Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Røykeslutt

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-07, 12:17   #1
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Røykeslutt

Jeg sluttet å røyke 3. januar i år og det er det beste jeg noen gang har gjort for kroppen min.
Synes det passet med en røykesluttetråd på livets lyse sider.

Det var heavy til å begynne med for jeg røykte mye, men nå tenker jeg:
Hadde jeg visst det var så lett så hadde jeg sluttet før.


Noen andre som har sluttet å røyke her inne?

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:31   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Jeg SKAL slutte å røyke når jeg fyller 30, og det er bare noen mnd til....

Dette er et mål jeg har satt meg, OG jeg har lovet min sønn det!

(...driver nå å psyker meg opp til dette...har røyket i 15 år, og innbilder meg at det kommer til å bli vaaaanskeliiiiig..... )

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:49   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Jeg sluttet for 20 år siden.
Var storrøyker (40 om dagen), hadde røykt i 20 år og trodde jeg var den siste i verden som kom til å slutte.

Erkjente at jeg skulle/ville/måtte slutte (følte det tøyt røyk ut av hele meg ) og bråsluttet: "Nå orker jeg ikke røyke mer. Jeg slutter!"

Det var vanskelig, men jeg tenkte at ok så er det hardt da, men da får jeg ta den kampen...jeg dør ikke av det

Var fra første dag overbevist og overlykkelig for at jeg hadde sluttet. Og kjenner at jeg fortsatt er lykkelig for at jeg er en ikke-røyker

Og unner alle røykere å bli ikke-røykere....det er så herlig å slippe

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:55   #4
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Røykeslutt

Jeg slutta for ca. 5-6 uker siden jeg..Bestemte meg ikke for å slutte, det bare ble sånn

Jeg fikk denne kraftige influensaen, og påfølgende lungeplager som de ikke fant ut av..Satte en støkk, og siden jeg ikke hadde røyke på en stund pga. forkjølelsen allikevel, bestemte jeg meg for å ikke begynne igjen

Går finfint!!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:03   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Er litt på samma vibben her som lokkebiff. Har tenkt å få småtroll innen minnelig tid (har tenkt innen kanskje sju åtte år) da den avgjørelsen faller, så faller også sigarettene bort, kanskje før for alt jeg vet.

Men det skal ærlig sies at jeg ikke i snakkende stund har en god nok miotivasjon for å slutte å røyke, og jeg er bare en turnus-storrøyker.
Jeg koser meg innmar i med den foreløbig, men jeg vet jo også godt hva slags svineri det er. Men vil man ikke så vil man ikke.

Hadde jeg slutta med røyk samtidig som sukker, så hadde jeg sprukket på en av de..

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:13   #6
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røykeslutt

Jeg var skikkelig storrøyker og hadde røykt i 28 år. Sluttet for litt over 4 år siden og har det helt topp nå. Var fantastisk å få igjen lukt og smaksansene. De hadde forsvunnet så gradvis at jeg ikke hadde merket det...

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 15:06   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg SKAL slutte å røyke når jeg fyller 30, og det er bare noen mnd til....

Ikke for å være demotiverende eller noe sånn, men jeg syns det var traumatisk nok å bli 30 uten å legge til ekstra stress akkurat da..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 16:25   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke for å være demotiverende eller noe sånn, men jeg syns det var traumatisk nok å bli 30 uten å legge til ekstra stress akkurat da..

Thaaaaaanx.....!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 17:16   #9
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

(har røyket i 15 år, og innbilder meg at det kommer til å bli vaaaanskeliiiiig..... )

Der gjør du en feil, du må overhodet ikke tenkte på dette som vanskelig, for da gjør du det 10000 ganger vanskeligere for deg selv. Selv har jeg nå vært røykfri i 7 uker, og det er ikke noe problem, men jeg har forsøkt å slutte før ved å se hvor vanskelig det er på forhånd, og da har det gått strake veien tilbake til siggpakken. Legg bort de negative tankene, og propp hjernen full av de positive.

Jeg hadde på meg en genser i går som hadde vært liggende i ett skap siden jeg sluttet å røyke, og fytterakkern.. DET STINKA!! Etter det tenkte, gikk jeg virkelig rundt og luktet slik som det, frivillig?? Bruk heller hjernen på sånne tanker, enn at det er vanskelig, for er man negativt innstilt på forhånd, så går det heller dårlig. (for de aller fleste)

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 18:08   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Der gjør du en feil, du må overhodet ikke tenkte på dette som vanskelig, for da gjør du det 10000 ganger vanskeligere for deg selv. Selv har jeg nå vært røykfri i 7 uker, og det er ikke noe problem, men jeg har forsøkt å slutte før ved å se hvor vanskelig det er på forhånd, og da har det gått strake veien tilbake til siggpakken. Legg bort de negative tankene, og propp hjernen full av de positive.

Jeg hadde på meg en genser i går som hadde vært liggende i ett skap siden jeg sluttet å røyke, og fytterakkern.. DET STINKA!! Etter det tenkte, gikk jeg virkelig rundt og luktet slik som det, frivillig?? Bruk heller hjernen på sånne tanker, enn at det er vanskelig, for er man negativt innstilt på forhånd, så går det heller dårlig. (for de aller fleste)

Jeg VET jo at innstilling, tanker, psyke og ALT det der spiller en meeeget VIKTIG rolle!! ("tanker kan flytte fjell" osv....)

Derfor bruker jeg nå tiden på å psyke meg opp...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 19:29   #11
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Røykeslutt

Jeg røykte som en damp i 16 år, men syntes aldri det å røyke var noe særlig. Jeg røkte fordi jeg var avhengig, og at jeg ikke klarte å la være. Etterhvert ble denne avhengigheten så stor, at jeg måtte innbille meg at røyk var godt, for å få sjelefred nok til å fortsette. For da ville jeg ikke slutte.

Nikotinavhengighet er slik at man innhalerer giftig gass som inneholder nikotin (og annen gift), slik at nikotinen, gjennom lungene, tas opp av blodstrømmen, og igjen påvirke belønningssystemet i hjernen (frigjør bla. dopamin). Denne avhengigheten var for meg så stor at jeg gladelig riskerte både andres og egen helse, så lenge jeg fikk fortsette å tilføre kroppen nikotin. Men på ett eller annet tidspunkt begynte jeg å søke etter noe som kunne hjelpe meg med min avhengighet. For jeg hadde jo ikke glemt hvor deilig det var å være FRI. Så etter mye om å men ble jeg anbefalt en bok av Allen Carr som heter "Endeilig ikke-røyker". Der lærte jeg om den lette måten å slutte på. (Boken anbefales, jeg har ikke kjennskap til noen redskap som er mer effektiv i forhold til å slutte å røyke. Men jeg er ikke noen ekspert. Kun en lykkelig eksrøyker).

Gjennom boken klarte jeg å endre mitt tankemønster tilbake til slik jeg tenkte FØR jeg begynte å røyke. Og dette medførte flere ting. Jeg ble bla. motivert. Dette var noe jeg ville. Denne motivasjonen vedvarte (ikke opp som en bjørn, ned som en fell). Jeg fikk også gjennom boken en interlektuell forsåelse for min egen avhengighet. Og med denne forståelsen var det helt greit å slutte å røyke. Det er klart at jeg kjente abstinensene (jeg røkte sterk rulletobakk i alle år). Men det var en helt overkommelig oppgave. Jeg har faktisk hatt mange influensaer som har vært værre. Hos meg var det slik at etter 3 uker hadde jeg ikke det minste lyst på nikotin. Og siden jeg hadde endret tankemønsteret og forståelsen min av røyk/nikotin, var det uproblematisk å drikke seg festlig brisen, uten å tenke på røyken. Men jeg var litt forsiktig til å begynne med. Det tror jeg er lurt at du er også, om du ikke allerede har befridd deg selv.

Jeg trives kjempegodt uten nikotin. Har aldri savnet det. Og hvorfor skulle jeg? Til og med tennen mine er hvite nå. Det går lett opp bratte bakker til tross for min overvekt. Det lukter deilig av både meg og gardinene mine. Men det beste av alt, det er å være FRI.

Ble litt ivrig her. Men jeg tror det er fordi jeg unner alle røykere å oppleve den deilige følelsen av å være ikkerøyker.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 19:52   #12
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røykeslutt

Så flinke vi er vi som har klart det.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 16:16   #13
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt

er desverre flau over at jeg røyker... men lovet meg selv at en dag skal jeg slutte.. for jeg har ikke tenkt å utsette ungene mine for noe jeg selv er avhengig av

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 17:43   #14
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røykeslutt

Og tenk så glad kroppen din blir
Det er ikke såååååå vanskelig, det er de første dagene som er heavy.
Anbefaler deg å ha nicorette på lur.

Fortell oss hvordan det går!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Laser under øret for røykeslutt? mofe Fysisk og mental helse 1 06-09-05 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no