Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Raskere lapper

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-10, 19:55   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Raskere lapper

Jeg ble så lei av å skille egg og piske i to boller, at jeg sluttet helt å lage lapper. Men, lapper er jo så godt og en gang i blant må man jo ha noe å legge pålegg på, så jeg har derfor forenklet lappe-oppskriften litt.

Denne ble akkurat lik de originale Ziggy-lappene, men mye raskere og enklere å lage:

En boks Cottage Cheese
3 egg
2 solide teskjeer fiberhusk


Blandes med stavmixer. La røra stå i 10 minutter og tykne litt før du legger det ut på bakepapir med en spiseskje. Jeg får 9 stykker hver gang. Noen ganger har jeg i litt krydder.

Stekes på 200 C
20-30 minutter


De ble like fluffy i ovnen (som original-røra)


Og falt sammen til lapper etterpå.


Sist redigert av Veggpryd : 25-10-10 kl 07:01. Årsak: Endret steketiden.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:04   #2
keefee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 47
keefee er på en erverdig vei

Sv: Raskere lapper

Hei!

Mangler temperature på ovnen og varighet i den.

Takk!
-----

Stekes ca 20 minutter på 180 grader. De faller sammen etter steking.

------

__________________
Delmål 1: minus 1 til 1.nov Delmål 2: minus 2 til 15.nov Delmål 3: minus 3 til 1.des (Gud hjelper meg ved å spise lavkarbo under julebordsesong!) Delmål 4: minus 4 til 15.des (Håper skaden er ikke tatt!) Delmål 5: minus 5 til 25.des (Gleder meg til å spise som en gris!)

Sist redigert av keefee : 04-10-10 kl 23:23. Årsak: Fant ut informasjon!
keefee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 4.okt 2010: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 23:23   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Oj, glemte visst det.. 200 c og 20-30 minutter.


Sist redigert av Veggpryd : 25-10-10 kl 07:01.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:57   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Raskere lapper

Så flott! Mye enklere da gitt

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:03   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Hahaha...ikke rart røra mi blei merkelig. Jeg hadde i TO SPISESKJEER fiberhusk

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 16:03   #6
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Raskere lapper

Dette så en del enklere ut en orginal oppskrifta ja.
Vet du karb innholdet?

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:17   #7
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: Raskere lapper

Flotte greier! Har aldri fått til dette med å stivpiske eggehvitter.

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Vet du karb innholdet?

Lett å regne ut (alt i per 100 gram):
Cottage Cheese: 1,5 gram
Egg: 0,3 gram
Fiberhusk: 0 gram

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 23:19   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hahaha...ikke rart røra mi blei merkelig. Jeg hadde i TO SPISESKJEER fiberhusk

Hehe! Den ble vel litt tykk, tenker jeg?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 16:55   #9
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei
Question

Sv: Raskere lapper

Veggpryd - hvordan oppbevarer du disse lappene? Holder de seg over natten?

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 18:15   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Ja, de holder flere dager i kjøleskapet. Jeg bare legger de i en brødpose når de har blitt kalde. Steker gjerne flere brett om gangen, så jeg har i noen dager.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 19:56   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hehe! Den ble vel litt tykk, tenker jeg?

Du kan vel gjerne si det
Det verste er at jeg tenkte, da jeg stappa oppi to TOPPA spiseskjeer fiberhusk, at det der kan umuuulig stemme, dette blir seige saker!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:27   #12
skrulla30
Nytt Medlem
 
skrulla30 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ringerike
Innlegg: 6
skrulla30 er på en erverdig vei

Sv: Raskere lapper

Disse var supersmarte og gode. Kjempesmart i matpakka på turer Blandet halvt med tyrkisk yougurt og cc, ble faktisk veldig godt det og. Litt mer flytende røre, men fordelte den i langpanne og klippet den opp i passe biter når ferdig stekt. Hele røra blåste seg opp slik som de små lappene, så så litt voldsomt ut en stund Men vellykket og godt

skrulla30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:37   #13
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Raskere lapper

Prøvde denne og hadde ikke cc så brukte en blanding av philadelphia og smørbar chevre, var litt tomt i kjøleskapet.... hadde også i litt søtt og en del salt.
det ble kjempegode lapper.
Skal prøve med cc i morgen.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 20:47   #14
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Raskere lapper

Disse skal jeg prøve.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 16:42   #15
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Raskere lapper

Disse ble supre! Skulle bake to brett igår for å ha til en lengre reise imorgen, men jeg tok to ts fiberhusk til hele den doble røra, så lappene på første brettet fløt ut og ble en flat sak. Men smaken var det ingenting å si på! De var så gode at jeg har spist mesteparten idag, og må lage ny runde ikveld. da skal jeg huske normal mengde fiberhusk

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 14:39   #16
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Raskere lapper

Må bare spørre, for jeg er litt usikker på om jeg har gjort noe feil.... Skal disse være litt sånn blaut inni? De er gjennomsteikt, men føles litt sånn vassen inni. Skal de være sånn eller har jeg gjort noe galt?

Jeg steikte på 200 grader i 15 minutter, da var de fin og gyllen.

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 17:11   #17
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Må bare spørre, for jeg er litt usikker på om jeg har gjort noe feil.... Skal disse være litt sånn blaut inni? De er gjennomsteikt, men føles litt sånn vassen inni. Skal de være sånn eller har jeg gjort noe galt?

Jeg steikte på 200 grader i 15 minutter, da var de fin og gyllen.

Du kan sikkert steke de lenger, men siden ingrediensene er cottage cheese og egg blir det vanskelig å få til samme brødkonsistens som det blir med hvetemel.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 17:50   #18
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Raskere lapper

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Du kan sikkert steke de lenger, men siden ingrediensene er cottage cheese og egg blir det vanskelig å få til samme brødkonsistens som det blir med hvetemel.

he he, neida, jeg hadde ikke ventet brødkonsistens altså... Men dette var ikke konsistensen for meg, så jeg tror jeg må finne på noe annet

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 01:01   #19
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Raskere lapper

Noen som har prøvd å lage disse uten stavmikser?? Hmm..jeg har en slump CC som jeg må kvitte meg med før den går ut på dato(dvs den gikk ut i går:-/)
Jeg har ikke stavmikser... De fleste har kanskje tatt kvelden...så det blir vel dårlig med raske svar..hehe

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 02:00   #20
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Raskere lapper

Fofa: kan du ikke mose det med en gaffel, for eksempel? Kanskje ikke like lettvint som med stavmikser, men mindre du har blender...

Eller så kan du jo mose klumpene med fingrene.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:29   #21
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Raskere lapper

Dette skal prøves nå med en gang. Har aldri prøvd å lage lapper....utenom Oopsi, og kan ikke spise før (Nannas fantastiske knekkebrød) og brød (Karins beste) så alt for ofte siden frø og kjerner virker bremsende på meg. Og dette kan være en fin avveksling til osteknekkis som det stort sett blir daglig.

Så fint at jeg har CC i kjøleskapet, og det andre har jeg jo bestandig.

Takker så masse for sååå enkel oppskrift.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:22   #22
fet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 1
fet er på en erverdig vei
Smile

Sv: Raskere lapper

Hei bor ute i ødemarka med lite å få tak i. Det er en utfordring å følge lavkarbokuren. Hva er fiberhusk? Hvor får jeg kjøpt det, på helsekost? Hilsen Fet

fet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:26   #23
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Raskere lapper

Fet: Jepp, fiberhusk får man kjøpt på helsekost. Har selv en posevariant av denne!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:08   #24
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Raskere lapper

Fiberhusk finnes på Meny, vet jeg. Det står mellom de glutenfrie varene. Pass på å kjøpe noen poser når du først finner de - det er ganske lang holdbarhet på dem.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:11   #25
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raskere lapper

Tusen takk for oppskriften disse var super lette å lage og smakte nammi med ost på ,og så slapp jeg hele benken full av ingredienser

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Himmelske lapper Gulleline Frokost og kveldsmat 51 01-11-10 22:17
Ny variant - lapper! luringen Frokost og kveldsmat 5 16-08-10 21:04
Fett gir raskere energi enn glukose BitTorres Trening 2 01-03-10 09:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no