Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Etterlyser oppskrift!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-06, 14:54   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Question

Etterlyser oppskrift!

I en av de 35+ bladene (tror kanskje det var det Eva??) var det en oppskrift på kesam-pannekaker i et av de første nummerene. Klippet den ut og tok vare på den, for de var veldig gode. Men selvfølgelig har den forsvunnet i flyttinga!
Noen som har oppskrift på disse??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 02:15   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Etterlyser oppskrift!

Jeg har oppskrift på kesam LAPPER? Vet ikke om det er de du er ute etter men her er de iallefall:

KESAMLAPPER

  • 3 dl Sans Kesam Mager
  • 2 stk. egg
  • 5 ss hvetemel (kan bruke spelt eller kanskje soya?)
  • 3 ss sukker (splenda/fruktose)
  • 2 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 stk. sitron , revet skall av
  • 2 ss TineSmør , til steking
Ha kesam i en bolle. Rør inn eggene, deretter melet sammen med sukker, bakepulver og vaniljesukker. Riv skallet på sitronen og ha det i.
Varm en stekepanne og stek lappene. Ha ca. 1 ss røre i panna til hver lapp.

Server med syltetøy med lite sukker eller friske/frosne bær og eventuelt kesam med vaniljesmak.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 22:22   #3
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Etterlyser oppskrift!

Jeg ser at denne tråden er "hønngammal", men jeg husker kesamlapper og husker at de er så gode. Nå har jeg utviklet en intoleranse for hvetemel i løpet av de siste 7-8 årene, men vil gjerne prøve dem igjen. Går det bra å lage disse med f.eks havremel eller glutenfritt mel?

Hadde vært så moro å prøve! Jeg lagde jo CC-lapper etter oppskrift jeg fant her inne, og de var kjempegode! Lillemann på snart to gaflet i seg som han aldri hadde sett mat før!!

Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 06:46   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Etterlyser oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Fullfres, her.

Jeg ser at denne tråden er "hønngammal", men jeg husker kesamlapper og husker at de er så gode. Nå har jeg utviklet en intoleranse for hvetemel i løpet av de siste 7-8 årene, men vil gjerne prøve dem igjen. Går det bra å lage disse med f.eks havremel eller glutenfritt mel?

Hadde vært så moro å prøve! Jeg lagde jo CC-lapper etter oppskrift jeg fant her inne, og de var kjempegode! Lillemann på snart to gaflet i seg som han aldri hadde sett mat før!!

Det er mange oppskrifter på lapper her inne. Søk på lapper/pannekaker under oppskrifter. Kan fint lages med feks kokosmel, mandelmel, malte mandler, kun fiberhusk, cottage cheese, kesam osv.

Oppskriften over er IKKE lavkarbo.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 18:58   #5
væren85
Juniormedlem
 
væren85 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 13
væren85 er på en erverdig vei
Wink

Sv: Etterlyser oppskrift!

Jeg har en veldig godt oppskrift på lapper/pannekaker ! Du er bruker bare laktosefrirømme istedetfor vanlig http://mettdottcom.blogg.no/14091288...ed_kun_2_.html

__________________


væren85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 20:55   #6
Fullfres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 4.882
Fullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt liktFullfres er veldig godt likt

Sv: Etterlyser oppskrift!

De så veldig gode ut Vi lager nå lapper/pannekaker av en omskriving av kesamlapper Vi lager av 150 gr seterrømme, 2 egg, 2 små ts fiberhusk og litt søtning. La røren stå i kjøleskapet i 10 min før steking. Hvis den er litt tykk, ta i litt fløte. NAMMENAMMENAM!

__________________
Besøk gjerne journalen min
I feel that if a person can't communicate, the very least they can do is to shut up ~ Tom Lehrer
Fullfres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har helt sluttet å filosofere Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Linsepure Skorpia Middag 4 01-04-09 00:32
Oppskrift på Esekielbrød, noen??? elian Atkins kosthold 12 17-03-06 10:33
oppskrift på ketshup snoopygirl Annen mat 6 09-01-05 22:03
Etterlyser brødoppskrift, og tipser om andre oppskrifter aveline Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 24-11-04 10:13
Oppskrift på brød med veldig få karbo rsy Atkins kosthold 6 07-10-04 11:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no