Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter.

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-04, 10:27   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter.

Jeg pleide å spise en banan etter trening før, og har hørt det er bra av flere treningsfolk, men jeg syns det å spise en banan når jeg lever på et lavkarbokosthold er litt "skummelt" og føler det blir feil. Men man skal vel ha litt raske karber etter trening?
Jeg har prøvd å ha med proteinshake med litt karbo i, men klarer ikke drikke det. Jeg har prøvd flere typer men HATER proteinshaker. :ugh:

Har noen tips til meg?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 10:34   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg pleide å spise en banan etter trening før, og har hørt det er bra av flere treningsfolk, men jeg syns det å spise en banan når jeg lever på et lavkarbokosthold er litt "skummelt" og føler det blir feil. Men man skal vel ha litt raske karber etter trening?
Jeg har prøvd å ha med proteinshake med litt karbo i, men klarer ikke drikke det. Jeg har prøvd flere typer men HATER proteinshaker. :ugh:

Har noen tips til meg?

Jeg er ingen ekspert på området trening - men uansett; Etter trening MÅ du få i deg proteiner!! Innen en time etter at du har trent. Behovet for raske karber etter trening tror jeg kommer an på intensiteten på treningen, og jeg spiser det ALDRI.

Når det gjelder mitt forholdt til proteiner etter trening, så er jeg ganske enkel tror jeg: spiser enten en proteinbar i bilen hjem fra treninga (21 g protein) eller jeg spiser en pakke med kokt skinke el.l. (17-19 g protein). En pakke skinke gjør meg ikke mett - men jeg får dekket proteinbehovet mitt umiddelbart etter trening. Da kan jeg ta det med ro etterpå, dusje og stelle meg - kanskje være på vorspiel her på forumet - og SÅ kan jeg spise lunsj etter det. MED proteiner da også selvfølgelig.

Sånn gjør jeg det.

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 10:45   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ja, det Fedonisten sier er smart. Ta med en litt proteiner som du tar umiddelbart. Itillegg til det Fedonisten nevner så kan du feks ta med et par kokte egg, som du spiser på hjemveien, eller noen nøtter og en aprikos eller to. Ellers så kan du jo sette klar en smoothie i kjøleskapet som du tar så fort du kommer hjem...

Smoothie passer meg godt...
Både egg (proteiner),bær(karber-antioksydanter), litt olje og væske(mye væske i en smoothie)
Ellers så er en Lindberg Bar min beste nødproviant....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 10:46   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk Fedonisten.
Jeg bare syns det var litt rart da jeg nettopp leste i Mat& Helse (skrevet av guruen DVP selv) at en halv banan i tillegg til proteiner var veldig gunstig etter trening fordi man skulle ha litt raske karber etterpå. Men jeg syns bare det høres litt feil ut.... Hadde man raske karber i urtiden? Bananer fantes kanskje, jeg vet ikke jeg....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 10:47   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk anne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:16   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Bra forslag av Fedonisten og Anne. Litt raske karbohydrater øker insulin, som hjelper deg med å lagre proteinene i musklene (som jo er hele poenget med å spise proteiner). Noen spiser masse usunt hvitt brød, men en halv banan er jo ikke så ille mye. Det hender jeg tar 1/4 banan i shaken etter trening hvis jeg har trent lenge/hardt og er helt utmattet. En halv skive dr. Lindbergs brød eller et knekkebrød gjør samme nytten.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:24   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk da har jeg jo fått masse gode ideer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 12:00   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Forslag 1. spis hele bananen og en boks tunfisk. ( jeg foretrekker shake , men får du det ikke ned så får du spise tunfisk )

2. Denne proteinbaren med peanøtt smak er fantastisk god og er helt perfekt etter trening.

http://www.ej-shop.no/product_info.p...50c88bbd622af8

Annbefaler den på det varmeste.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 13:08   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk Begod. Det er jo praktisk. Jeg skal bestille dem!! Tror jeg tar noen av hver så jeg kan mikse litt. Elsker mint.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 12:12   #10
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Står mye om mat etter trening her .. men hva med "riktig" mat før trening?

Hvorfor jeg spør er fordi jeg gikk på en skikkelig smell på spinning-treninga i går. Gikk meg fullstendig tom 20 min. før timen var over. Hadde bare ikke mer å gi .. var ikke sliten - men bare fullstendig tom om dere skjønner hva jeg mener. (Flere andre sa at de merket det samme i går ... og timen var smell-hard også)

Feilen må ligge i maten.
Jeg spiste som følger kl. 16 og treninga er kl. 18.30.
En god salat med flere salat-typer, stangselleri, tomat, paprika, slangagurk, rød løk, asparges, reker og creme fraiche. Drakk 1/2 liter vann til.
Ser jo at det er litt lang tid mellom måltidet og treninga.

Trenger en tilbakemelding på hva som er "feil", hva jeg kan spise i full fart rett før trening uten å få "hold". (Det må være mat - ikke typen bar e.l.)

Det er jo en mulighet for at det er andre ting en maten som gjør at jeg går meg tom. Denne tomheten har kommet litt snikende på meg nå de siste 3 treningsøktene. Kan det være årstiden som "gjør" det,- merker jo at søvnbehovet mitt er større for tiden også. Savner sol og varme Vårslapp er jo en mulighet,- eller

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 13:41   #11
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg vet sannelig ikke jeg, Musti, men jeg vet MHM har en del fine synspunkter på dette. Hun stikker sikkert innom i løpet av dagen.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 13:57   #12
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Da krysser jeg fingrene for at hun kommer innom her i dag Anne!

(Psttt... er det noe fart på hjula på kontorstolen din i dag da Anne ..tenkte på deg og flira mye for meg sjøl på jobben i går mens jeg spant rundt og fram og tilbake mellom hyllene og pulten min på jobben i går )

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 14:04   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Da krysser jeg fingrene for at hun kommer innom her i dag Anne!

(Psttt... er det noe fart på hjula på kontorstolen din i dag da Anne ..tenkte på deg og flira mye for meg sjøl på jobben i går mens jeg spant rundt og fram og tilbake mellom hyllene og pulten min på jobben i går )

Ja i dag er det fart på dem, glemmer å reise meg opp, og det er litt styrete her i dag Jeg smalt i veggen og brakk en negl i stad Latskapen lenge leve sier jeg, den fikk jeg igjen for da.........

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 14:31   #14
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Anne

Ja i dag er det fart på dem, glemmer å reise meg opp, og det er litt styrete her i dag Jeg smalt i veggen og brakk en negl i stad Latskapen lenge leve sier jeg, den fikk jeg igjen for da.........

Og det får du BETALT for å gjøre??? ANNE da!! På jobben skal man JOBBE vet du!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 15:26   #15
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Da krysser jeg fingrene for at hun kommer innom her i dag Anne!

....gjør nok ikke det tror jeg....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 15:50   #16
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Ikke? I morra da?

Er a ute å reiser igjen?

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 16:07   #17
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Ikke? I morra da?

Er a ute å reiser igjen?

.....på fredag tenker jeg.....eller torsdag kveld......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 11:05   #18
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Står mye om mat etter trening her .. men hva med "riktig" mat før trening?

Hvorfor jeg spør er fordi jeg gikk på en skikkelig smell på spinning-treninga i går. Gikk meg fullstendig tom 20 min. før timen var over. Hadde bare ikke mer å gi .. var ikke sliten - men bare fullstendig tom om dere skjønner hva jeg mener. (Flere andre sa at de merket det samme i går ... og timen var smell-hard også)

Feilen må ligge i maten.
Jeg spiste som følger kl. 16 og treninga er kl. 18.30.
En god salat med flere salat-typer, stangselleri, tomat, paprika, slangagurk, rød løk, asparges, reker og creme fraiche. Drakk 1/2 liter vann til.
Ser jo at det er litt lang tid mellom måltidet og treninga.

Trenger en tilbakemelding på hva som er "feil", hva jeg kan spise i full fart rett før trening uten å få "hold". (Det må være mat - ikke typen bar e.l.)

Det er jo en mulighet for at det er andre ting en maten som gjør at jeg går meg tom. Denne tomheten har kommet litt snikende på meg nå de siste 3 treningsøktene. Kan det være årstiden som "gjør" det,- merker jo at søvnbehovet mitt er større for tiden også. Savner sol og varme Vårslapp er jo en mulighet,- eller

Mitt forsag er en shake og litt mct olje 1/2 time før trening. Det er værre når det må være mat. Du kan jo prøve med proteinrik mat med noe fett og karbs ca 1 timefør trening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 22:05   #19
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Hmm,- hva skjer med ketosen min og jeg spiser en del kh 1 time før jeg trener?
Ramler jeg rett ut av ketosen, eller vil kh'ene bli forbrent så fort at ketosen ikke blir berørt av dem? Ligger på induksjonsnivået enda jeg skjønner du

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 09:10   #20
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Hmm,- hva skjer med ketosen min og jeg spiser en del kh 1 time før jeg trener?
Ramler jeg rett ut av ketosen, eller vil kh'ene bli forbrent så fort at ketosen ikke blir berørt av dem? Ligger på induksjonsnivået enda jeg skjønner du

Ok, prøv med en smothi som har nok protein (2-3 egg) og cocosa virgin eller mct olje.
( hvis nå dette kan regnes som mat). usikker på hvorlang tid det vil ta å fordøye dette, men jeg sjangser på ca 45minutter til en time før trening vil være passe.

Elllers så er det lurt å ha Korte økter når du er på intro, max en halvtime med intensiv trening som spinning eller styrke.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 21:11   #21
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Takker og bukker .. skal prøve det ut til uka

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 21:22   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Du musti, er du vant til å spise hver tredje time? i så fall er det ikke rart du går tom akkurat tre timer etter siste måltid. Jeg syns det er best å trene to timer etter mat når jeg skal trene en time og skal jeg flere timer så er det best å starte en time etter måltid.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 21:42   #23
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Det var lurt Kristian .. forskyver 3 maten til ca. 1/2 fem .... blir litt prøve og feile-metode som jeg får ta i bruk til uka tenker jeg.

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 21:28   #24
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Jeg spiser en Eurodiet-bar før trening (hvis det er en stund siden jeg har spist - og det er det som regel), og etterpå lager jeg meg en smoothie med 3 egg, 100g bær, 1ss kesam vanilje, litt malte mandler og vann (til det blir passe konsistens). Kjempegodt! Drikker den innen 1t etter trening.

timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-02-05, 16:22   #25
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Før og etter trening

For å si det enkelt: Å spise sukker før trening både hindrer fettforbrenning og muskelvekst. Det samme gjelder etter trening. Og det er riktig at proteiner er veldig viktig etter trening, og en gylden mulighet, fordi proteinsyntesen og transport av aminosyrer inn i musklene er større da. Hvis noen påstår at du trenger karbohydrater etter trening bør du sjekke lommene dine, for da er det noen som prøver å lure penger ut av deg.

Jeg pleier å lage en super-shake som jeg drikker etter trening, bestående av: Litt proteinpulver, olivenolje og kremfløte (Og vann da). Da skyter kroppen fart på oppbygningen istedenfor nedbrytningen (som du nettopp har utsatt kroppen din for).

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02
Trenger tips til hva man kan spise Polyanna Lavkarbo generelt 13 25-08-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no