Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-06, 13:53   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Siden det var lørdag i går, så bakte jeg en god sjokoladekake jeg skulle kose meg med til filmen. Brukte Daizys oppskrift på soyakake, men hadde ikke soyaprotein så jeg brukte hvetemel (er jo bare 30 gram i en hel kake da...) og hadde i tillegg i 50 gram hakket MØRK sjokolade og finhakkede mandler, + 1 ts vaniljesukker. Ble helt fantastisk med krem til. :dåne:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...0&postcount=21

Her er min oppskrift:

NØTTESJOKOLADEKAKE

2 egg
30 gram mel
150 gram smeltet meierismør
100 gram finhakkede nøtter
50 gram finhakket mørk sjokolade (kan sløyfes eller ha i mer, etter smak)
30 gram kakao
3 dl Natreen strø
1 ts vaniljesukker, eller 20 dråper vaniljeessens, eller 1 ts vaniljeekstrakt
1,5 ss bakepulver
1,5 dl kremfløte

Pisk eggene. Ha i alt det andre. Ha i en liten rund kakeform og stek på 180 grader i 15-20 minutter.
Jeg måtte steke den på 150 grader i ca 30 minutter før den ble bra, så det varierer jo voldsomt fra ovn til ovn. Den skal være litt "rå" inni.

La den avkjøles HELT (for den er jo så bløt inni) før dere tar den ut av formen. Kaken henger bedre sammen når den er kald. Blir omtrent som konfekt! Server med pisket krem, is eller bærsaus til.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 14:18   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

3 dl natreen var ikke det litt mye ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 14:29   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Ja det trodde jeg og, helt til jeg leste i den tråden at andre hadde brukt det. Og kaken ble skikkelig god, så nei det er ikke for mye. Men den fikk en litt skarp ettersmak, så jeg tror det blir bedre ned Splenda. Nå innbiller jeg meg bare at det er chili i kaken, så blir bare den skarpe ettersmaken god.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 14:36   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

tulling

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 16:03   #5
Hennie
Juniormedlem
 
Hennie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 39
Innlegg: 28
Hennie er på en erverdig vei

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Å den så fantastisk ut! Hadde det ikke vært for at jeg har eksamen på tirsdag, hadde jeg bakt den med en gang. Gleder meg til jeg får tid til å bake den og mange av de andre fantastiske kakene og paiene her inne

Hennie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 18:47   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

hmm..hvor mye stevia er 3 dl natreen da tru=??

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 18:50   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Det minte meg på noe.. Jeg skulle hente opp fromasjoppskriften og få ferdig bløtekaka mi jeg jo.. Fjonken må ut herfra og lage jordbærfromasj.. Før kvelden blir til natt helst.. Snakkes.. !

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 00:04   #8
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Hvor mange karber er det i denne?

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 00:16   #9
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Jøye, den hørtes god ut. Men det er ikke så lurt, kanskje, når jeg er helt i startfasen?

safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 00:21   #10
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jøye, den hørtes god ut. Men det er ikke så lurt, kanskje, når jeg er helt i startfasen?


Tror du skal vente bittelitt :O)

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 00:24   #11
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Tror du skal vente bittelitt :O)

Ja, jeg er redd for det.

safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 16:09   #12
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Fantastisk god sjokoladekake med nøtter!

Hvor mye splenda kan jeg bruke i ustedet for natreen? Hr ikke natreen,men splenda. Eller kan jeg bruke flytende natreen? Det har jeg nemlig! Denne skal jammen meg bakes i kveld

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no