Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Ketose eller flere karber?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-07, 23:50   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs
Question

Ketose eller flere karber?

Ok, dette høres sikkert veldig rart ut, men... Jeg lurer nå voldsomt på hva jeg skal gjøre.

Har hatt vond hals, frysetokter, svimmelhet, uro, konsentrasjonsvansker og you name it i nesten to måneder.
Jeg har tatt mange prøver hos legen som ikke skjønner hva det kan være, flere prøver skal taes over påske, og i mellomtiden må jeg liksom prøve å deale med dette selv.

Den første tanken min var å gå i ketose. Kanskje kan det hjelpe på allmenntilstanden?
Noen av symptomene mine ligner nemlig på de Hedda beskriver i sin journal, og hun fikk tips om å gå i ketose for å "rense ut" alle rester av dårlige karbohydrater som hadde lagret seg i kroppen. Og jeg vet jo at ketose kan gi energioverskudd....

Så slo det meg at denne tilstanden min kom etter jul, da jeg kuttet ut grovbrød/grove knekkebrød. Kan det hende jeg får i meg for lite av disse karbene nå, at det er derfor jeg føler meg dårlig?
Leste om Frøy, Anne og themonk som sliter dersom de får for lite karbohydrater, og et lys gikk opp for meg. Kan det være at jeg som Lindberger rett og slett får for lite med den kosten jeg spiser nå?

Helt i villrede jeg! Villig til å prøve alt!! Hva synes dere? Skal jeg prøve et par uker med å legge til et knekkebrød eller to for dag, eller skal jeg prøve ketose?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 23:56   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ketose eller flere karber????

Hvis du har vært i ketose all denne tiden, ville jeg prøvd å gå ut av den - fordi det er en endring - og se hvordan kroppen din reagerer på det, så absolutt

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 00:05   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose eller flere karber????

Vet ikke om jeg har vært i ketose hele tiden, det tviler jeg egentlig på... men jeg lener kanskje mot å øke karbemengden litt for å se hva som skjer... Dersom det ikke skjer noe i positiv retning så kan jeg jo prøve ketose? Men litt redd for å legge på meg også da.
Forvirra!!
Men takk for svar, Mofe, alt hjelper!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 00:08   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ketose eller flere karber????

Ketose er stressende for kroppen i startfasen.. Om du prøver å spise rundt 40 karber pr. dag, så tviler jeg på at du vil gå opp i vekt..

Lykke til!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 00:12   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose eller flere karber????

Tusen takk! Jeg skal da for første gang i mitt liv sette meg ned og regne karbohydrater

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 09:24   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketose eller flere karber????

Har legen dobbeltsjekket for kyssesyke/Mononucleose?
Jeg fikk det mens jeg gikk på videregående og hadde det omtrent som du beskriver. Problemet var at jeg hadde hatt det i nesten en mnd før jeg gikk til lege med det, og da var infeksjonen på vei tilbake i kroppen slik at det ikke slo ut på de vanlige testene. Heldigvis var det en legesekretær der som hadde opplevd det samme som meg og insisterte på at det burde sjekkes nøyere. (pluss at over halve fotballaget mitt hadde det, njoe som jo tilsa at jeg også hadde fått det... )
Tror de tok seks eller sju tester får de endelig fikk konstatert det og jeg fikk skikkelige medisiner. Da hadde jeg hanglet i litt over 2 mnd, og det gikk enda flere uker får jeg var frisk nok til å gå på skolen.
Så jeg ville bedt om en ny utredning av det....
Tar du vitaminer og kosttilskudd?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 12:28   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose eller flere karber????

Takk skal du ha, Carisma! Jeg har hatt mononucleose, og man får det så vidt jeg vet ikke en gang til.
Men kosttilskudd skal jeg faktisk kjøpe i dag - står på handlelista mi!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 15:53   #8
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose eller flere karber????

Ok, da har jeg kjøpt Solaray (kosttilskudd) og grove fullkornsknekkebrød, så får vi se hvordan dette går

Dersom det ikke viser noe spesielt på blodprøvene, og det ikke hjelper å tilføre flere karber til kosten etter et par uker, så blir det ketose tipper jeg.
Gidder ikke å være dårlig lenger, nå er jeg så LEI!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 16:43   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose eller flere karber????

ok, nå er jeg tilbake på "før jul"-kostholdet mitt - har tilført skive/knekkebrød til frokosten to dager på rad, ellers ingen endringer utenom det nye kosttilskuddet da. jeg ble iallefall ikke dårlig, så tåler det tydeligvis!
men det gjenstår å se om det funker

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 17:32   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ketose eller flere karber????

Siden du nå har økt på karbene, så vil jeg anbefale deg å gi de "nye" forandringene litt tid før du evt kutter og gå i ketose

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 20:10   #11
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose eller flere karber????

Jess Jeef, will do. Skal prøve å holde ut et par uker iallefall... "utålmodiiiiig"

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
Ang karber og ketose og trening annabanana Ketolysekuren 3 02-04-08 18:04
Hvor mange karber trenger hjernen når man ikke er i ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 5 19-08-07 19:54
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no