Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Råd mot kvalme?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-09, 15:31   #1
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Råd mot kvalme?

Jeg er så og si konstant kvalm, og tanken på mat gjør det bare verre. Noen som har noen gode råd?

Gjerne tips om mat, ost og den slags er pyton nå

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 17:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot kvalme?

Hvorfor er du kvalm? Har du snakket med legen din om dette?
Er jo ikke normalt å gå rundt å være kvalm!

Jeg ville nok prøvd meg på noe ala smoothies etc, noe som smaker litt friskt.
Lage noe du aldri har prøvd før (sjekk oppskriftene inne i Gerds journal, med bilder).

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 18:30   #3
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Råd mot kvalme?

Har bare vært kvalm i snart en uke, og regner med at det er birkniger av medisiner jeg har begynt på. Så satser på at de gir seg om ikke så alt for mange dager

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 18:56   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot kvalme?

Du kan prøve å koke te på ingefær og drikke. Det er en del som synes det hjelper mot kvalme
Eller smådrikke vann med en sitronskive eller to i.
God bedring

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 21:44   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Råd mot kvalme?

smoothies er glimrende, youghurt naturell med litt bringebær, suppe/buljong...grønnsaker i staver

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 09:59   #6
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Råd mot kvalme?

jeg har god erfaring med seaband, akupressurarmbånd!
det får man bla. på apotek.
være obs på at det kan ta litt tid å finne rett punkt i starten, og at 1 av 10 ikke har dette punktet!
men du kan stimulere punktet selv før du kjøper noe,
se her på siden finner du noen bilder av produktet, så ser du sånn ca hvor du skal trykke (på armbåndet er det en hvit "knapp" det er der du skal ha fingertuppen din for å stimulere punktet uten båndet)
ca to fingerbredder opp mot armen, mellom to sener finner du punktet, trykk litt i dette området, og når du finner punktet, skal det hjelpe nesten med en gang!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 12:10   #7
Proson
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bømlo, Hordaland
Innlegg: 11
Proson er på en erverdig vei

Sv: Råd mot kvalme?

Hadde samme problem i starten, grønnsakssuppe hjalp meg. Tok et knekke brød en dag også, litt mye karber men det virket. Selvsakt med mye pålegg for å gjøre det til et måltid

Proson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 12:44   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Råd mot kvalme?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Du kan prøve å koke te på ingefær og drikke. Det er en del som synes det hjelper mot kvalme

Signerer dette... God bedring

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalme bobbla Ketolysekuren 6 03-01-09 22:35
Hodepine og kvalme Neanine Ketolysekuren 5 11-09-07 19:01
Kvalme jeef-micro Generell diskusjon 8 18-08-06 23:49
Kvalme! Helene Lavkarbo generelt 13 20-06-05 15:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no