Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-06, 22:48   #1
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Jeg holdt på med ketolysedietten i noe over ei uke og syntes jeg gikk ned for lite. Det er selvsagt veldig kort tid, spesielt når man får mensen innimellom og trener mer enn før etc. , men jeg var desperat etter å gå ned raskere i vekt, så jeg kjøpte boka til Skaldeman og nå spiser jeg det Sten Sture Skaldeman egentlig ikke anbefaler, siden det i hans tilfelle førte til en for rask vektnedgang: omtrent utelukkende kjøtt og fett. Jeg spiser et par hardkokte egg med masse majones til frokost, jeg har store smørklatter på kotelettene jeg spiser, drikker kaffe med masse fløte i (det blir jeg faktisk litt kvalm av).

Dette er tredje dagen, og jeg har gått ned omtrent to kilo kilo i løpet av ti dager med ketolyse/Skaldeman ekstrem. Jeg synes enda det er rart at jeg skal kunne gå ned ved å spise stort sett fett, men jeg er villig til å prøve! Egentlig synes jeg ikke at jeg spiser så mye, jeg spiser til jeg er mett og da slutter jeg, og det går mange timer før jeg er sulten igjen. Jeg spiser vel 3 måltider om dagen og tar en kaffekopp med fløte om kvelden.

Om du leser dette, Sten Sture, jeg har et spørsmål! Idag spiste jeg kylling til lunsj, men kylling er jo relativt magert om man ser bort fra skinnet. Derfor spiste jeg også noe italiensk salat. Pr 100 g inneholder det 1 g protein, 4 g karbohydrater og 45 g fett. Er det OK å spise noe med såpass mye karbohydrater så lenge det inneholder såpass mye fett? Forholdstallet blir jo ganske bra, derfor tok jeg sjansen. Hva tror du?

En annen ting jeg ikke forventet var å føle meg helt sår i munnen av å tygge alt kjøttet! Denne dietten er nok sunn for tannhelsen. Jeg har heller ikke mye avføring, men har ikke merket noe ubehag enda. Litt hodeverk og noe svimmelhet, som jeg håper går vekk etterhvert.

Lykke til alle sammen!

Vennlig hilsen Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:06   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Hei Hilde !
Siden Skaldeman sikkert ikke har tid til å være her hver dag, tar jeg meg den frihet å svare inntil han kommer innom.

Ja, den var ekstrem den versjonen din. Som Skaldeman sier i boka si, - om det viktigste er å gå ned i vekt, om det ikke spiller noen rolle om du mister muskelmasse, om det er greitt at du ender opp med en del løshud en periode, - så må du bare fortsette med den ekstreme versjonen hvor du taper flere kilo i uka ! Men hverken Skaldeman eller noen andre vil noensinne anbefale det. Har du lest boka hans skjønner du hvorfor det ikke er så lurt ! Hastverk er lastverk og du blir ikke noe penere i bikini - løs hud er ikke vakkert - uansett hva vekta sier. Men det er jo ditt valg.

Den italienske salaten din er ikke ille pga karbene. Det er bare 4 gram og spiller liten rolle. Men er den butikk kjøpt, inneholder den ganske så sikkert transfett. Det er verre. Det er ødelagt fett og nettop det fettet som legger seg på innsiden av årene dine. Det er IKKE denne type fett Skaldeman anbefaler. Helst bør du lage din egen majones, av kalpresset olje. Den smaker også mye bedre !

Regner med at Skaldeman selv kommer med kommentar......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:24   #3
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Vet du Nille, jeg har aldri i mitt liv gått ned flere kilo i uka, jeg har alltid strevd livet av meg for å gå ned max. EN kilo i uka, så det lyder helt uvirkelig. Hvorfor skulle noe få MEG til å gå ned flere kilo i uka? Men jeg er villig til å prøve.

Bikini er ikke noe jeg har tenkt meg inn i uansett, men hvor mye må man gå ned før man får løshud? Ifølge boka til Skaldeman varierer dette fra person til person. Hva tror du Nille? Jeg har aldri hatt løshud, men jeg har aldri gått ned mer enn 10 kilo heller, bortsett fra etter at tvillingene mine ble født! Nå vil jeg gjerne ta av 30 kilo.

Jeg tenkte ikke på fettypen. Æsj. Jeg skal se etter majonesoppskrifter, har laget egen aioli før, det burde være ganske likt å lage ren majones.

Vennlig hilsen Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:52   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Jeg vet ikke hva som er riktig - men jeg har tro på at vi trenger iallfall LITT grønnsaker hver dag. Men meg om det.

Husk nå uansett på å drikke mye vann da.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-01-06, 23:57   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg vet ikke hva som er riktig - men jeg har tro på at vi trenger iallfall LITT grønnsaker hver dag. Men meg om det.

Husk nå uansett på å drikke mye vann da.

Ifølge boka går det fint an å leve uten grønnsaker en viss periode iallefall. Men det blir fort ensidig, så litt grønnsaker er jo greit å spise. Jeg ble veldig glad da jeg leste det, for jeg er IKKE glad i grønnsaker og følte jeg måtte stappe innpå under "tvang" tidligere. Nå slipper jeg det, og kan kose meg med LITT stekt paprika eller litt smørdampet brokkoli. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg vil.

Lykke til, Hilde.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 00:02   #6
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jeg vet ikke hva som er riktig - men jeg har tro på at vi trenger iallfall LITT grønnsaker hver dag. Men meg om det.

Husk nå uansett på å drikke mye vann da.


Jeg elsker grønnsaker, men de skal visstnok hemme vektreduksjonen. Jeg spiste likevel bittelitt brokkoli til middag idag. Jeg tar Vitamineral også. Jeg er enig i at man trenger grønnsaker, men Skaldeman ekstrem er jo ikke noe jeg kommer til å spise så veldig lenge. Om jeg virkelig lykkes med å gå ned det jeg vil, vil jeg satse på et sunt kosthold med lite karbohydrater, d.v.s. bl. a. masse grønnsaker.

Jeg drikker nok ikke nok vann, må skjerpe meg...

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 05:14   #7
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

(snip)

Dette er tredje dagen, og jeg har gått ned omtrent to kilo kilo i løpet av ti dager med ketolyse/Skaldeman ekstrem. Jeg synes enda det er rart at jeg skal kunne gå ned ved å spise stort sett fett, men jeg er villig til å prøve! ...

SSS:
Det är rätt. Vi måste pröva! Alla går ner i vikt med den här kostmodellen, men förutsättningen för att det ska fungera är att man trivs med den. Jag tror inte på att tvinga kroppen. Extremvarianten är effektivast, men också den som ger störst anpassningsproblem. Efter tio dagar brukar dock de problemen vara över. Sen mår man bara bättre dag för dag.

Hilde:
...Om du leser dette, Sten Sture, jeg har et spørsmål! Idag spiste jeg kylling til lunsj, men kylling er jo relativt magert om man ser bort fra skinnet. Derfor spiste jeg også noe italiensk salat. Pr 100 g inneholder det 1 g protein, 4 g karbohydrater og 45 g fett. Er det OK å spise noe med såpass mye karbohydrater så lenge det inneholder såpass mye fett? Forholdstallet blir jo ganske bra, derfor tok jeg sjansen. Hva tror du?

SSS:
Du resonerar rätt. Fettet bromsar insulinutsöndringen. Jag ser inte en klick sådan sallad som något problem, men självklart innebär det att du tar ett steg från extremvarianten!

Hilde:
En annen ting jeg ikke forventet var å føle meg helt sår i munnen av å tygge alt kjøttet! Denne dietten er nok sunn for tannhelsen. Jeg har heller ikke mye avføring, men har ikke merket noe ubehag enda. Litt hodeverk og noe svimmelhet, som jeg håper går vekk etterhvert.
Vennlig hilsen Hilde

Detta är utmärkt för tandhälsan. Min tandläakre har förbjudit mig att tala om de fördelarna. Han är rädd för att bli av med sina patienter. Inte ett hål på fyra år!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 06:51   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Jeg var også nettopp hos tannlegen, null hull enda det var tre år siden jeg var der sist. Jeg hadde ikke hull sist gang heller og da var det to år siden sist, Er det virkelig fem år siden så smått begynte med å legge om kostholdet. Ja fem år siden jeg sluttet med søt drikke. Før det så pleide jeg å få mange hull i året.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 08:47   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Fint å se flere som følger Skaldeman! Jeg kommer til å spise bittelitt grønnsaker, mest fordi jeg da kan pøse på med fløte og ost. Gratinert brokkoli eller blomkål er jo vidunderlig godt, særlig med sprøstekt bacon attåt...*slurp*

  Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 10:10   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

to kilo paa ti dager *daane* det er jo dods bra !!!!!!!!!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 15:27   #11
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av nøtta

to kilo paa ti dager *daane* det er jo dods bra !!!!!!!!!!

Takk! Det er vel sikkert mest vann, men urinstixen viser at jeg er i ketose, så jeg må jo forbrenne fett. Forhåpentlig mer enn det jeg spiser! Moren min går på ketolysekuren, og hun har gått ned 4.5 kilo på to uker, noe hun tror er bare vann. Jeg begynte på Skaldeman fordi jeg ikke gikk ned så mye i begynnelsen og var utålmodig, spesielt siden mamma gikk ned så mye. Det var nok noe urettferdig mot ketolysekuren etter så kort tid, men jeg var desperat og hadde bare på følelsen at her måtte det sterkere lut til, spesielt siden jeg vil ned 30 kilo.

Vennlig hilsen

Hilde


HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 15:45   #12
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Detta är utmärkt för tandhälsan. Min tandläakre har förbjudit mig att tala om de fördelarna. Han är rädd för att bli av med sina patienter. Inte ett hål på fyra år!

Sten Sture

Takk, Sten Sture! Jeg tror det skal gå an å trives på denne dietten, bare jeg greier å variere nok. Skal se om jeg kan få laget slankekjøttkakene, og jeg må iallefall lage egen majones, det blir dyrt å kjøpe den ferdiglagede i lengden når man spiser så mye. Trodde ikke jeg kom til å like lite stekt bacon, men det går bra det også.

Hvordan vet man om man tåler kaffe eller ei? Jeg har drukket et par digre kopper om dagen med endel fløte og jeg har jo likevel gått ned og ikke merket annet ubehag enn noe kvalme. Ville en som ikke tåler kaffe gå ned mindre enn den som tåler kaffe, eller gå opp?

Vennlig hilsen

Hilde


HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 16:34   #13
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Jeg er ingen Skaldemann, men jeg tillater meg å kommentere kostholdsendringa di likevel, Hilde. Når du nå kjører gjennom ekstremvarianten, og forhåpentligvis etter hvert går ned de kiloene du ønsker; har du da en plab for hva du skal gjøre? For du kan ikke leve på ekstremvarianten resten av livet?

Å begynne å spise lavkarbo er jo en livsstilsendring, sånn jeg ser det, og da er det viktig å finne en form man trives med - som man kan leve med. Burde ikke fokuset være å endre livsstilen, slik at du på sikt går ned i vekt og blir der, ikke bare raser ned på kort tid med en ekstremvariant?

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 17:32   #14
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

(snip)
Hvordan vet man om man tåler kaffe eller ei? Jeg har drukket et par digre kopper om dagen med endel fløte og jeg har jo likevel gått ned og ikke merket annet ubehag enn noe kvalme. Ville en som ikke tåler kaffe gå ned mindre enn den som tåler kaffe, eller gå opp?

Hilde

Jag har systematiskt provat mig igenom alla varianter som finns under de här åren. För mig personligen tycks kaffet inte ha någon inverkan, måttligt med vin efter maten några dagar i veckan är inte heller något problem. Jag klarar också ost, men jag klarar inte nötter.

Av de rapporter jag får in framgår att alla dessa tillskott kan utgöra problem för vissa människor. Det kan vara ett eller flera födoämnen som inte fungerar. Ovanjordgrönsaker i rimliga mängder är däremot sällan ett problem. Själv har jag levt långa perioder utan grönsaker och det fungerar utmärkt. Nu äter jag nog mest grönsaker i familjen, men det är för att jag vill hålla vikten.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 17:36   #15
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av David

Å begynne å spise lavkarbo er jo en livsstilsendring, sånn jeg ser det, og da er det viktig å finne en form man trives med - som man kan leve med. Burde ikke fokuset være å endre livsstilen, slik at du på sikt går ned i vekt og blir der, ikke bare raser ned på kort tid med en ekstremvariant?

Kloka synpunkter, David! Kan man klara att äta sig till hälsa och låta vikten reglera sig i sin egen takt mår både man själv och skinnet mycket bättre.

Det är ingen kapplöpning. Vi har faktiskt hela livet på oss. Och det blir ett långt liv eftersom vi äter naturlig mat!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:32   #16
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av David

Jeg er ingen Skaldemann, men jeg tillater meg å kommentere kostholdsendringa di likevel, Hilde. Når du nå kjører gjennom ekstremvarianten, og forhåpentligvis etter hvert går ned de kiloene du ønsker; har du da en plab for hva du skal gjøre? For du kan ikke leve på ekstremvarianten resten av livet?

Å begynne å spise lavkarbo er jo en livsstilsendring, sånn jeg ser det, og da er det viktig å finne en form man trives med - som man kan leve med. Burde ikke fokuset være å endre livsstilen, slik at du på sikt går ned i vekt og blir der, ikke bare raser ned på kort tid med en ekstremvariant?

Jeg forsøker meg nå fram for å se hva som virker, hva som ikke virker og hva som i tilfelle virker best for meg. Vi er jo alle forskjellige!

Om jeg går raskt ned i vekt så kan jeg kanskje gå over til en mindre ekstrem variant etterhvert, med mer grønnsaker. Om jeg greier å gå ned alle 30 kiloene og derfor ikke skal slanke meg mer, planlegger jeg å følge en sunn diett med lite karbohydrater, men med masse grønnsaker, noe a la det Torkil anbefaler. Jeg er helt enig i at man bør ha en diett man trives med!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 23:05   #17
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Fint å se flere som følger Skaldeman! Jeg kommer til å spise bittelitt grønnsaker, mest fordi jeg da kan pøse på med fløte og ost. Gratinert brokkoli eller blomkål er jo vidunderlig godt, særlig med sprøstekt bacon attåt...*slurp*

Hei Albertine, jeg synes du er steintøff som blogger om slankinga di og legger inn vekt og mål! Det blir spennende å se hvordan det går, jeg skal følge med deg! Lykke til!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 04:15   #18
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern


Hvordan vet man om man tåler kaffe eller ei? Jeg har drukket et par digre kopper om dagen med endel fløte og jeg har jo likevel gått ned og ikke merket annet ubehag enn noe kvalme. Ville en som ikke tåler kaffe gå ned mindre enn den som tåler kaffe, eller gå opp?

Vennlig hilsen

Hilde


Jeg tåler ikke kaffe for da får jeg mer lyst på søtt, dessuten kan kaffe ødelegge nattesøvnen. Og med lite søvn får jeg ivertfall problem med å holde meg unna fruktfatet.
Det er helt klart en fordel med fløte i kaffien for da blir ikke kaffien så hard mot magen. Det er mulig at fløten i kaffien også demper søtsuget.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 22:47   #19
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Hei Hilde....i same båt her, men kanskje en Skaldeman ekstrem extra pluss variant, med absolutt minimalt med karboer og bittelitt proteiner, bare for å få skikkelig fart på fettforbrenningsovnen, og fart har det blitt, 10 dager og 3kg mindre allerede.

Spiser endel kylling selv, sånn frosne ferdigstykker fra Prior m.m. men passer på å få med meg alt fettet i skålen etter stekingen.

Kaffe drikker jeg også, men selvfølgelig med en solid dose kaffefløte i, sånn cirka 3 store krus om dagen, uten jeg føler at det har noe innvirkning, koser meg faktisk med et glass vin cirka en halv time etter kveldsmåltidet annenhver dag eller så, uten at det ser ut til å påvirke vekttapet i negativ retning.

Lykke til og stå på videre!
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 23:14   #20
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Jankph, hvorfor har du kaffefløte i kaffen? Hvorfor ikke kremfløte som har mye mer fett?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 23:27   #21
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Takk Kristian! Jeg skjønte nemlig ikke helt hva det betydde å ikke tåle kaffe. Jeg tror jeg tåler kaffe, for jeg har ikke noe søtsug lenger.

Hei Jankph, du har tatt av mer enn meg, men kanskje vi begge bare har tatt av vann? Uansett, om vi kan holde ut og ikke skeie ut og gå ned minst en kilo i uka så hadde det jo vært topp. I likhet med Albertine bruker jeg kremfløte i kaffen. Kremfløte har mest fett, det er den du bør bruke! Lykke til selv!

Vennlig hilsen

Hilde

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 10:37   #22
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Hei, tror ikke det er vann...begynte på en sulte-meg-i-hjel-kur etter nyttår, mens jeg ventet på boka jeg hadde bestilt, så da var det 12 dager på lavkalori før Skaldeman kom inn, så jeg tror at mesteparten av vannet forsvant før det, særlig siden jeg drikker som bare juling nå (har gjort det til en regel å drikke et stort glass vann hver gang jeg har vært en tur på do - etter prinsippet om at "det som går ut, det må også må fylles opp igjen").

Og ja, jeg brude nok ha brukt kremfløte til kaffien, men synes at det blir litt for mye av det gode...fettet. Skal tenke på det.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no