Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og influensa

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-14, 16:24   #1
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Ketolyse og influensa

Hei.
Har gått i over en uke nå med influensa. Sover dårlig og prøver konstant å hoste opp lungene mine. Matlysten er vekke, sliter derfor med å få i meg frokost o.l. Begynte på penicillin for 2 dager siden, og etter det har magen begynt å tulle seg. Har alltid ubehag.
Har noen forslag til hva som kan hjelpe på ubehaget i form av mat? Har mange tips selv, men de passer ikke inn i Ketolysekuren....

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 17:36   #2
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og influensa

Opprinnelig lagt inn av izze, her.

Hei.
Har gått i over en uke nå med influensa. Sover dårlig og prøver konstant å hoste opp lungene mine. Matlysten er vekke, sliter derfor med å få i meg frokost o.l. Begynte på penicillin for 2 dager siden, og etter det har magen begynt å tulle seg. Har alltid ubehag.
Har noen forslag til hva som kan hjelpe på ubehaget i form av mat? Har mange tips selv, men de passer ikke inn i Ketolysekuren....

Bare først - vet du om du tåler penicillin? Jeg hadde ubehag hver gang jeg brukte det tidligere - plutselig fikk jeg veldige reaksjoner i kroppen - og da viste det seg at jeg ikke tåler penicillin. Så jeg må ha en erstatning (bare tenkte siden du skriver at det er da alt styret begynte...)

Hadde det vært en idè å lage seg smoothie eller noe? Evt noe juice hvis du har juicer? Jeg bruker gulrot, spinat, paprika og ingefær - det er skikkelig bombe mot sykdom.. Godt er det også Gulrot er tross alt ikke ketolysemat, men er man syk og ikke får i seg noe mat syns jeg dette må være godkjendt.

Uansett: Masse god bedring!! Håper du kommer deg fint til igjen!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 17:54   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og influensa

Er man syk, er man syk og får spise deretter! Ketolyse kan vente 10 dager! *streng sykepleier*
Dog er det viktigste at du får i dag væske.
Du bør nok kjøpe melksyrekapsler på apotekt eller få i deg det på andre måter om magen din sliter med penicillin, noe som jo er helt vanlig.

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 19:51   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Ketolyse og influensa

Det kommer jo an på hva du liker å spise når du er syk. Jeg ser ingen grunn til å ikke spise ketogent selv om man er syk. Jeg liker godt noen kalde smoothies. Avokado og kokosmelk med bær og gjerne et egg oppi. Masse god næring i det. Fortell hva du egentlig har lyst på så er det lettere å komme med tips

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 12:16   #5
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og influensa

Takk for svar! :-) Ja, jeg tåler penicillin. :-) Har kjøpt meg Biola i håp om at magen kommer seg litt. :-) Problemet er at jeg har ikke lyst på noe mat siden den kommer ut igjen med engang. (Vet d er litt kvalmende) ;-) Er på jakt etter noe som kan binde magen litt?

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 12:25   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og influensa

Dropp biola, kjøp kapsler med melkesyrebakterier isteden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 12:36   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og influensa

Det er ikke om å gjøre å spise så mye når man er syk, kroppen har uansett reserver å ta av til du blir frisk igjen. Det viktigste er å sørge for å drikke nok, så du ikke blir dehydrert. Når du blir friskere kommer matlysten helt av seg selv. Så ikke bekymre deg, bare sørg for å få i deg den væsken du trenger!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 12:38   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og influensa

Væske, salt og ikke melkeprodukter Kanskje du orker nøtter eller baconcrisp?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 23:33   #9
izze
Juniormedlem
 
izze sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 11
izze er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og influensa

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det er ikke om å gjøre å spise så mye når man er syk, kroppen har uansett reserver å ta av til du blir frisk igjen. Det viktigste er å sørge for å drikke nok, så du ikke blir dehydrert. Når du blir friskere kommer matlysten helt av seg selv. Så ikke bekymre deg, bare sørg for å få i deg den væsken du trenger!




Jeg må ha i meg mat, har epilepsi så utfordrer ikke skjebnen ved å kun drikke. :-)

izze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
influensa, ketolyse, mageproblemer, penicillin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå får jeg influensa Cherry Generell diskusjon 1 23-04-10 20:05
Ketolyse og influensa fillifjonka Ketolysekuren 9 31-10-09 14:50
En-dags influensa? aslaug Fysisk og mental helse 6 31-07-09 20:04
Ketolyse og Influensa terry Ketolysekuren 5 11-07-08 11:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no