Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når man ikke orket mat, kan cocosa kompensere litt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-14, 19:59   #1
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Når man ikke orket mat, kan cocosa kompensere litt?

Hei! Jeg har lest MYE her inne siden januar, og har fulgt ketolyse-dietten siden midten av juni. Jeg har ikke gått mye ned. Ønsker å gå ned 10-12 kilo. Problemet mitt, særlig nå som det har vært så varmt, er at jeg nesten ikke spiser. Er rett og slett ikke sulten. Jeg vet at flere her har hatt samme problemet. Men for å kompensere, får jeg i meg inntil 4 ss cocosa per dag. Vil dette gjøre opp for litt av energitapet tror dere? Er livredd for å sette ned forbrenningen, men maten vokser i munnen på meg. Såvidt jeg har søkt meg fram til her inne, er det mer typisk helt i begynnelsen. Jeg har holdt på nå i fem uker. Fortsatt vanlig, eller?

Ellers takk for et uvurderlig forum!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 20:16   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Når man ikke orket mat, kan cocosa kompensere litt?

4 ss cocosa gir deg bare 536 kcal, noe som betyr at kroppen din er i full sparemodus!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 14-07-14, 20:19   #3
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Når man ikke orket mat, kan cocosa kompensere litt?

Hm...det er jo selvsagt for lite. Men jeg spiser jo LITT, da... Et egg her, litt kjøtt der, men det blir liksom ikke det helt store. Det som redder meg innimellom, er den jukse-iskremen som ligger på forumet, med bringebær, fløte og egg. Men det er jo tydeligvis også en partystopper ifølge mange her. Og jeg går som sagt veldig sakte ned. Men jeg tenker at det er bedre enn ikkeno!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 14:03   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Når man ikke orket mat, kan cocosa kompensere litt?

Noe er jo alltid bedre enn ikkeno. Men hadde jeg spist 4 ss cocosa, hadde jeg kastet opp ... Ikke er det noen proteiner heller. Jeg har reddet meg inn de dagene hvor matlysten har vært på bunnen med chiapudding (chiafrø, kokosmelk/ev. fløte eller annet, kakao/kanel og søtning). Da får man noe med både protein og fett i seg, som oppleves lett men likevel mettende. Smoothie kan kanskje også funke? Jeg har pleid å lage med kokosmelk, avocado, litt bringebær og lime, f.eks. Og kanskje slengt oppi et egg for proteinets del. Hjemmelagde knekkebrød med snøfrisk og laks, er jo også noe som oppleves litt lettere og friskere enn en biff!
Ellers kan det være en fordel å spise sterk mat i varmen, f,eks. chilikrydder. Det øker kroppstemperaturen og ergo toleransen for omgivelsene nå i sommerheten.

Og selv om det mest naturlige for oss som er i ketose er å spise få, men litt store måltider, så tror jeg ikke det er noe i veien for å heller småspise om du ikke får i deg så mye om gangen, akkurat nå. Mange bekker små ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-14, 16:10   #5
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Når man ikke orket mat, kan cocosa kompensere litt?

Tusen takk for tips, jeg går sporenstreks og mekker en smoothie!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Har fått med meg at cocosa er bra, men ikke hvorfor? MoaMoa Ketolysekuren 1 10-12-08 10:05
Nå har jeg lest litt om MCT-olje og cocosa her. Er det noen som har erfaring? SkinnyToBe Ketolysekuren 17 29-09-07 18:07
Min første ss med cocosa gikk ikke så bra Lindabtn Ketolysekuren 11 14-08-07 15:01
Feriesprekk, Cocosa og litt av hvert... elian Induksjonen 5 17-08-04 12:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no