Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett holder magen i gang?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-07, 21:11   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Fett holder magen i gang?

Jeg leser at mange får treg mage ved oppstart på lavkarbo. Jeg er på dag 4, og i dag har jeg vært og gjort "nr. 2" to ganger.

I går begynte jeg med meierismør i kaffen. Ja, for jeg har ikke klart å kutte ut kaffen. Jeg har kuttet ut Natreen helt og er på nedtrapping med kaffe.

En "lettkaffelatte" har for meg vært 3/4 krus med pulverkaffe, 2 Natreen og 1/4 ekstra lett melk. Nå består den av 3/4 krus med pulverkaffe, en fløteskvett, en ss meierismør og resten kaldt vann til koppen er full. Har fått i meg 3-10 Natreentabl hver dag.

Jeg klarer ikke varm kaffe lenger skjønner dere, har hatt småbarn siden 2003 og begynte med lunken kaffe for å unngå skoldingsulykker. Derfor har jeg oppi kaldt vann nå.

Har ikke noe problem med hard vond mage nei! Og jeg har redusert matbehovet veldig brått. I dag har jeg spist for lite. Vi har container å fylle opp, så jeg har jobbet mye. I dag har jeg bare spist 1/2 kotelett til frokost, ca 1 cm tykk skive græddost, 30-40 g italiensk salat med 3,5 kh pr 100 g, og 1 1/2 lår grillet kylling.

Har ikke rukket å spise, og har stupt i dusjen og dratt i bursdagsselskap med masse kaker. Tok med restene fra pakken med grillete kyllinglår og spiste det med kaffe og farris.

Og jeg er ikke sulten nå heller. Har tatt 2 store krus varm buljong med 1/2 buljongterning i hver, og meierismør da! Vet ikke om jeg bare skal ta litt ost til kvelds. I morgen skal jeg spise mer!

NB! Jeg spiser så lite grønnsaker med vilje. Jeg skal ta en "Lokkebiff" tenkte jeg: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12366
Har ikke klart å kutte meieriprod. helt ennå, men det er redusert til noe ost og fløte.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 22:31   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fett holder magen i gang?

Joa, fett holder magen i gang, men mange på lavkarbo opplever at de ikke har avføring hver dag. Det er ikke noe galt i det. Om du snakker med en oppdatert lege, vil du få høre at, ja, mange tror at en gang pr dag, vanligvis om morgenen, er det normale. Nyere grundige studier har imidlertid vist at sannheten er en annen. Det er kun 4 av 10 menn og 3 av 10 kvinner som har dette mønsteret. Noen har avføring så sjelden som 3 ganger i uken og andre har avføring flere ganger daglig, uten å feile noe som helst. Atter andre har det på den måten at avføringen en dag er fast, en annen dag løs, og en tredje dag treg. Det er først når et slikt mønster er ledsaget av magesmerter uten at man bør oppsøke lege. Det står ikke noe sted at man MÅ ha avføring hver dag.

Med et godt variert lavkarbo kosthold uten magesmerter er det helt ok å gå flere dager uten at det kommer ut noe !

Jeg syns forresten ikke at der er så lurt å bare spise kjøtt, faktisk svært lite lurt er det, - men skal ikke blande meg oppi........ akkurat nå..........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:15   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Fett holder magen i gang?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Joa, fett holder magen i gang, men
Jeg syns forresten ikke at der er så lurt å bare spise kjøtt, faktisk svært lite lurt er det, - men skal ikke blande meg oppi........ akkurat nå..........

Nei, jeg klarte ikke en helt kjøttdiett slik som Lokkebiff gikk på. Spiser spesialsalat på jobben hver dag. Litt ost og fløte også. Små mengder.
Men forskjellen fra nå og i 2004 er at jeg var så opptatt av å variere mer, og å måtte komme opp i 20 kh hver dag. Nå tar jeg lettere på om det blir en grønnsakfri dag imellom. Når folk klarer seg i flere mnd på bare kjøtt og egg uten å ta skade av det.

Jeg tenkte nå mest på de som klager over å føle seg oppblåst, og som har hard vond avføring. For de vil det sikkert hjelpe med mere fett, og gjerne på tom mage i en kopp kaffe eller te. Skal kjøpe kokosfett, for det er sikkert suverent i teen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 18:13
Grønnsaker og fett Fjonken Atkins kosthold 3 09-04-06 20:11
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 18:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no