Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Baconcrisp

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-05, 20:26   #1
Tor
Nytt Medlem
 
Tor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 58
Innlegg: 1
Tor er på en erverdig vei

Baconcrisp

BaconCrisp inneholder minimalt med karbohydrater. Tilnærmet 0 g. Greit om man har lyst på litt snacks

__________________
Mvh. Tor
Tor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 20:33   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-09-05, 20:50   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

oh yes men man blir fort lei ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 13:13   #4
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Jeg synes bacongull/crips er vidunderlig...

Men det er forskjell i karbo innholdet. Sjekk pakningen. Kims er 0g de er også de beste

men det er godt med litt sånn, litt serleri og litt rømmedipp.

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 17:23   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Maarud Bacongull i svart pose er OK. Gammeldags Baconsvor i Brun/beige/grå pose fra Maarud er OK. Kims er også OK, men dessverre er det litt lureri når de merker med 0 karber. De har ikke plikt til å merke når varen inneholder mindre enn 1 karb pr 100 gram. Men så mye spiser vi allikevel ikke på en gang vel ? Så da gjør det ikke noe.

Da vi hadde baconsvor/gull diskusjon, sendte jeg en mail til Maarud (og Kims etc.) for å få skikkelig info. Svar på mailen fra Maarud nedenfor. Med det konkluderer jeg at begge typer er OK å spise - men alt med måte !! Den knøttlille mengden med sukker Bacongullet kan inneholde er max 2.5 gram pr 100 gram vare ! Ikke noe å være redd for. Det gammeldagse er helt riktig best. 0.5 gram. Saltet er verre. Salt binder vann ! Med måte syns jeg du kan spise i vei !





Opprinnelig lagt inn av maarud

Hei og takk for din henvendelse,

Baconsvor/Bacongull produseres av ekte svinesvor som er en naturlig råvare.
Dette innebærere at næringsinnholdet kan variere noe på grunn av at råvaren
er mindre "reseptstyrt" enn for andre produkters vedkommende. Blandt annet
gjelder dette innholdet av protein, den målte teoretiske verdien kan i
blandt være høyere enn det kroppen kan nyttiggjøre seg med, og en
næringsdeklarasjon vil derfor være misvisende og vi har valgt å ikke oppgi
den på posen.

Tallene vi har oppgitt til deg er gjennomsnittsverdier målt over lengre tid
og må betraktes på bakgrunn av dette.

Næringsverdi Baconsvor

  • Energi : 2646 kJ (637 kcal)
  • Protein : 49 g
  • Karbohydrater : 0,5 g
  • Fett : 49 g
Næringsverdi Bacongull
  • Energi : 2100 kJ (510 kcal)
  • Protein : 67 g
  • Karbohydrater : 2,5 g
  • Fett : 27 g
Med hilsen / Best regards

Terje Ottesen

Kraft Foods Norway
Consumers Complaints/R&D
2114 Disenå



Det finnes andre merker også som ikke har karber. Men ikke spis for mye, de er salte og salt binder vann. Ikke noe lurt de siste 2-3 dagene før veiedag !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 17:32   #6
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Nille som kan alt

Jasså ja...


så du kan dette også

Men som du sier.. vi spiser jo bare en liten liten posjon om gang og kun til kos... så det er ikke akkurat krise..



litt kos må vi ha


__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 17:47   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nille = vaktbikkja som passer på at alle spiser grønnsaker og drikker vann !

+ stikker den lange nesa si opp alt hun ikke har noe med !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 21:06   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

mmmm...hadde ikke oevrlevd uten baconcrisp og peanøtter jeg assa! Og ser ut ti lå tåle saltet greit jeg...namnam

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 21:50   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

peanøtter med skall er litt lurt, for det første må du jobbe for å få av skallet og for det andre er det ikke salt i de...
jeg har også spist litt bacongull, men det blir så fort seigt... urk

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 12:07   #10
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

Til helga skal jeg til Danmark,og da skal jeg kjøpe ordentlige fleskesåler med fett på...NAM!

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 13:14   #11
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Hei hei. Jeg vet at denne tråden er UtROooooolig gammel. Heh, Men jeg lurer på en ting. Om noen vet om fettet i dette Bacongullet er mettet eller enumettet/flerumettet??

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 13:43   #12
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Jeg smakte på dette bacongullet for første gang i går, og det smakte jo pyton!!
Har forresten lest flere steder at proteinet i bacongullet har en biologisk verdi på 0, og at kroppen derfor ikke klarer å dra nytte av det..
Noen som vet mer om dette? Ikke for min skyld, for jeg likte det ikke, men for de andres skyld her? Jeg skjønner at dere er mange som koser dere med dette, så det hadde jo vært greit å vite

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 14:51   #13
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: BaconCrisp

Opprinnelig lagt inn av May-Linn, her.

Hei hei. Jeg vet at denne tråden er UtROooooolig gammel. Heh, Men jeg lurer på en ting. Om noen vet om fettet i dette Bacongullet er mettet eller enumettet/flerumettet??

Nesten alt fett er en blanding av mettet og umettet fett. Det er f. eks. ikke slik at smør er et "mettet fett," fordi smør inneholder også mye enumettet fett. Grisefett har rundt 10 % flerumettet, 40 % mettet og resten enumettet. Siden baconcrisp er laget av gris, bør den ha en lignende sammensetning. Men den er ofte fritèrt i planteoljer, hvilket gjør til at den får langt mer flerumettet fett.

Såvidt jeg vet er proteinkvaliteten på baconcrisp elendig, fordi det er laget av grisehud, som består av lite annet enn kollagen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:43   #14
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

[quote=danish;680587]Nesten alt fett er en blanding av mettet og umettet fett. Det er f. eks. ikke slik at smør er et "mettet fett," fordi smør inneholder også mye enumettet fett. Grisefett har rundt 10 % flerumettet, 40 % mettet og resten enumettet. Siden baconcrisp er laget av gris, bør den ha en lignende sammensetning. Men den er ofte fritèrt i planteoljer, hvilket gjør til at den får langt mer flerumettet fett.

Ja, Det er sant. Er fullt klar over det. Men det jeg egentlig mente med spørsmålet var om noen viste hva det er mest av. For mettet fett er jo det fettet som ikke er så bra for oss. Og hadde egentlig regnet med det var mest av det mettede fettet i dette baconcrispet. Og da er det jo ikke så bra som man skal ha det til alikevel.

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 14:52   #15
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: BaconCrisp

Vel, nå er det vel slik at det nettopp er mettet fett vi bør spise.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 12:17   #16
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

? ? ? ? ?

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 12:20   #17
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

""" Vel, nå er det vel slik at det nettopp er mettet fett vi bør spise """

Hmmm, Kan du forklare dette nærmere SusieBlues?

Er ihvertfall ikke det jeg har lært av min kostholdsveileder. Nemlig det motsatte. Så nå er jeg spent på hvorfor du mener dette!!

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 12:46   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: BaconCrisp

Her er litt om fett: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6449
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23531

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 12:47   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: BaconCrisp

HER kan du lese litt om mettet fett.

Mange kostholdveiledere er desverre låst i en gammel, farlig tankegang om at mettet fett er farlig, fordi "det er sånn". Advarslene er alle basert på gammel forskning fra 50-tallet, og blir motbevist om og om igjen.

Det er et overtall av mennesker her inne som spiser mettet fett til hvert eneste måltid

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 13:38   #20
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Tusen takk for ineressante svar. Jeg skal se mer på linkene dere har gitt meg når jeg har bedre tid. Men først vil høre med dere om denne teorien jeg kommer med nå stemmer, eller om dere mener det bare er tull. Her kommer den:

Mettet fett: Karakteristisk for det mettede fettet er at det gjør fettet fast i konsistensen. (f.eks meierismør). Noen mettede fettkilder kan være: Smør, fete melkeprodukter og kjøttvarer. Høyt inntak av dette (mettede fettet) øker kroppens produksjon av kolesterol og derav også risiko for hjere- og karsykdommer. Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet anbefaler å kutte ned på andelen mettet fett i kosten vår. I praksis vil det si at vi bør spise mindre av produkter laget av helmelk, (kefir, fløte), smør, fete oster, hard margarin, blandingskjøtt som farse og pølse.

Dette syntes jo jeg høres ganske logisk ut, og er noe jeg kommer til å følge så lenge ingen motbeviser dette. Alle har jo selvfølgelig forskjellige meninger. Og man velger jo selv hva man vil følge. Men syntes det er så frustrerende når man lærer noe og syntes det høres riktig ut, så ikke lenge etterpå kommer det opp at det er feil, og sånn og sånn skal man gjøre. Og slik er faktisk med veldig mye innen matveien. Så har egentlig funnet ut at det beste er å gjøre det man selv syntes høres fornuftig ut, og gjøre det som passer en selv best.

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 13:57   #21
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: BaconCrisp

Takk til dere som la inn linker her.
Her er en link som sier noe om fordelen ved mettet fett.
http://www.matoghelse.no/helse/2004/...imal-kost.aspx
Denne boken er bra (jeg har ikke lest den, men mannen min har) og forklarer kolesterol: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=3085710

Ellers må jeg bare si meg enig i at det er slett ikke slik at det er et fasitsvar her. Forskjellig forskning viser forskjellige ting. Men jeg tror på det å sette seg inn i forskningen og deretter velge seg ut noen eksperter som man tror er inne på noe smart. Jeg for min del har lest bl.a Lutz (Bedre uten brød) og alle artikler jeg kommer over av Dag Viljen Poleszynski. Dette er noe jeg føler er riktig.
De som mener at mettet fett er veldig farlig, er som regel de samme som sier at vi trenger en overvekt av karbohydrater i maten. (F.eks Grete Roede). Derfor stiller jeg meg tvilende til referater til forskning som kommer fra den kanten.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 19:11   #22
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Ja, jeg skal hvertfall lese mer om mettet fett. Jeg mener jo det samme som alle dere her inne ang karbohydrater. Så jeg er absolutt ikke enig med de som mener vi skal ha masse karbo..

Men det umettede fettet er vel 100% sikkert sunt?? eller??

Tusen takk for linker alle sammen :-D

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 16:32   #23
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Opprinnelig lagt inn av Tor, her.

BaconCrisp inneholder minimalt med karbohydrater. Tilnærmet 0 g. Greit om man har lyst på litt snacks

Eldgammel tråd, men følger opp med et tips:

Kutt opp litt paprika, løk, rødløk og sjalottløk i en liten ildfast form eller skål. Bruk gjerne litt tabasco og litt knust chili også, og hvitløk om du ikke skal være så veldig sosial. Salt og pepper må til. Utover dette - ingredienser etter smak.

Hell over skikkelig olivenolje (ikke sånn billigskvip), og _kok_ i ovnen på litt over 100 grader i en drøy halvtime. Pass på temperaturen så ikke oljen blir for varm.

Oljen kan benyttes varm eller kald som dip for baconcrisp. Smaker herlig!

Som en bonus kan man bruke fantasien for å finne flere bruksområder for oljen. Krydder-"smør" for biff, feks. Smakfullt, og ikke minst FETT!

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 00:56   #24
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: BaconCrisp

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

oh yes men man blir fort lei ...

Tror aldri jeg kommer til å bli lei det jeg Har alltid vært glad i det, men styrt unna pga fett og kcal...

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Baconcrisp anastazia Ketolysekuren 42 04-06-09 00:54
Baconcrisp Schnupsiii Ketolysekuren 14 22-01-09 18:38
Baconcrisp? kfj Ketolysekuren 13 20-06-08 19:14
Baconcrisp sma Lavkarbo generelt 2 08-05-07 19:05
Baconcrisp Spungeworthy Lavkarbo generelt 3 11-03-07 19:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no