Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Røde prikker på overkropp

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 17:02   #1
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Røde prikker på overkropp

Hei, har siden starten av ketolysekuren utviklet endel røde prikker på overkroppen. Først var bare huden rød, men nå er de mere markerte, og man kjenner de når man drar hånda over.
Det startet under armene, og utviklet seg til brystet, magen, litt på ryggen, og nå oppover nakken/sidene av halsen.
Disse har vært helt smertefrie i to uker nå, men de siste to dagene har de blitt mer aggressive, og klør forferdelig.
Jeg har aldri hatt noen allergier, er sjelden/aldri sjuk, og spiser ikke noe som jeg ikke spiste før.
Har alltid levd i troen om at det meste "går vekk av seg selv", men nå tror jeg jaggu jeg må krype til korset og ringe fastlegen min.. Eller er det en mer naturlig årsak til dette?

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 18:25   #2
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Larsie

Hei, har siden starten av ketolysekuren utviklet endel røde prikker på overkroppen. Først var bare huden rød, men nå er de mere markerte, og man kjenner de når man drar hånda over.
Det startet under armene, og utviklet seg til brystet, magen, litt på ryggen, og nå oppover nakken/sidene av halsen.
Disse har vært helt smertefrie i to uker nå, men de siste to dagene har de blitt mer aggressive, og klør forferdelig.
Jeg har aldri hatt noen allergier, er sjelden/aldri sjuk, og spiser ikke noe som jeg ikke spiste før.
Har alltid levd i troen om at det meste "går vekk av seg selv", men nå tror jeg jaggu jeg må krype til korset og ringe fastlegen min.. Eller er det en mer naturlig årsak til dette?

Er du sikker på at du drikker nok vann? Utslettet trenger heller ikke å ha noe som helst med ketolysekuren å gjøre. Det er for øvrig en hyppig beskrevet bivirkning i forbindelse med lavkarbo-dietter.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 20:58   #3
Tjorven
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 43
Innlegg: 6
Tjorven er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei, jeg sitter egentlig her og klør jeg og . På bryst, overarmer, nakke , hals og i ansikt. pluss at de to siste dagene har jeg våknet med et ganske hovent ansikt og to smale øyne. Fikk noen allergi piller av legen men de ser ikke ut til å ha noen effekt. Uansett, du har min dypeste medfølelse.

Tjorven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 21:43   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Røde prikker på overkropp

Hm, det var interessant, for jeg har hatt røde prikker under armene noen uker nå, siden litt etter at jeg begynte med "bedre uten brød-kosthold". Inbiller meg at kroppen holder på å kvitte meg med avfalls-stoffer og at det er noe som gir seg. Håper i hvertfall det... Vi har jo noen lymfekjertler under armene. Kanksje det er noe som har hopet seg opp litt?
Noen med litt bedre forklaringer på hva som egentlig skjer????

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 22:26   #5
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

http://forum.lowcarber.org/archive/i...hp/t-5199.html

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 23:07   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

jeg sluttet å klø når jeg startet med denne maten

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 23:12   #7
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Jeg har akkurat det samme, røde prikker på overkroppen foran og bak, noe på halsen, men ingenting i ansiktet...det klør noe helt jævlig og startet like etter at jeg begynte med Skaldeman og har vart i tre uker nå. Fikk noe salve av legen, men den hjelper i praksis ingenting. Godt å se at jeg ikke er den eneste, men det hadde vært greitt med noen råd, eller må jeg leve med dette til jeg spiser "feil" mat igjen??

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 23:19   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Jeg har alltid hatt eksem. Mer når jeg IKKE gikk på lavkarbo kost. Når jeg spiser lavkarbo og passer på å få i meg nok fett blir utslettene færre og mindre.

I linken du postet skriver Doreen

Sitat:

Skin cells renew on average every 4 - 6 weeks. Meaning, acne-like breakouts appearing on the surface of your skin now, started in the deeper skin layers 4 to 6 weeks ago. So you need to look back at changes happening THEN. (This also explains the monthly breakouts some women experience ... the pimples decorating your face THIS month actually started the previous month).

True, allergic rashes (whole skin area red, raised itchy bumps with no fluid, or clear fluid) will appear on the surface within an hour or so of consuming an offending food (or using a soap or cream, whatever) -- and disappear relatively quickly as well, as the offending food or substance is eliminated from the body.

The natural hormones in dairy products, especially cow's milk, can aggravate hormonally-induced acne for both women and men. Try going dairy-free for 4 weeks, or switch to goat or sheep milk products, if you can find them.

The Desitin ointment Lorraine suggests is a good idea. Desitin is mostly zinc, which is THE skin nutrient ... with added vitamin A & D, in the form of Norwegian cod liver oil. You might also consider adding 20 or 30 mg zinc to your daily multiple vitamin & mineral supplement (no more than that, though).

Another trick, is to poke a little hole in a cod-liver oil capsule with a needle, squeeze out the oil and apply with a Q-tip to the individual pimples. No kidding ... vitamins A & D are components of many of the more expensive skin creams and lotions. Cod liver oil capsules are cheap, and the gelatin coating ensures that the oil inside stays fresh until the moment you use it ...

Jeg kjenner Doreen godt og hun er dyktig. Hun vet hva hun snakker om og jeg stoler 100 % på henne. Jeg er også helt enig i det hun skriver.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-02-06, 16:50   #9
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei igjen.

Siden det var flere som hadde vært borti/har det samme, tenkte jeg fylle inn litt her.

Jeg var hos legen dagen etter jeg posta det første innlegget i tråden her, og han diagnostiserte meg med psoriasis og jeg fikk et par resepter på hydrokortison og et anti-kløe middel, til tross for at jeg poengterte det endrede kostholdet mitt.
Lot være å handle disse midlene, og etter ca 3 dager begynte det å avta. Nå er de snart borte igjen. Eneste jeg har endret på er vann-inntaket mitt. Tusen takk for tipset:

Opprinnelig lagt inn av flap

Er du sikker på at du drikker nok vann?

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 11-02-06, 20:19   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Haha...ja legen min påsto hardnakket at det måtte være kontakteksem siden det så tydelig så ut som om jeg hadde hatt på meg en t-skjorte jeg ikke tålte. Fikk noe eksemkrem, som forsåvidt hjalp mot kløen men ikke så mye annet. Det så først ut til å forsvinne, men kom så tilbake for fullt. Når er det i ferd med å avta igjen. Jeg har drukket mye hele tiden, så jeg vet ikke om det ligger der, men de siste dagene har jeg spist ketolysetabletter (kromselen og sink), så kanskje det er forklaringen for min del.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 14:55   #11
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Jaja, da er prikkene tilbake igjen for fullt. Har forsøkt å legge merke til om det er noe spesielt jeg spiser/ ikke spiser de dagene utslettet kommer og går, men finner ikke ut av det. Hvordan går det med de andre i tråden her? Utifra ønsket vekttap skal jeg holde på med denne kuren i tre måneder til, men da kommer ikke huden min til å se ut hvis det skal fortsette slik...noen som har råd?

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 15:00   #12
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Her er forresten et bilde fra tidligere...denne gangen er det mye rødere og hissigere og langt mer kløete...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_4223.jpg (62,4 KB, 137 visninger)
jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 17:41   #13
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av jankph

Hvordan går det med de andre i tråden her?

Hei. De prikkene jeg hadde var nøyaktig like som på bildet ditt, men jeg hadde bare bittelitt på ryggen.. foran var det skikkelig ille.
Etter de ble borte igjen, begynte jeg å bli slapp med vann-drikkingen, og da begynte det å komme såvidt tilbake igjen. Nå tvinger jeg i meg enda mere vann enn før, og det avtar på nytt. Virker for meg som om det er en sammenheng her..

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 18:15   #14
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Vel, hvis jeg skal drikke enda mer vann kommer jeg til å springe på do hver halvtime og jeg gjør det allerede hver time om dagen, men jeg kan alltids prøve enda mer. Jeg drikker ikke så mye om kvelden/natta, men kanskje jeg skal prøve det, selv om det betyr at jeg må opp ofte. OK, skal se og avlegge rapport her etterhvert.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 18:51   #15
Larsie
Juniormedlem
 
Larsie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 44
Innlegg: 49
Larsie er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Åssen går det, noe fremgang?

Larsie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: :D Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 20:21   #16
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Niks fremgang, det er heller blitt litt verre siden det siste innlegget mitt, men i går gjorde jeg et nytt forsøk som faktisk ser ut til å virke:

En dag med masse karbo og så godt som null fett og null protein, men ikke mer enn 1500 kalorier. Utslettet var tydelig tydelig tydelig bedre i dag.

Den egentlige grunnen for en dag med høykarbo er at jeg nå har stått dønn stille i fem uker...grrr...og håper på at denne "boosten" kan rette litt på det. Jeg må vel vente noen dager før jeg ser det, men jeg er ihvertfall happy med utslettet nå.

Hm...mulig at jeg faktisk trenger en høyere andel karber for å ta av, dvs at maks 20g er så lite i lengden at det er signal til kroppen om å skru på alle forsvarsmekanismer den har mot å ta av...ihverttfall har huden min tydeligvis vondt av for lite karber, forstå det eller ei.

Jan

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 20:37   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei
Jeg har en pasient som er fotomodell i Milano, hun ringte meg en gang og spurte hvordan hun skulle bli kvitt et utslett hun hadde fått.Jeg måtte forklare at man må se utslettet, et foto er stor hjelp, men stadig ikke det samme som å SE og kjenne på utslettet.
Men det er observert en sjelden gang at folk får et slik utslett som ovenfor når de starter med ketolysekuren.( her var det vel Skaldeman, men det blir det samme, begge kurene bygger på ketose )

Jeg pleier å forklare hvor ekstremt vanskelig det er å diagnostisere matallergier.( uansett om noen mener man kan sende et hårstrå til USA og få et fasitsvar)
I praksis kan det være at man tåler en matvare i liten til moderat mengde men ikke i store mengder.( man kan spise et eple uten besvær men får utslett av epleslang) Så jeg anbefaler å tenke over hva man har spist mye mer av, det kan være fisk eller egg eller ost etc. Så prøver man uten egg en uke, ser om utslettet blekner, deretter introduserer man egg igjen og blir det oppblussen av utslettet styrker det mistanken om egg. Slik kan man prøve seg frem for hver matvare. Dette blir ikke endelig bevis, men en sterk indikator.
Jeg tror ikke så mange leger er gode på utslett, men det er en veldig subjektiv og udokumentert påstand. Selv er jeg ikke spesiellt god, men jeg er så heldig å jobbe på et helsesenter med to hudleger, så der kan pasientene få hjelp.
Zyrtec vil ofte hjelpe på besværene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-02-06, 21:02   #18
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Takk for svar, Torkil. Jo, jeg har forsøkt meg litt frem med ulike matvarer, men utslettet har vært ganske jevnt helt siden det dukket opp, ulik mat ser ikke ut til å påvirke det. Trodde først det kunne være rømme og ost, men det var ikke det. Når det gjelder hva jeg ellers spiser mer av, så er det jo selvsagt mye mer fett nå enn før, og adskillig mindre karber.

Og nettopp fordi Skaldeman begynte å bli vel ensforming, selv om jeg godt kan spise nakkekoteletter og egg og bacon til frokost hver dag og synes det er helt ok, så har jeg nå beveget meg over på Ketolysekuren, mest for variasjonens skyld, og fordi jeg liker å lage mat og eksperimentere med nye ting.

Nå skal jeg holde meg til ketolysekuren en uke og se hva som skjer, og skulle det blusse opp igjen, prøver jeg med en karbedag, og blir det bedre da igjen er jeg ihvertfall noe nærmere forklaringen.

Det som også er litt pussig er at vektnedgangen stoppet opp omtrent samtidig med utslettet, uten det trenger å være noen sammenheng.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 19:53   #19
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Tenkte bare at jeg skule fortelle siste utvikling i denne saken. Etter å ha fulgt med på huden og kosten min et halvt års tid er jeg nå helt overbevist at utslettet kommer av et altfor strengt lavkarbokosthold. Etter at jeg la inn to karbekvelder i uken i tråd med NHE, forvant utslettet sakte men sikkert, selvom det faktisk tok mange uker før det var helt borte. Så reiste jeg på ferie i mai/juni og gav litt f... i lavkarbo, så derfor gikk jeg knallhardt tilbake til lavkarbo da jeg kom tilbake for en måned siden. Etter tre uker med minimalt karboinntak for å være helt sikker på at fettforbrenningen var der den skulle, begynte jeg igjen å få utslettet...men etter å ha karbet litt, er det borte nå. Mystifistisk... Det kan selvfølgelig fremdeles være at det faktisk er noe av maten jeg reagerer på, og ikke lavkarboen, men jeg tror ikke det. Velvel, jeg kommer ikke til å slutte med lavkarbo, for ned i vekt skal jeg, og jeg kjenner at helsen og energien og livslysten er mye bedre nå, men jeg har ihvertfalll lært kroppen min bedre å kjenne, og blitt mer bevisst på hva jeg stapper i meg.

God sommer!
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 18:24   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av jankph

Det kan selvfølgelig fremdeles være at det faktisk er noe av maten jeg reagerer på, og ikke lavkarboen, men jeg tror ikke det. ..

Du har ikke spist mye mer egg enn normalt når du lever strengt lavkarbo da ? Det vet jeg en del reagerer på. Spiser man mye av en bestemt matvare er det mange som opplever å få utslett eller en slags allergi/intoleranse mot de varene.

Tror det er viktig å finne sin egen grense - finne ut hva ens kropp tåler. Og det er jo akkurat det du har gjort. Så lenge det funker for DEG er det helt riktig det du gjør !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 20:20   #21
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av jankph

Haha...ja legen min påsto hardnakket at det måtte være kontakteksem siden det så tydelig så ut som om jeg hadde hatt på meg en t-skjorte jeg ikke tålte. Fikk noe eksemkrem, som forsåvidt hjalp mot kløen men ikke så mye annet. Det så først ut til å forsvinne, men kom så tilbake for fullt. Når er det i ferd med å avta igjen. Jeg har drukket mye hele tiden, så jeg vet ikke om det ligger der, men de siste dagene har jeg spist ketolysetabletter (kromselen og sink), så kanskje det er forklaringen for min del.

Hei
Det høres jo ut som pityriasis versicolor? Det går over uanset og dekker T-shirt området. Årsaken er ukjent, sykdomen godartet - bortsett fra kløen da. Kortison hjelper jo på de fleste hudlidelser ( litt grovt sagt )
Er det noe mange allmennleger er svake på er det hud og kosthold.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 21:02   #22
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Takk for svar, og etter å ha søkt på nettet på akkurat det, så ble jeg jo litt klokere, og det kan godt stemme det jeg fant, men det har altså i utgangspunktet ingen direkte sammenheng med kostholdet, greitt nok, bortsett fra at hva du spiser selvfølgelig påvirker huden din. Hvis jeg skjønner det rett så er dette er en gjærsopp som normalt bor ganske uforstyrret på huden uten, men som noen ganger blusser opp litt, gjerne i varme ogfuktige omgivelser, og det stemmer bra med mine observasjoner at det gjerne var ekstra ille der svett vått tøy og hud har gnisset mot hverandre en stund. Ok, det kan jo hende at overgangen til lavkarbo førte til utskillelse av endel (avfalls-)stoffer gjennom huden som var gunstige for denne soppen, kanskje det? Uansett, takk for svar, og blir det ille igjen vet jeg i det minste hva jeg skal si til fastlegen min.

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 17:51   #23
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei
Det forsvinner av seg selv og du får det neppe noensinne igjenn!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:20   #24
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Lenge siden jeg har sagt noe her nå, men jeg er altså fortsatt plaget med dette utslettet i ny og ne. Jeg har ikke funnet en kobling mellom visse matvarer og utslett, bortsett fra at det kommer etter cirka to måneder med lavkarbo. Det går over hvis jeg begynner med karbo igjen. Hvis jeg fortsetter på lavkarbo varer det gjerne i to-tre-fire uker før det går over av seg selv, for så å komme igjen noen måneder senere. Eneste forskjelligen at det er området som angripes blir mindre for hver gang.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:46   #25
Wilhelm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bergen
Alder: 51
Innlegg: 6
Wilhelm er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Jeg er og plaget med disse røde prikkene, og de klør en del, har noen på brystet og masse på ryggen (helt likt som bildet jankph la ut). Jeg har spist lavkarbo i ca 7 uker før disse dukket opp. Har begynt med zyrtec i dag, håper det hjelper. Matvaren jeg har spist MYE mer av, er egg. Før spiste jeg kanskje 1-2 egg i måneden, nå spiser jeg gjerne 4-6 for dagen, så lurer på om det kan være egg som gjør at jeg har fått utslettet.

Noen andre som er/har vært plagget med dette, og som har blitt kvitt det??

Wilhelm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Røde nupper/utslett på overarmene silje Generell diskusjon 40 07-04-06 09:20
Bare myte? Hvite prikker på neglene = kalsiummangel mofe Fysisk og mental helse 10 23-01-06 17:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no