Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søtningsstoff?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-08, 10:34   #1
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Søtningsstoff?

Quality Strø: Dette produktet skal erstatte sukker, når det blir brukt som strø. Eksempler på dette kan være:

  • på vafler
  • på jordbær
  • på kaker eller desserter
  • på morgencerealier (havregryn, corn flakes)
  • i kaffe eller te
Quality Strø er delvis krystallisert i konsistensen for å gi en følelse av noe som ”knaser” når det spises.
Ingredienser Quality Strø:
  • Polydextrose (E1200)
  • Antiklumpningsmiddel (silisiumdioksid)
  • Sukralose (E955) (mindre enn 1g per kilo
  • Acesulfam K (mindre enn 0,5g pr. kilo)
Næringsinnhold per 100 g:
  • 100 kcal
  • 0 gram fett
  • 0 gram karbohydrat
  • 90 gram kostfiber
Kan dette være noe å bruke istedenfor Splenda som det er noen karbohydrater, noen som vet ?

Hilsen Trinelise

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 10:47   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

Jeg tror jeg ville gått for Sukrin istedet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 12:08   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

Fribol oppfører seg bedre i bakverk enn Sukrin ...... sier min mor - som rapporterer om veldig gode resultater i bruken av dette. Det krystalliserer seg ikke, slik sukrin dessverre gjør.

Har fått masse oppskrifter fra henne med Fribol isteden for sukker. (oppskrifter hun har fått via Fribol (via ernæringsfysiolog Anne-Marie Aas, Aker Universitetssykehus))og testet ut, siden min stefar har diabetes II). Men dessverre inneholder de mel, - og jeg har ikke fått prøvd ut med alternativer enda.

Personlig ville jeg prøvd Fribol siden jeg ikke er fornøyd med Sukrin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 12:29   #4
KW87
Medlem
 
KW87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nordland
Alder: 36
Innlegg: 220
KW87 er på en erverdig vei

Sv: Søtningsstoff?

Hvor får man kjøpt Fribol tro?

__________________
Oppstart 5.jan.10
-8,5kg
KW87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 12:30   #5
Trinelise
Medlem
 
Trinelise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 59
Innlegg: 175
Trinelise har en fantastisk aura rundt segTrinelise har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søtningsstoff?

Tusen takk for svar til begge to!
Da går jeg for Fribol, har brukt Splenda til nå, men synes det er dumt at karbohydrater jeg kunne brukt til andre ting blir brukt i teen min!

Trinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 12:36   #6
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

Opprinnelig lagt inn av KW87, her.

Hvor får man kjøpt Fribol tro?

På apotek

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:01   #7
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

Fribiol er faktisk ikke så dumt.. men jeg holder meg til sukrin jeg også... har prøvd fribiol... smaken er som baken

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:05   #8
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Fribiol er faktisk ikke så dumt.. men jeg holder meg til sukrin jeg også... har prøvd fribiol... smaken er som baken

Bismak på fribol?

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:26   #9
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

etter min mening ja... smaker ikke søtt direkte.... og når jeg har prøvd den i bakst så har jeg merket en rar smak som ikke skal være der om du skjønner....?

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:29   #10
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtningsstoff?

Hvordan ligger de an prismessig da? Kanskje det kan blandes med Splenda eller sukrin for best resultat?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:39   #11
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

de ligger på prisen mellom 40-50 kr.... varierer fra apotek til apotek.... men jeg betalte ikke over 50 kr hvertfall.... tror det var 40 ....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:43   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtningsstoff?

Boksen ser veldig liten ut ved siden av jordbæret. Hvis den er så liten blir den jo dyr å bake med. Vet noen hvor mye den inneholder slik at vi kan sammenligne med Splenda eller Sukrin.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 13:46   #13
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsstoff?

inneholder 150 g pr boks.... jeg synes den er for dyr til å være så liten... for den blir vips tom... for sukring og splenda bruker du jo mindre av og boksen varer mye lenger... vil ikke kritisere fribol- men det er min mening....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtningsstoff smosje South Beach 18 26-01-14 16:16
Søtningsstoff Frank Spørsmål og svar 5 21-02-07 21:53
Proteinpulver uten (kunstig) søtningsstoff? Solan Kosttilskudd 9 11-01-07 22:31
Info om kunstig søtningsstoff mofe Generell ernæringsdebatt 12 14-07-05 16:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no