Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-07, 14:43   #1
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Nå sitter jeg her og lurer veeeeldig. Kan det være tilfellet at ketolysen påvirker syklusen min sterkt? For jommen har jeg fått mensen idag, og det er bare 21 dager siden sist. Og for en hardt ramma PCOS-er, så pleier syklusene mine å være på mellom 40 og 55 dager... bare av og til er jeg nede i tilnærmet lik normal lengde (28-30)... Så nå lurer jeg som sagt virkelig!

Noen av dere som har merket at syklusen har endret seg så raskt etter å ha begynt på lavkarbo? Jeg vet jo at på sikt er det sundt og bra for meg med lavkarbo, men jeg trodde ikke det skulle gi sånne utslag så fort?

Det kan selvfølgelig ha andre grunner også, men hvis det er flere her som har opplevd det samme, så trenger jeg jo ikke lete etter andre grunner

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 17:05   #2
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Opprinnelig lagt inn av Csilla, her.

Nå sitter jeg her og lurer veeeeldig. Kan det være tilfellet at ketolysen påvirker syklusen min sterkt? For jommen har jeg fått mensen idag, og det er bare 21 dager siden sist. Og for en hardt ramma PCOS-er, så pleier syklusene mine å være på mellom 40 og 55 dager... bare av og til er jeg nede i tilnærmet lik normal lengde (28-30)... Så nå lurer jeg som sagt virkelig!

Noen av dere som har merket at syklusen har endret seg så raskt etter å ha begynt på lavkarbo? Jeg vet jo at på sikt er det sundt og bra for meg med lavkarbo, men jeg trodde ikke det skulle gi sånne utslag så fort?

Det kan selvfølgelig ha andre grunner også, men hvis det er flere her som har opplevd det samme, så trenger jeg jo ikke lete etter andre grunner


Hei der!
Jeg fikk også ganske raskt tilbake min syklus når jeg begynte på lavkarbo. Jeg kunne gå et par måneder eller mer mellom hver gang jeg fikk mensen før jeg begynte på kostomleggingen. Etter og ha gått på lavkarbo (Atkins) i tre måneders tid mener jeg det var, så begynte den og bli mer og mer regelmessig, noe den faktisk ALDRI (!!!) har vært før! Fikk diagnosen i 98, så har gått m PCOS i en del år uten og få direkte hjelp av medisinene til å bli noe særlig regelmessig (Metformin). Du skriver ikke hvor lenge du har gått på Ketolyse, men det høres ut på deg som du ikke har gått så veldig lenge ennå, derav din overraskede reaksjon på kostholdet og dens positive effekt. Siden du også har merket hormonenes ubalanserte virkning på kroppen, slik mange av oss med PCOS har, (og andre uten PCOS også faktisk...) så kan jeg glede deg med at morroa ikke er slutt ennå! Jeg har nå drevet med dette siden april 2006 og kommer ALDRI MEEEEEEEEEEEEER til og gå tilbake til det kostholdet som mine tidligere leger instruerte meg til og spise. Hadde jeg visst om lavkarbo før, hadde jeg vært spart mange år med lidelse og stygge kommentarer som for x:
" Du skulle ikke tenke på og slanke deg da, du er drøy over baken nå ja..."

Jeg hadde lyst til å skalle hodet i veggen mange ganger. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, jeg veeeeeet jeg er tjukkk, hvorfor tror du jeg går med gensere som skal skjule at rompa soper i bakken! Jeg skjønner ikke hvorfor!!!!
Men så fant jeg lavkarbo! Og PHUIIIIIII, jeg har fått et helt nytt liv som ikke dreier seg om og finne størst mulig telt til og gjemme meg bort i. Titt-tit verden, her er jeg... Oj, så lyst det var her ute her da...

Gratulerer med ditt nye liv Csilla! Og lykke til videre med kostholdet. For skulle du være en av de som har PCOS og ikke har slitt forferdelig med vekten (noen blir nemlig ikke så overvektige) kan jeg nevne at det uansett gir veldig positive resultater på andre ommeråder!

Beklager det lange innlegget, skulle egentlig bare skrive kort jeg, men der kom jeg til kort gitt...

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 17:24   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Jeg får skrive litt kort jeg da, og bare si at dette gjelder meg også. Har vært nesten uten mens i mange år, og nå blør jeg som bare rakkeren. Ganske regelmessig også tror jeg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 17:24   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Opprinnelig lagt inn av Csilla, her.

Nå sitter jeg her og lurer veeeeldig. Kan det være tilfellet at ketolysen påvirker syklusen min sterkt? For jommen har jeg fått mensen idag, og det er bare 21 dager siden sist. Og for en hardt ramma PCOS-er, så pleier syklusene mine å være på mellom 40 og 55 dager... bare av og til er jeg nede i tilnærmet lik normal lengde (28-30)... Så nå lurer jeg som sagt virkelig!

Noen av dere som har merket at syklusen har endret seg så raskt etter å ha begynt på lavkarbo? Jeg vet jo at på sikt er det sundt og bra for meg med lavkarbo, men jeg trodde ikke det skulle gi sånne utslag så fort?

Det kan selvfølgelig ha andre grunner også, men hvis det er flere her som har opplevd det samme, så trenger jeg jo ikke lete etter andre grunner

Hei
PCOS skyldes den negative effekt av forhøyet insulinnivå i blodet. Når du følger ketolysekuren normaliseres insulinnivået og kjønnshormonene normaliseres ganske raskt. Dette er altså å forvente. Det er flere med PCOS og problemer med barnløshet, som er blitt gravide etter de har startet på ketolysekuren. De andre negative effekter av hyper-insulinismen reverseres også, den urene, fete huden bir normal og hårveksten (den uønskede) avtar. Dette er forklart i "slank med ketolysekuren".

Du vil ha ekstra god effekt av ketolysekuren, både når det gjelder vekttap og normalisering av din hormonbalanse.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:45   #5
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Opprinnelig lagt inn av Pc-snuppa, her.

Hei der!
Jeg fikk også ganske raskt tilbake min syklus når jeg begynte på lavkarbo. Jeg kunne gå et par måneder eller mer mellom hver gang jeg fikk mensen før jeg begynte på kostomleggingen. Etter og ha gått på lavkarbo (Atkins) i tre måneders tid mener jeg det var, så begynte den og bli mer og mer regelmessig, noe den faktisk ALDRI (!!!) har vært før! Fikk diagnosen i 98, så har gått m PCOS i en del år uten og få direkte hjelp av medisinene til å bli noe særlig regelmessig (Metformin). Du skriver ikke hvor lenge du har gått på Ketolyse, men det høres ut på deg som du ikke har gått så veldig lenge ennå, derav din overraskede reaksjon på kostholdet og dens positive effekt. Siden du også har merket hormonenes ubalanserte virkning på kroppen, slik mange av oss med PCOS har, (og andre uten PCOS også faktisk...) så kan jeg glede deg med at morroa ikke er slutt ennå! Jeg har nå drevet med dette siden april 2006 og kommer ALDRI MEEEEEEEEEEEEER til og gå tilbake til det kostholdet som mine tidligere leger instruerte meg til og spise. Hadde jeg visst om lavkarbo før, hadde jeg vært spart mange år med lidelse og stygge kommentarer som for x:
" Du skulle ikke tenke på og slanke deg da, du er drøy over baken nå ja..."

Jeg hadde lyst til å skalle hodet i veggen mange ganger. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, jeg veeeeeet jeg er tjukkk, hvorfor tror du jeg går med gensere som skal skjule at rompa soper i bakken! Jeg skjønner ikke hvorfor!!!!
Men så fant jeg lavkarbo! Og PHUIIIIIII, jeg har fått et helt nytt liv som ikke dreier seg om og finne størst mulig telt til og gjemme meg bort i. Titt-tit verden, her er jeg... Oj, så lyst det var her ute her da...

Gratulerer med ditt nye liv Csilla! Og lykke til videre med kostholdet. For skulle du være en av de som har PCOS og ikke har slitt forferdelig med vekten (noen blir nemlig ikke så overvektige) kan jeg nevne at det uansett gir veldig positive resultater på andre ommeråder!

Beklager det lange innlegget, skulle egentlig bare skrive kort jeg, men der kom jeg til kort gitt...

Tusen takk for at du skrev langt! Godt lese historien din! Det er bare nok et argument for lavkarbo. Lista mi begynner virkelig å bli lang nå...! Da gleder jeg meg til ukene fremover. Det hadde vært utrolig godt å få kroppen i balanse igjen. Det er lenge siden sist...

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:46   #6
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Jeg får skrive litt kort jeg da, og bare si at dette gjelder meg også. Har vært nesten uten mens i mange år, og nå blør jeg som bare rakkeren. Ganske regelmessig også tror jeg.


Juuhuu!

- okey, ikke såååå stas med mensen, men uten tvil utrolig stas å få kroppen og syklusene i normal gjenge!

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 23:50   #7
Csilla
Medlem
 
Csilla sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 180
Csilla har en fantastisk aura rundt segCsilla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
PCOS skyldes den negative effekt av forhøyet insulinnivå i blodet. Når du følger ketolysekuren normaliseres insulinnivået og kjønnshormonene normaliseres ganske raskt. Dette er altså å forvente. Det er flere med PCOS og problemer med barnløshet, som er blitt gravide etter de har startet på ketolysekuren. De andre negative effekter av hyper-insulinismen reverseres også, den urene, fete huden bir normal og hårveksten (den uønskede) avtar. Dette er forklart i "slank med ketolysekuren".

Du vil ha ekstra god effekt av ketolysekuren, både når det gjelder vekttap og normalisering av din hormonbalanse.

Vennlig Hilsen
Torkil

Hvorfor har ingen av "ekspertene" innen fertilitetsproblematikk fortalt meg dette? Kan bli frustrert av mindre... Men, nå er jeg bare glad jeg har funnet en måte å ta knekken på hormonkaoset. Normal hud, mindre hårvekst og kanskje til og med muligheter for å bli gravid - wow! Jeg går virkelig bedre tider i møte!

Takk for både informativt svar og for indirekte motivasjon

__________________
Det er mitt liv! Og jeg velger selv hvordan jeg vil leve det.
Min Blogg og Min journal



Csilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 14:04   #8
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Csilla!
Er så glad på dine vegne, for vet selv hvor frustrerende det er og ikke få hjelp av de som EGENTLIG skulle være behjelpelige på ommerådet og fortelle oss hvorfor vi har problemer, nemlig legene!
Torkil er SELVFØLGELIG er herlig unntak!

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:44   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse/lavkarbo og sykluser

Hadde knapt nok mensen på 3 år, men etter ca 3 mnd begynte jeg å få mensen igjen og den kommer hver mnd.
Så det er nok et tegn på at hormonene dine holder på å balansere seg dette ja

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no