Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Surdeigsbrød med bare rug?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 17:34   #1
mammnamm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
mammnamm er på en erverdig vei

Surdeigsbrød med bare rug?

Jeg baker brød som inneholder rug (50% sammalt rug grov, 50% siktet rugmel), vann, salt, litt sukker. Jeg har noen venner som tenker litt på karbehydratene og de lurer på om dette brødet kan regnes som lavkarbo. Tenker at sukker kanskje ikke er noe særlig lavkarbo (selv om jeg er nybegynner på det her , men hvordan er det med rug? Hvilke andre frø/korn kan jeg ha i brødet for at det skal bli mest mulig lavkarbo?
Takk for svar!

mammnamm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, det jeg føler at passer meg. Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:00   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Surdeigsbrød med bare rug?

Lavkarbo er jo det totale kostholdet. Det er mange som ikke tåler korn spesielt godt, men om du tåler det så er vel en skive med mye proteinrikt og fett pålegg innenfor grensene.