Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nutty Cheese Muffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-06, 14:34   #51
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Nutty Cheese Muffins

Nå har jeg tatt ut 8 ferske muffins - med snøfrisk ost!! De ble faktisk ikke så verst - sikkert godt med litt pålegg på! Tok halv oppskrift med hasselnøtter isteden for mandler (smakte ganske mye av hasselnøtter, så nestegang skal jeg prøve mandler), og Snøfrisk nat. isteden for ost. Jeg skal i bursdag i ettermiddag og tenkte å ta med meg en eller to muffins!!

Har prøvd å regne på karbo. og kcal. og kom frem til dette:

  • 11389 kcal. og 10.1 karbo. i hele røra, stemmer det tror dere??
Kan jo legge oppskriften her også:
  • 2 egg
  • 50 g valnøtter
  • 50 g hasselnøtter
  • 1 ts bakepulver
  • 50 g Snøfrisk
  • 40 g smør
  • dette ble 8 små muffins!
Perfekt for oss med blodtype 0

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 14:41   #52
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nutty Cheese Muffins

Det var vel litt mange kalorier, var det ikke?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 15:04   #53
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Nutty Cheese Muffins

Du syns det ja - ok, skal trekke fra 10000 siden det er deg!!

Er så lett å trykke litt feil!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 17:05   #54
krussidulla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 52
Innlegg: 5
krussidulla er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

man kan kutte ut bakepulveret hvis man stivpisker eggehviten klem fra krussidulla de hever like bra og kanskje bedre uten

krussidulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert atkins skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 00:31   #55
ettena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 36
Innlegg: 6
ettena er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

Disse ble misslykkete gitt! Glemte av osten, og hadde i 1/2t bakepulver i stedet for 1, men alikavell smakte de surt av bakepulver. I tilleg luktet de hasselnøttmakroner, og minnte veeeldig om jul og søte kaker.. Men men, bedre lykke på en annen oppskrift

__________________



ettena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 10:25   #56
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Nutty Cheese Muffins

Lagde disse etter orginaloppskriften igår, de var jo kjempegode!!
Byttet ut litt av mandlene med paranøtter og hadde i litt JBK.
Brukte vanlige muffinsformer og da fikk jeg 14 st, de var store og fine!
Kjempegode med smør og ost på. La halvparten i fryseren og har med meg noen som lunsj på jobben.
Supert!

Tusen takk Nille!!

Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 10:32   #57
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Jeg har nettopp tatt ut mine av ovnen, gleder meg til lunsj. Jeg elsker disse, og ettåringen min er også glad i dem. Jeg fikk bare 6 store muffins nå da, mulig jeg lager dem i overkant store. Men jeg deler dem alltid i 3, så jeg får tre "spiralloff-skiver" når jeg skal spise.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 12:50   #58
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Opprinnelig lagt inn av ettena, her.

Disse ble misslykkete gitt! Glemte av osten, og hadde i 1/2t bakepulver i stedet for 1, men alikavell smakte de surt av bakepulver. I tilleg luktet de hasselnøttmakroner, og minnte veeeldig om jul og søte kaker.. Men men, bedre lykke på en annen oppskrift

Det lønner seg alltid å følge oppskriften første gangen man lager et bakverk eller en rett. Litt av clouet med denne oppskriften er jo osten da.. Blir liksom ikke Nutty Cheese Muffins uten ost..... Og ikke Nutty uten nøtter

Når du følger oppskriften smaker de like godt som de andre sier at de gjør, om du liker ost og nøtter da

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 12:52   #59
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Uten osten henger de vel ikke særlig sammen engang? Litt kanskje, men osten er såpass viktig her at jeg ikke helt ser dem for meg uten. Hadde nettopp 1/2 muffins til lunsj, nyyydelig!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 21:52   #60
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Nutty Cheese Muffins

hehe...nutty crackers da..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 12:20   #61
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

De er deilige med sprøstekt bacon og fetaost blandet i røra også! :nam:

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 23:37   #62
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei

Sv: Nutty Cheese Muffins

kan man bytte ut mandler og valnøtter med pecan nøtter og paranøtter fks ? disse er jo litt mindre krb i ?

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 11:09   #63
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Det må jo være mulig... Kan ikke se hvorfor ikke.
Om du tester det ut, kom tilbake hit og "rapporter"
Vet ikke hvordan paranøtter "oppfører" seg når de blir varmet opp

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 14:23   #64
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nutty Cheese Muffins

Jeg brukte paranøtter i brød for en stund siden da jeg glemte å kjøpe valnøtter. Ble veldig mektig! Men de funket helt fint.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 7 05-01-13 18:28
Atkins carrot and nut muffins Iset Kake/dessert og snacks 5 11-03-10 12:12
Atkins mini chocolate chip muffins Iset Bakst 13 02-02-05 00:00
Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese... cathrine Induksjonen 8 25-02-04 20:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no