Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-09, 01:42   #1
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Pål Jåbekk ved Norges Idrettshøyskole driver et forskningsprosjekt hvor overvektige får et høyfett/lavkarbokosthold kombinert med styrketrening (det første i sitt slag i Norge). Han har blant annet skrevet en svært god kronikk på Forskning.no som alle anbefales å lese:

http://www.forskning.no/artikler/2009/januar/207538

Jeg sendte ham en mail og spurte om han kunne forklare hvordan et fettholdig kosthold kan øke fettforbrenningen når man er på en ketogen diett. Her er svaret:

Hei

Hyggelig at du likte kronikken. I forhold til emnets kompleksitet kan vel det følgende regnes som en kort utredning, men noen ord blir det jo.

At fett forbrenner fett synes jeg selv er en litt tullete frase. Den er nok fra populærlitteraturen om lavkarbohydrat kost. Men den er ikke langt fra sannheten. Det ville vært mer korrekt å si at karbohydrater reduserer fettforbrenningen. Fettoksidasjonen øker med økende mengde fett i kosten. Musklene våre forbrenner fett om det er tilgjengelig. Det er en direkte sammenheng mellom hvor mye fett musklene forbrenner og hvor mye fett som er i blodet. Altså jo mer fett som er tilgjengelig i blodet, jo mer av energien musklene bruker kommer fra fett. Dette gjelder også ved svært høye treningsintensiteter. Alt som øker frigjøringen av fett fra fettvevet, vil føre til økt serum lipidnivå som igjen gir en høyere fettforbrenning i muskler.

På grunnlag av dette faktum er det gjort en rekke studier av høyfett dietter og utholdenhetsprestasjon. Fettvevet vårt utgjør et mye større energilager enn det glykogenlagrene gjør. Om en utholdenhetsutøver kan få en større andel av energien fra fettvevet vil det ta lengre tid før han går "tom" for energi. Resultatene tyder på at utholdenhetsprestasjon på submaksimale intensiteter kan forbedres gjennom å innta høyfett kost, men at sprintprestasjon kan bli noe redusert.

Årsaken til at karbohydrater reduserer fettoksidasjonen og at fett (om det erstatter karbohydrater) øker den, ligger blant annet i transport av fettsyrer over cellemembraner. Fett blir lagret og transportert som triglyserider (tre fettsyrer bundet til et glyserolmolekyl). Dette molekylet er for stort for å fraktes over membraner og må brytes ned først. På overflaten av mange celler sitter stoffet LPL (lipoproteinlipase). Dette griper tak i lipoproteiner (som frakter fett i blodet) og løser opp triglyserider til frie fettsyrer, som igjen fraktes over membranen på grunn av konsentrasjonsforskjellen mellom utsiden og innsiden av cellemembranen. Insulin øker LPL aktiviteten i fettvevet og gjør dermed at mer fett fraktes inn i fettvevet. Insulin reduserer også LPL aktiviteten i musklene og opptaket av fett inn i muskler til bruk som energi, blir redusert. Trening vil øke LPL aktiviteten i muskler (og dermed opptaket av fett til muskler) og reduserer LPL aktiviteten i fettvevet. Karbohydrater vil gjennom denne påvirkningen av insulin, som igjen påvirker LPL, minske fettopptaket til muskler og dermed hvor mye fett som forbrennes.

I tilegg må det nevnes at transporten av fett inn og ut av fettvevet er styrt av blodsukkernivået (og dermed mengden og typen karbohydrat inntatt). Når fettceller og lever bruker glukose som energi dannes det et stoff kalt glyserolfosfat. Glyserolfosfat er essensielt når fettsyrer skal lagres som triglyserider i fettvevet, fordi det bidrar med glyserolmolekylet. Mengden fett som lagres i fettvevet er proporsjonal med mengden glyserolfosfat tilgjengelig. Mengden glyserolfosfat er direkte relatert til glukosenivået i blodet og dermed karbohydrater i kosten. Altså, glyserolfosfat må til for å lagre fett - glyserolfosfat blir dannet fra glukose (karbohydratforbrenning) - alt som øker transporten av karbohydrater inn i fettvevet vil dermed øke fettlagringen (f.eks. insulin, eller høyt blodsukker).

Det er også viktig å huske at fettvevet er dårlig til å lagre og frigjøre energi på same tid. Gjennom å forstå hvordan karbohydrater påvirker glyserolfosfat (og dermed lagring av energi i fettvev) og LPL blir det klart hvordan et lavere inntak av karbohydrater til fordel for fett øker frigjøring av fett fra fettvev og dermed forbruket av fett i muskler (og annet vev).

Når fettinntaket blir så stor i forhold til karbohydratinntaket at kroppen produserer store mengder ketonlegemer, ser det ut til å gi en ekstra boost til metabolismen. Det er uvisst om dette kun er på grunn av en hemming av sultfølelse med påfølgende lavere energiinntak.

Håper dette forklarer hvorfor "fett forbrenner fett" faktisk ikke er så langt fra sannheten. Er litt opptatt i dag så dette er bare hentet fra eget hode, men vil du fortsatt ha noen artikler på emnet så bare si ifra så skal jeg se om jeg kan finne noen. Det er gjort mange gode studier på fettoksidasjon av en gruppe danske forskere, men dette er i hovedsak knyttet til fysisk aktivitet. Hvis du virkelig er interessert i en utfyllende forklaring om sammenhengene mellom kosthold og helse kan jeg anbefale "Good calories, Bad calories," av Gary Taubes. Dette er en fantastisk samling litteratur og virkelig spennende.

Mvh
Pål Jåbekk

  Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 12:07   #2
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Oi! En litt annen vinkling enn vi har, men er jo det samme. Anbefaler boka Good calories Bad Calories.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 12:18   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Denne er herved bokmerket!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:19   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Veldig interessant. danish sa engang at blodsukkeropptaket kan bli redusert i musklene på morgenen i ketose og gi høyere fastende blodsukkerverdier. Jeg har også lest om at fettopptak og fettlagring kan øke sterkt i musklene. Musklenes evne til å ha fett på plass øker altså, men dette skjer gjennom en tilpassning over lengre tid.

Jeg trener endel selv og har alltid konkurrert i utholdenhet. Det er helt klart at jeg trenger nok blodsukker for å yte maks, men basis forbrenning og dagsform er alltid på plass med lavkarbo. Før på høykarbo varierte dagsformen mye mer. Dessuten er restitusjonen merkbar bedre.

Utfordringen for meg å drive en høyintensitets utholdende idrett ved siden av lavkarbo er nettopp at jeg i intensive perioder forbruker 300g karbo om dagen.

Men meget bra at man forsker på diett og ytelse. Feks landeveissykkel burde det vært gjort mer. Å sykle på submaksimalt i 6 timer trenger fett fett fett og ikke banan banan banan ;-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 17:07   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

...og klistret !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 01:53   #6
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Oi! En litt annen vinkling enn vi har, men er jo det samme. Anbefaler boka Good calories Bad Calories.

Bestilt fra Amazon i dag. Sammen med 3 andre bøker om lavkarbo. Nå skal jeg virkelig til bunns i dette

  Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 02:00   #7
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Bestilt fra Amazon i dag. Sammen med 3 andre bøker om lavkarbo. Nå skal jeg virkelig til bunns i dette

Så bra... håper virkelig du holder oss oppdaterte her inne også. Er veldig nysgjerrig på dette jeg også

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 12:00   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Oi! En litt annen vinkling enn vi har, men er jo det samme. Anbefaler boka Good calories Bad Calories.

Her er en link til et time langt foredrag av forfatteren:

Big Fat Lies with Gary Taubes, 02/06/08 Stevens Institute of Technology

Sitat:

Gary Taubes, an award-winning writer for Science, the New York Times Magazine and other publications, came to Stevens to discuss his controversial new bestseller, Good Calories, Bad Calories which argues that much of what we have been told about the relationship between body weight, diet and exercise is wrong.

Anbefales!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 10:14   #9
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Super tråd, må innom og fin lese mere her! Takk til dere som la den ut og klistra den!

  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 10:39   #10
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Det er bra vi endelig får seriøs forskning på lavkarbo. Pål har i det siste bidratt med veldig mye spennende her inne. Se for eksempel denne i treningsforumet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

Jeg savner å kunne abonnere på innlegg fra enkeltpersoner på forumet. Det er en håndfull personer som alltid skriver interessante innlegg. Så HP - fix, fix

  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:27   #11
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Hjelp! Det er en sinna allmennlege som har som mål å utslette oss fra jordens overflate!!

Hun har lidenskapelig kommentert under Påls kronikk:
http://www.forskning.no/artikler/2009/januar/207538

Ja, det er best å ikke snakke for høyt

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 00:04   #12
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Himmel og hav! Der var det ufattelig mye vrøvl. Jeg tar gjerne på meg å kommentere kommentaren slik at hun får det fra andre enn Pål. Jeg må bruke litt tid på faktasjekk, men det skal nok bli bra

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 00:59   #13
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Hehe, ja den dama er en skikkelig partystopper...det er jo slike som står i veien for et nyansert bilde. Ser jo at selv om hun snakker stort, så har hun gått glipp av et par småting - men jeg syns at slike kommentarer fortjener et svar innimellom. Så værsågod hvis du har lyst Mulig gubben ikke klarer å holde seg, men skader ikke å høre fra flere kanter

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 01:02   #14
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Fordelen er at jeg ikke behøver å stå til ansvar for det jeg skriver

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 10:41   #15
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Fordelen er at jeg ikke behøver å stå til ansvar for det jeg skriver

Herlig, ikke sant?

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 10:58   #16
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Jepp

Men jeg har tenkt litt. Tror jeg overlater det rent faglige til Pål, så jeg ikke rapper noen gode poenger som han kan bruke mye bedre. Men jeg vil veldig gjerne si noe fra vår side. Det vil si oss som går på en ketogen diett. Jeg ble ganske provosert over hvor nedlatende hun er overfor de som velger denne veien.

Får se hva jeg rekker senere i dag. Åpnet døra i dag tidlig og møtte en hvit vegg av snø. I går presterte jeg å sette meg fast med bilen hele tre ganger og måtte ha hjelp av en nabo til å slepe meg løs den siste gangen. Hadde endelig klart å få ryddet utenfor huset og oppkjørselen - og så raser det flere tonn fra taket i løpet av natta

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:28   #17
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Ja, du må gjøre akkurat hva du vil

Jeg koser meg og ler litt ondskapsfullt når jeg tenker på all snøen - jeg slipper å måke siden vi ikke eier bosted, og har hverken bil eller barn Kanskje man må opprette en ambulerende-nød-snømåke-tjeneste for de med enebolig og store tak

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:34   #18
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Og nå har "dama" vår skrevet et nytt "godt" innlegg!!! Sorry - leste kun det først i går, så ikke at begge innleggene var postet samme dag - så dere har sikkert lest begge:-)

Chuncy - du er så flink til å ordlegge deg, dette må du bare svare på!
Uff, og uff og atter uff.....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:47   #19
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Da har jeg fyrt meg opp med en viltgryte (!) til frokost og er klar for å bekjempe kong vinter med alle midler. Du kan være glad du ikke har oppkjørsel, fpm. Den ondskapsfulle latteren gjør det nesten umotståelig fristende å dumpe et lass på trappa di

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:03   #20
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Den ondskapsfulle latteren gjør det nesten umotståelig fristende å dumpe et lass på trappa di

HAHAHA, bring it on!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:05   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt på forskning.no i løpet av dagen i dag. Jeg vurderte sterkt om jeg hadde noe å bidra med, men jeg klarte til slutt ikke å la være. Vi må bruke de kanalene som finnes for å få folk til å få opp øynene. Så da har Chunkyen levert sitt første bidrag til forskning.no

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:31   #22
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt på forskning.no i løpet av dagen i dag. Jeg vurderte sterkt om jeg hadde noe å bidra med, men jeg klarte til slutt ikke å la være. Vi må bruke de kanalene som finnes for å få folk til å få opp øynene. Så da har Chunkyen levert sitt første bidrag til forskning.no

Bra!! Et godt skrevet og vel argumentert innlegg, veldig bra..

Og når agumentene ikke strekker til, ja da tyr vi jo til et velkjent fenomen og hersketeknikk..... å spille på autoritet/erfaring vs valpetendenser/student

Sitat:

du er student, noe som betyr at du nødvendigvis ikke har full oversikt over dette emnet. Det betyr på ingen måte at du ikke har rett til å ytre deg, gud forby, men kanskje du skulle være litt mindre skråsikker?
Jeg har aldri vært skåret for tungebåndet sjøl, og jeg mente masse i studenttida, som jeg gjør nå. Men jeg ville aldri tort å skrive en kronikk på forskning.no som student. Fordi jeg visste at jeg ikke kunne nok. Jeg kan ikke nok nå heller, men jeg kan en del mer. Og jeg kan ganske mye mer om vitenskap enn før, ikke minst vitenskapens begrensninger

.

Uff, for en dame

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:54   #23
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Og når agumentene ikke strekker til, ja da tyr vi jo til et velkjent fenomen og hersketeknikk..... å spille på autoritet/erfaring vs valpetendenser/student
Uff, for en dame

Ja, ikke sant! Vurderte å kommentere det på slutten, men det var så platt og åpenlyst gjennomført at jeg tenkte det slår mest tilbake på henne selv.

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:03   #24
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Herlig Chunky Klarer ikke bite det i meg jeg heller...får slenge en liten setning jeg og, selv om hun klarer å undergrave seg selv ganske greit på egenhånd Tenk å jobbe med livsstilsykdommer og ikke engang være interessert....aiaiai

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:42   #25
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg savner å kunne abonnere på innlegg fra enkeltpersoner på forumet. Det er en håndfull personer som alltid skriver interessante innlegg. Så HP - fix, fix

Gå inn på personens profil, gå inn på fanen som heter statistikk og velg deretter "finn alle tråder Chunky (for eksempel) har startet" eller "finn alle innlegg chunky har skrevet"

Flotte innlegg på forskning.no forresten. Veldig bra at kommentarer som denne legen kommer med ikke blir stående uimotsagte. Bra jobba!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, fettforbrenning, forbrenning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp - jeg ØKER i vekt! Carbokiller Ketolysekuren 5 13-01-08 20:09
Går ned i vekt men fett% øker! Linn H Ketolysekuren 26 03-11-07 11:08
Hm ... Jeg øker i cm nystolen Spørsmål og svar 6 12-08-07 20:21
Fett kan øke fettforbrenningen silje Nyheter / media 8 07-02-07 11:35
1 ts med Cocosa - øker det forbrenningen? mofe Generell ernæringsdebatt 11 24-01-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no