Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Egg McMuffin

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-05, 12:50   #1
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Egg McMuffin

Ai ai ai - denne fant jeg på lowcarbfriends.som som Iset la uf for en stund siden - laget den som muffis i går (da kan jeg ha dem liggende, ent legge i frysen og ta en opp i ny og ne, ha et par i en liten boks i vesken om jeg skal avgårde og ikke vil ende opp med å kjøpe søppleamt et sted osv...
Jeg 4-doblet oppskriften nøyaktig, det ble 6 muffins.

1 stort egg
2 spiseskjeer revet cheddar
2 teskjeer revet parmesan
3 skiver røkt skinke , skåret i biter (kan sikkert bruke alt slags kjøttpålegg)

1/2 spiseskje Atkins bakemix
1/4 teskje bakepulver
Krydre etter smak med salt, pepper, Basilikum

Varm ovnen til 180 grader. MIx alle ingreditensene i en bolle. Spray muffinsform
og hell oppi. Bak i ovnen i ca 15 minutter. Strø evt litt parmesan på toppen etter 10 av de 15 minuttene.
Muffinsen(e) skal være 'satt' og lett gyldne når man tar dem ut av ovnen.

AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-05, 17:03   #2
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Egg McMuffin

det hørtes digg ut

det må jeg virkelig prøve

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 20:11   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Egg McMuffin

oj kanskje jeg skal lage dette istedet for oste kjeks ???

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 12:07   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Egg McMuffin

okeyy nå setter jeg i gang her ..... noen andre her som har prøvd før ?? jeg har ikke sånne aluminiums former så det blir vanlig papir ....

mmmm gleder meg til luncjen i dag gitt ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 12:34   #5
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Egg McMuffin

Åssen gikk det? Ble det bra, eller? Jeg ELSKER disse muffinsene, tar gjerne og strør litt parmesan på toppen når det er 5 minutter igjen av steketiden... mmm..

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 12:43   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Egg McMuffin

kan man droppe bakemixen?? Bruke noe anna??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 12:57   #7
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Egg McMuffin

Man kan vel egentlig bruke det meste som man vanligvis ville erstattet mel med - soyalmel eller mandelmel for eksempel? Noen bruker jo soyaprotein også, kan sikkert brukes. Det er jo ikke en "hovedingrediens", mer for å binde det hele sammen, vil jeg tro. Ikke de store mengdene det er snakk om.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 13:51   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Egg McMuffin

Nøtta: hva synes du da?
AnnaV: ble det altså 6 store muffins av den oppskriften du la ut?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 15:19   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Egg McMuffin

ja det ble seks stoooore når du nettopp hadde tatt de ut og seks passe små når de hadde sunket sammen men de var kjempe gode og kommer helt sikkert til og gjentas ...

jeg har spist en varm og en kald - den kalde var best !! ja også brukte jeg fiber husk istedet for bake mixen !!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 17:16   #10
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Egg McMuffin

Opprinnelig lagt inn av nøtta

ja det ble seks stoooore når du nettopp hadde tatt de ut og seks passe små når de hadde sunket sammen men de var kjempe gode og kommer helt sikkert til og gjentas ...

jeg har spist en varm og en kald - den kalde var best !! ja også brukte jeg fiber husk istedet for bake mixen !!!

Flotte greier.
Da kan jeg trygt flekke frem fiberhusken jeg også, og spare meg noen karber

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 17:19   #11
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Egg McMuffin

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nøtta: hva synes du da?
AnnaV: ble det altså 6 store muffins av den oppskriften du la ut?

Ja, denne oppskriften var for 6 stk. Jeg dobla like godt siden muffinsformen min hadde plass til 12 og frøs ned halvparten. Like gode når jeg tok dem opp igjen og de var tint.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 18:36   #12
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Egg McMuffin

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Ja, denne oppskriften var for 6 stk. Jeg dobla like godt siden muffinsformen min hadde plass til 12 og frøs ned halvparten. Like gode når jeg tok dem opp igjen og de var tint.

så bra !! de blir bare bedre og bedre jeg spiste en istad og nå var den enda bedre !!! ..... men nå må jeg spare lagde bare seks og nå er det bare to igjen må nok lage flere snart ja

takk for oppskriften !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overproduksjon av egg Gamla Generell diskusjon 11 23-02-10 16:01
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 10:57
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 10-04-06 00:45
Salat med kylling og egg - Fase 1 Marianne Lunsj 0 10-10-04 11:56
60 egg, hva gjør jeg? Carbokiller Generell diskusjon 6 23-09-04 00:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no