnes er den beste av de som er på markedet, og de er, som Sylwester skriver, også glutenfrie (en genistrek, spør du meg! Flere skjenkesteder har tatt det inn!). De har faktisk nå kommet med en mørk pilsner som må være den beste lavkarbo-ølen jeg har smakt. Ettersom jeg ikke har drukket vanlig øl på ti år, så er kanskje smaken min justert deretter, men kjæresten min som ellers drikker vanlig øl var enig i at den virkelig ikke var så verst.
Det fåes kjøpt en eller annen type lite-øl i de fleste dagligvarer. (Jeg har funnet den mørke pilsneren i alt fra butikker i Oslo, Nittedal, Roa og Engerdal. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 10:01   #4
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Finnes lavkarbo-øl?

Enig med Photo at den nye mørkere lite pilsneren fra Ringnes er god, og mannen min som er en skikkelig hipsterøldrikker av verste (beste?) lidenskapelige sort syns heller ikke den var så aller verst.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 15:02   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Finnes lavkarbo-øl?

At Ringnes har mørkt lite-øl visste jeg ikke. Da skal jeg til butikken på fredag :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 17:18   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Finnes lavkarbo-øl?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

At Ringnes har mørkt lite-øl visste jeg ikke. Da skal jeg til butikken på fredag :-)

Se etter denne:


Flere steder står den blant "hipsterølen".

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 15:11   #7
_AndaloN_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 2
_AndaloN_ er på en erverdig vei

Sv: Finnes lavkarbo-øl?

Jeg er glad i øl og har leitet lenge etter det beste lavkarbo ølet.
Hansa Lite har kun 0.5 pr 100g. Dvs 2.5 g pr halvliter boks stort sett alle andre øl har 1 gr eller mer pr 100g

_AndaloN_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det lavkarbo potetgull? Jaudaa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 15-03-12 02:20
Finnes det lavkarbo-syltetøy? Tette80 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 08-08-11 15:21
Finnes det vitenskapelig forskning mtp lavkarbo? Heaven Spørsmål og svar 14 11-03-11 16:45
Nå er sommeren her, finnes det lavkarbo-is? whynn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 03-06-10 01:20
Finnes det... hippopo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 03-05-07 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no