Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Lavkarbodrinker

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-05, 18:46   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Lavkarbodrinker

Tenkte kanskje, siden det er en del damer her at vi må ha en lavkarbo-drink-tråd, slik at vi har noe å kose oss med når vi er på fest
Jeg er en ivrig leser av Shape-up, og i julinummeret kommer det en del oppskrifter på lavkarbodrinker, som jeg legger inn her...
Disse drinkene ser også mye lekrere ut enn hva jeg tidligere har brukt å drikke, så lykke til dere som vil prøve

Bacardi og cola-light:
4cl bacardi carta blanca
cola light
1-2 limebåter

brygges i høyt glass, toppes med isbiter og garneres med lime

Norwegian daiquiri:
4cl bacardi limòn
1ss multer
1/2 ss fruktose

Shakes, helles i høyt glass og garneres med pærebåt

RazzO
4cl bacardi razz
juice fra 1/2 apelsin
5-6 bringebær
1/2 ss fruktose

blendes serveres i høyt glass, toppes med knust is og soda, garneres med bringebær

Zara
3cl bacardi carta blanca
1 cl sour apple
3 cl eplepurè eller eplemost
2cl fruktose

Shakes og serveres i cocttailglass, garnert med eple

Sammensurium:
4 cl bacardi carta blanca
4 cl mandarin purè (evt juice fra mandarin)
juice fra 1/2 apelsin
juice fra 1/2 sitron
1/2 cl lime juice
1/2 ss fruktose

shakes. serveres i høyt glass, toppes med knust is, garneres med sitron zest eller jordbær

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-07-05, 20:17   #2
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg
Wink

flott Jeefer`n!

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 16:40   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbodrinker

Eplemost....
Er det bare rett og slett most eple?...

Kan vi på lavkarbo ha dette da?
Skal vel være litt forsiktig med frukt?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 21:55   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodrinker

Flotte oppskrifter Jeef !

Opprinnelig lagt inn av Hyper

Eplemost....
Er det bare rett og slett most eple?...

Kan vi på lavkarbo ha dette da?
Skal vel være litt forsiktig med frukt?

På Lindberg er det kanskje ok med eplemost, men den inneholder jo masse sukker da. Men på Atkins og Ketolyse skal en være forsiktig med iallefall eplemost og appelsinjuice OG mandarinpure. Ville ikke ha lagd de to siste om jeg skulle ha under 40 karber til dagen.... Men e kan jo ta vare på oppskriftene til en kommer så langt ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 22:48   #5
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Lavkarbodrinker

jag pleier å drikke:

vodka
sodavann
fersk lime
sukketer

eller med sprite zero viss de har det..

eller bytte ut vodkan med barcardi razz..

Annars går ju irish coffey bra,med sukketer då..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 22:50   #6
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Lavkarbodrinker

det er jo sukker i bacardi razz, jeg sjekket på polet forrige gang jeg var innom, og det sto sukker som ingrediens nr 2.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 22:54   #7
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Lavkarbodrinker

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

det er jo sukker i bacardi razz, jeg sjekket på polet forrige gang jeg var innom, og det sto sukker som ingrediens nr 2.


Det har jag ikke tenkt på

Takk før att du sier ifra...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 18:23   #8
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbodrinker

Eller hva med en god gammeldags Gin med enten Tonic eller Bitter Lemon ? Schweppes Slimline serien får du kjøpt i noen steder, kjøpte det selv på Jacob's på Holtet i Oslo. Bitter Lemon har null karbo, men jeg mener å huske at det var noen få i karbo'er i .....

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 19:32   #9
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Lavkarbodrinker

Red Bull har en variant uten karbohydrater, for dere som liker å blande med det. :-)
Personlig er noe av det jeg liker veldig godt vodka og Red Bull, så ble glad over at det.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 18:57   #10
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Lavkarbodrinker

tidenes meste sommerlige drink

min absolutte favoritt er low carb mojito... * i love it*

til et stort long drink glass 8 (1 drink) trenger man

1 lime ( vasket og delt i to)
ønsket mengde hvit rom ( jeg drikker bacardi sin)
ca 1-3 cl sprite zero
ca 1-2 sticks med splenda eller likn søtning
ca 4 blader med mynte, enten peppermynte eller sveitser mynte, har prøvd de aller fleste og alle funker.

først tar man og klemmer ut saften av limene i glasset så tar man søtningen oppi, blander litt med en skje. tar oppi det som er igjen av limen. moser det litt sammen med en skje e.l. tar oppi mynten, blander denne godt inni, så heller man ønsker mengde rom oppi, ( jeg liker ikke sterke drinke, vær forsiktig) bland litt også topp drinken med sprite zero og to grønne sugerør.

enjoy

*slurpe, slurpe*

ååh, nå fikk jeg lyst å lage masse mojito, drikke og gå ut på byen å danse med friskt kne, ehmhm, akkså det kommer til å skje de første månedene.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 21:30   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodrinker

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Eller hva med en god gammeldags Gin med enten Tonic eller Bitter Lemon ? Schweppes Slimline serien får du kjøpt i noen steder, kjøpte det selv på Jacob's på Holtet i Oslo. Bitter Lemon har null karbo, men jeg mener å huske at det var noen få i karbo'er i .....

Bitter Lemon har karber altså ..... 9 karber pr dl - iallefall Schweppes sin..... samme som tonicen.

I Stavanger har vi også Slimline tonicen -Helgø, Middelthon på Tasta og Ultra iallefall.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 22:01   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodrinker

Bare lurer på eeen ting jeg.

Hvis man drikker alkohol vil jo kroppen foretrekke å forbrenne alkoholen FØØØR fettet, eller har jeg misforstått??

Men hvis man spiser litt for mye karbiser, da vil jo kroppen forbrenne karbiser føøøør den forbrenner fettet??

To forskjellige inntak, men er resultatet det samme???

Vil heller spise noen saftige brødskiver istedet for å drikke alkohol

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 22:04   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbodrinker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bare lurer på eeen ting jeg.

Hvis man drikker alkohol vil jo kroppen foretrekke å forbrenne alkoholen FØØØR fettet, eller har jeg misforstått??

Men hvis man spiser litt for mye karbiser, da vil jo kroppen forbrenne karbiser føøøør den forbrenner fettet??

To forskjellige inntak, men er resultatet det samme???

Vil heller spise noen saftige brødskiver istedet for å drikke alkohol


fettet er vanskeligst å forbrenne og forbrenne først når det ikke er noe annet å brenne !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 19:59   #14
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbodrinker

Hva er 'trygt' å bestille i en bar?
Jeg elsket Irish coffee før... Funker den uten sukker? Lages vel ofte med krem fra sprayboks - hvordan er egentlig det?
Noe annet som er greit å bestille? Bør være noe som blandes med farris eller vann el.l., tenker jeg, for jeg drikker IKKE brus, verken lett eller tung.
Tenker bare en drink eller to for å være sosial på julebord.
Tar gjerne imot tips!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 20:41   #15
Sigri
Nytt Medlem
 
Sigri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 2
Sigri er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbodrinker

Tips til den som ikke liker sur hvitvin...kjøp en hvitvin med 12% el mer med minst sødme, og en 7up zero. Bland en liten "dæsj" zero opp i hvitvinen og du får en kjempegod søt musserende vin ))))))))))))) du kan drikke godt av det..

Sigri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:47   #16
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbodrinker

Opprinnelig lagt inn av Sigri, her.

Tips til den som ikke liker sur hvitvin...kjøp en hvitvin med 12% el mer med minst sødme, og en 7up zero. Bland en liten "dæsj" zero opp i hvitvinen og du får en kjempegod søt musserende vin ))))))))))))) du kan drikke godt av det..

Sånn bruker jeg også å gjøre

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 04:30   #17
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Lavkarbodrinker

Namnam! Her skal det testes ut

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no