Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og PCO

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-10, 00:41   #1
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Lavkarbo og PCO

Jeg har akkurat fått vite at jeg har PCO og manglende eggløsning. Sliter veldig med å bli gravid. Noen som har erfaringer med et lavkarbokosthold og pco? Er det noen som har fått i gang eggløsningen sin igjen ved hjelp av lavkarbodiett og/eller slanking??

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 08:28   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og PCO

Jeg har PCOS (syndromet) og ble vha kostholdet kvitt cystene og en del av symptomene, og fikk en jevnere syklus, men det var først etter oppstart av metformin at jeg fikk ordentlige eggløsninger og en fullstendig klokkeren syklus. Men så er jeg innmari insulinresistens, i tillegg har jeg hypothyerose.
Det er mange som har klart å bli bedre av, og til og med frisk av PCO/PCOS av et lavkarbokosthold alene . Tipper du kommer til å få mange erfaringer, det er ganske mange her inne med PCO/PCOS!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:15   #3
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og PCO

Jeg er et bevis på at lavkarbo er noe for oss med pco/pcos. Jeg hadde ikke mensen eller eggløsning da jeg ikke spiste lavkarbo. Begynte på lavkarbo for første gang i 2006. Da fikk jeg mensen etter to uker, og da hadde jeg ikke hatt naturlig fremkalt mensen på mange år. Gikk ned 10 kilo veldig fort. Hadde hatt noen proverakurer for å renske opp. Hadde også gått på pergotime, uten å bli gravid. Vel, jeg fikk altså mensen og rett etter jul testet jeg positivt på gravidtest. Hadde da prøvd i fem år.

Så sluttet jeg å spise lavkarbo fordi jeg leste et eller annet sted at gravide ikke skal spise lavkarbo..det er ikke riktig selvfølgelig (det er vel helst ketolyse gravide skal holde seg unna tror jeg), men uansett så begynte jeg igjen i mars i fjor. Hadde da ikke fått mensen igjen etter fødselen, men etter å ha startet på lavkarbo igjen var det pån igjen med mensen etter bare en uke!! Gikk ned 15 kilo. Ble gravid igjen, august samme år. Etter fødselen står vekten på det samme. Har ikke vært kjempestreng med lavkarbo etter fødselen pga det tar tid å lage mat og slikt, men nå er jeg i gang igjen, og det går bra. Har ikke fått mensen enda, men det skulle vel bare mangle, fullammer jo enda..

Dette ble litt kort fra meg, men send meg bare pm om du vil spørre om noe.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:28   #4
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og PCO

Solskinnshistorie dette var da!
Håper jeg også kan være så heldig som deg Imp!
*krysser fingrene*

__________________
Min journal: Nå skal bollemagen vekk en gang for alle!
Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:52   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Lavkarbo og PCO

Opprinnelig lagt inn av Trh_1977, her.

Solskinnshistorie dette var da!

Ja, derfor sprer jeg den så ofte som mulig.

Lykke til!!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 23:27   #6
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og PCO

Herlig lesning, Imp!! Takk!!! Gir meg håp i disse vonde "får ikke til å bli gravid"-tider!

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 00:32   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og PCO

Jeg kan skrive under på at lavkarbo virker! Har PCOS og fikk beskjed av gynekolog om at jeg nok ikke kunne regne med å bli gravid, hvertfall ikke uten store medisinske prosjekter... Så jeg har igrunnen ikke bekymret meg så veldig over det problemet, helt til jeg i sommer begynte å føle meg veldig rar! Tilslutt nærmest skrek underbevistheten min på å ta en test, og jammen hadde jeg ikke kroppen full av gravid-hormoner! Mitt livs sjokk, seriøst, og vill panikk! Jeg ville ikke ha noe med sånt å gjøre! Fikk i hui og hast bestillt time hos spesialist og sjekket ut anliggendene. Han bare humret da jeg stotret at sånt kan jo ikke skje med meg! Og lurte på om jeg ikke hadde nevnt lavkarbo? Joda... Ja, det er jo sikreste måten det sa han (spesialist på rikshospitalet). Heldigvis var det falsk alarm (kroppen som ikke skjønte at egget forsvant ut før det fikk festet seg og begynt å vokse, men det hadde vært befrukta ja! ) Fra å ikke ha eggløsning eller mens overhodet var dette som sagt veldig sjokkopplevelse! Fikk tabletter som skulle få dritten ut av kroppen, men heretter blir det beina i kryss og kyskhetsbelte for min del!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:41   #8
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og PCO

Godt å høre Carisma. Gir håp!!!!!!!!

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:56   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og PCO

Opprinnelig lagt inn av NIK, her.

Godt å høre Carisma. Gir håp!!!!!!!!

Haha, håp? jaja... For meg ga den det stikk motsatte, skrekk! Men nå skjønner ikke jeg at noen tør å sette barn til verden da.... Hver sin lyst

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:10   #10
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og PCO

hehe... Jeg kunne ikke tenke meg et liv uten barn, og det skremmer livsskiten av meg at vi nå sliter sånn med å få det til... Så takk for at du oppmuntret meg i kveld

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:14   #11
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Lavkarbo og PCO

Eg fikk nettopp fastslått at eg har PCOS, og gyneokologen sa at kvinner med PCOS har lengre tid på seg til å bli gravide, og kjem seinare inn overgangsalderen. Eg kunne bruke laaaaaaaang tid på å bestemme meg om eg ville forsøke eller ikkje, for det hadde visst ingen hast og skulle ikkje vere noko problem.

Såeh, da må vi bli flinkare med prevansjon her i heimen

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 10:53   #12
Trh_1977
Medlem
 
Trh_1977 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 64
Trh_1977 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og PCO

Må bare dele det glade budskap!
Jeg er gravid!
Rakk ikke å få igang syklussene en gang før det klaffet etter ketolyse-kost i ca 14 dager!
Så lavkarbo kosthold FUNKER!
Krysser nå fingrene for at nurket klorer seg fast i magen og alt går som planlagt - så blir vi foreldre i begynnelsen av mai!

__________________
Min journal: Nå skal bollemagen vekk en gang for alle!
Trh_1977 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner med lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 23:27   #13
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og PCO

Ååååååå, så godt å høre!!!!!!! GARTULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no