Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helsprekk!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-06, 00:47   #1
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Helsprekk!

Den siste uken har jeg hatt en reell helsprekk og spist for mye og for galt.

Jeg har vært i ketolyse i lengre tid men ett eller annet som jeg ikke klarer å plassere gjorde så at jeg sprakk fullstendig forrige lørdag.

Nå MÅ jeg komme meg tilbake og fortsette vekt nedgangen, men trenger råd og hjelp til å bli nok motivert igjen. Jeg har gått opp to kilo bare denne uka og det er leit.

Please, snille dere, har dere noen gode råd og er det flere her inne som har hatt sprekk og så klart å ta seg inn igjen?

MÅ bare tilbake fra i morgen tidlig!

På forhånd takk

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 02:34   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Helsprekk!

Dette er ikke hele verlden..jag lover.. de 2 kg du har gått opp er sikkert bare vann,og forsvinner sikker lett igjen..

Jag har sprekker jag også ibland.. Men det er bare å hoppe på bøljen igjen,og fortsette spise sunt..

Førsøk også finne ut hvorfor det skjedde! Så kan du komme på en plan,så att det ikke skjer igen

Lykke til!

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 08:41   #3
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helsprekk!

Når man faller ut av ketose så kommer to kg på i løpet av nesten ingenting. Når du kommer inn i ketose igjen så forsvinner kg-ene igjen. Så etter at du har falt av lasset ei ukes tid så er det bare å reise seg igjen og starte på ny frisk! Lykke til!

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 09:33   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Helsprekk!

Kommer og blander meg inn litt her... følger du Ketolyse filosofien? eller er du i Ketose?

uansett så står det ikke hvilken filosofi du følger, så dersom du er litt egendefinert, så vil jeg anbefale deg å finne din filosofi, og nå tolker jeg det som om du ønsker å være i ketose her, så da bør du kanskje kikke litt på ketolyse eller Atkins. Finn den filosofien du ønsker å følge, kjøp boka og les den godt. Da får du en del "regler" å følge, og det blir enklere å holde seg til de også.
Erfaringer sier at egendefinert filosofi i starten ikke er så gunstig, da vi ikke greier å være streng nok med oss selv...

de to kg kommer til å forsvinne fort når du får tatt deg inn igjen.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 09:50   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Helsprekk!

Enig med Jeef, om du ønsker å følge en ketogen diett, dvs. være i ketose, er det ikke lurt å gjøre det som "egendefinert". Da er det viktig at du følger en filosofi slik at du vet hva som skjer og hvorfor og at du får i deg det du trenger for å kunne være i ketose.....

med ditt kosthold ligger du nærmest Ketolysekuren, så kjøp boka, les og lær og start på nytt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:06   #6
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Dette er ikke hele verlden..jag lover.. de 2 kg du har gått opp er sikkert bare vann,og forsvinner sikker lett igjen..

Jag har sprekker jag også ibland.. Men det er bare å hoppe på bøljen igjen,og fortsette spise sunt..

Førsøk også finne ut hvorfor det skjedde! Så kan du komme på en plan,så att det ikke skjer igen

Lykke til!

Takk for svar
Jeg har fundert mye på hvorfor jeg skjedde men har ingen konkrete svar.
Godt å høre at det ikke er "verdens undergang" å sprekke litt, har alltid vært konsekvent og holdt meg til alle planer så dette er nytt for meg.
Startet på ny giv i dag og håper det vil gå bra framover.

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:07   #7
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Grethe, her.

Når man faller ut av ketose så kommer to kg på i løpet av nesten ingenting. Når du kommer inn i ketose igjen så forsvinner kg-ene igjen. Så etter at du har falt av lasset ei ukes tid så er det bare å reise seg igjen og starte på ny frisk! Lykke til!

Nå har jeg reist meg og startet på igjen.
Tusen takk for svar

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:12   #8
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Kommer og blander meg inn litt her... følger du Ketolyse filosofien? eller er du i Ketose?

uansett så står det ikke hvilken filosofi du følger, så dersom du er litt egendefinert, så vil jeg anbefale deg å finne din filosofi, og nå tolker jeg det som om du ønsker å være i ketose her, så da bør du kanskje kikke litt på ketolyse eller Atkins. Finn den filosofien du ønsker å følge, kjøp boka og les den godt. Da får du en del "regler" å følge, og det blir enklere å holde seg til de også.
Erfaringer sier at egendefinert filosofi i starten ikke er så gunstig, da vi ikke greier å være streng nok med oss selv...

de to kg kommer til å forsvinne fort når du får tatt deg inn igjen.

Takk for tips
Jeg er nok meget egendefinert ja, og skjønner etter det du skriver at det er lurt å anskaffe meg mer info, ikke minst med det å følge regler.
Bok skal nå bestilles

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:17   #9
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Enig med Jeef, om du ønsker å følge en ketogen diett, dvs. være i ketose, er det ikke lurt å gjøre det som "egendefinert". Da er det viktig at du følger en filosofi slik at du vet hva som skjer og hvorfor og at du får i deg det du trenger for å kunne være i ketose.....

med ditt kosthold ligger du nærmest Ketolysekuren, så kjøp boka, les og lær og start på nytt !

Takk for gode råd
Boka om ketolysekuren blir nå bestillt og jeg skal sette meg grundig inn i den for jeg ønsker å fortsette i ketose. Tror jeg har vært for streng med meg selv og spist for lite, trenger nok å få mer viten om hva jeg kan tillate meg å spise.
Takk igjen

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 21:29   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Helsprekk!

Flott !!
Og har du spørsmål om noe av det du leser eller har andre ting du lurer på, så er vi her vi ! Svarer på det vi kan - du er IKKE alene !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 00:11   #11
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Flott !!
Og har du spørsmål om noe av det du leser eller har andre ting du lurer på, så er vi her vi ! Svarer på det vi kan - du er IKKE alene !

Takk, det er fint. Etterhvert som jeg får lest meg inn i boka så kan det dukke opp spørsmål, da er det godt å vite at jeg kan "plage" dere her inne med det

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 08:43   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Helsprekk!

Du finner vel også masse info om ketolysekuren under kostholdsfilosofiene i forumet... sånn at du har noe å starte med til boka kommer

lykke til i allefall

og de selger vitamin og mineraltilskudd også på www.ketolyse.no kan være litt greit å se litt på...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:32   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Aqua, her.

Takk, det er fint. Etterhvert som jeg får lest meg inn i boka så kan det dukke opp spørsmål, da er det godt å vite at jeg kan "plage" dere her inne med det

Det er ikke plaging det vel ! Vi har alle vært nye engang !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:43   #14
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Du finner vel også masse info om ketolysekuren under kostholdsfilosofiene i forumet... sånn at du har noe å starte med til boka kommer

lykke til i allefall

og de selger vitamin og mineraltilskudd også på www.ketolyse.no kan være litt greit å se litt på...

Det er bra, takk. Jeg har søkt litt rundt for å finne info om ketolyse også, kjekt å ha til boka kommer ja

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:45   #15
Aqua
Juniormedlem
 
Aqua sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øst i landet
Alder: 62
Innlegg: 36
Aqua er på en erverdig vei

Sv: Helsprekk!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er ikke plaging det vel ! Vi har alle vært nye engang !

Snille du og dere

__________________
Mvh Aqua
Aqua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no