Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cavalier søtet med Stevia

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-12, 09:37   #1
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Cavalier søtet med Stevia

Er det noen som har smakt steviasjokoladen til Cavalier?
Har handlet mange fra England nå. Er veldig spent

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 09:51   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med stevia

Nei, men det høres spennende ut. Men inneholder den kun stevia som søtningsmiddel?
Tror ikke det er så lett å få den ordentlig god da. Håper de tar den inn i Norge diverse steder snart.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:00   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med stevia

Jeg fant, jeg fant.
Ingredients: cocoa mass, alimentary fibre (dextrin, inulin, oligofructose), sweeteners (erythritol, steviol glycosides), cocoa butter, emulsifier, soya lecithin, natural vanilla. Cocoa solids minimum 55%. Producted in a plant processing milk protein, wheat and nuts. Contains naturally occuring sugars,
Nutritional Information Per 100g Energy 411 calories (1722 kj) Protein 5.2g Fat, total
Fat, saturated 34.5g
21.6g Carbohydrates, total
Carbohydrates, of which polyols
Carbohydrates, of which sugars
of which lactose 18.6g
9.0g
3.0g
0.0g
Sodium (salt)
Fibre 5 mg
35g Her fant jeg det:http://www.ebay.com/itm/Dark-STEVIA-...item2ebbbcc5f2
Tenk, sukrin t.o.m. Ikke dårlig

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:06   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med stevia

og angående innholdet av Oligofruktose og inulin:
så bidrar det til bedre tarmflora, molekylene er så lange at bare en liten brøkdel kan brytes ned til fruktose i tynntarmen. Inulin og oligofruktose brytes ikke ned i kroppen slik som stivelse, men passerer ufordøyd fra munnhulen gjennom magesekken og tynntarmen til tykktarmen, der de fordøyes av tykktarmsbakteriene til eget bruk gjennom fermentering (også kalt gjæring). Begge blir fullstendig nedbrutt som kortkjedete fettsyrer og melkesyre som gir noe energi (1,5 kcal per gram).

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:12   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med stevia

dekstrin finner jeg ikke noe eksakt næringsinnhold av.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:20   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier søtet med stevia

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

og angående innholdet av Oligofruktose og inulin:
så bidrar det til bedre tarmflora, molekylene er så lange at bare en liten brøkdel kan brytes ned til fruktose i tynntarmen. Inulin og oligofruktose brytes ikke ned i kroppen slik som stivelse, men passerer ufordøyd fra munnhulen gjennom magesekken og tynntarmen til tykktarmen, der de fordøyes av tykktarmsbakteriene til eget bruk gjennom fermentering (også kalt gjæring). Begge blir fullstendig nedbrutt som kortkjedete fettsyrer og melkesyre som gir noe energi (1,5 kcal per gram).

Dette her vil gi mange (i alle fall meg) nesten akkurat de samme luftplagene som maltitol. Inulin/FOS kan "tilvennes" gradvis slik at man kan spise jordskokker og yaconsirup og greier uten problemer, men det krever altså litt tid og innsats. Og greit å være obs på, før man tar for gitt at sjokoladen vil være plage-fri.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 10:34   #7
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Cavalier søtet med stevia

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Er det noen som har smakt steviasjokoladen til Cavalier?
Har handlet mange fra England nå. Er veldig spent

Hvilken side bestilte du den fra?

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 11:04   #8
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Cavalier søtet med stevia

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Hvilken side bestilte du den fra?

Dette er jeg også interessert i. Spennende.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 13:01   #9
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cavalier søtet med Stevia

http://www.confectionaffection.net/s...added-21-c.asp

Kjøpte den herifra. Fant den på ebay.co.uk, og på en annen nettbutikk, men der var frakten så dyr.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 13:14   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Så veldig bra! Ganske billig frakt der. Supert!!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 18:30   #11
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Da har jeg fått og testet sjokoladen.

For en time og førti minutt siden spiste jeg ca 130gram melkesjokolade for å teste hvordan den virker på meg.
Foreløbig er magen helt fint

Smaken er ikke som cavalier med maltitol. Den er endel mindre søt, og muligens litt bitter ettersmak (har ikke bestemt meg enda :P ) Sjokoladen inneholder erythritol og synes jeg kjenner igjen den litt skarpe kalde ettersmaken. Muligens det er derifra jeg innbiller meg bitter smak? Det gjør uansett at man ikke har lyst å spise hele platen.
Alt i alt er sjokoladen god, og for dere som er flinke å spiser lite søtt så vil jeg tro den er søt nok.

Jeg tåler generellt søtningsstoffer dårlig. Reagerer også på sukrin og tagatose så er fornøyd med at jeg tåler denne

Netto karbohydratinnhold etter sukkeralkohol er trekt i fra er etter det jeg greier å regne ut ca 22g/100g. Ikke ketosevennlig, iallefall ikke i store mengder. Ser ut som karbohydratene i hovedsak kommer fra melkepulver/laktose.

Er glad jeg har funnet en sjokolade jeg kan skeie ut med som ikke gir vanvittige blodsukkerstigninger, eller doturer resten av kvelden. Jeg kommer nok ikke til å sprekke noe mere nå tror jeg, etter jeg har funnet denne

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:20   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jeg har også testet Cavalier m Stevia. Kjøpte 7 forskjellige sjokolader - fra hvit sjokolade til mørk sjokolade. Og det som slår meg er at denne ikke smaker søtt. Og sjokolade skal jo smake søtt - iellafall synes jeg det.
Har smakt en bit av alle sjokoladene - og totalt inntak er mye større enn jeg er vant til - er nå spent på om jeg får noen reaksjonen (les: luft og magerumling) - det får jeg nemlig av maltiol.
Smaksmessig er jeg skuffet da denne ikke er søt nok for meg. Men kanskje jeg kan "venne meg til den" hvis jeg ikke får bivirkninger....altså at magen forholder seg fin...

Skal oppdatere i løpet av kvelden...... *ler*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:12   #13
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jabba, hvor kjøpte du den fra?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:35   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jabba, hvor kjøpte du den fra?

http://www.confectionaffection.net/s...added-21-c.asp

Varene kom rimelig kjapt også--- :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:19   #15
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Cavalier søtet med Stevia

Hva står det bak på pakka når det gjelder karbo/polyols/sukkerarter? Finner ikke den infoen noensteder under produktene på weben.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:29   #16
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Det står på hjemmesiden til Cavalier.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:46   #17
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Synes ikke den var så veldig søt jeg heller, men søt nok for meg.
Den hvite sjokoladen synes jeg var søtere enn melkesjokoladen.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:50   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med Stevia

jeg har bedt de ta den inn på iherb , håpe håpe

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 23:14   #19
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Cavalier søtet med Stevia

Jeg er ikke så glad i for mye søtt så en sjokolade som er for lite søt kan være midt i blinken for meg

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:00   #20
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har også testet Cavalier m Stevia. Kjøpte 7 forskjellige sjokolader - fra hvit sjokolade til mørk sjokolade. Og det som slår meg er at denne ikke smaker søtt. Og sjokolade skal jo smake søtt - iellafall synes jeg det.
Har smakt en bit av alle sjokoladene - og totalt inntak er mye større enn jeg er vant til - er nå spent på om jeg får noen reaksjonen (les: luft og magerumling) - det får jeg nemlig av maltiol.
Smaksmessig er jeg skuffet da denne ikke er søt nok for meg. Men kanskje jeg kan "venne meg til den" hvis jeg ikke får bivirkninger....altså at magen forholder seg fin...

Skal oppdatere i løpet av kvelden...... *ler*

Oppdateringen kommer heller dagen etterpå - glemte meg litt ut her....
Men sjokolade søtet med Stevia lager MYE mindre kvalm for mi del! Ingenting rumling i magen - og det er herlig å slippe! Ble bittelift luft i magen - men mye, mye mindre enn med Tagatosejokoladen og en god del mindre enn Maltiolsjokoladen....
Cavalier m Stevia hadde vært et soleklart førstevalg dersom dette hadde smakt mer søtt......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:07   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med Stevia

da gidder ikke jeg kjøpe den heller, for jeg liker det kjempesøtt, nam men om den blir veldig billig på iherb etterhvert kan den smeltes og søtes men ghirardellisjokoladen er råbillig så det spørs om den blir billigere enn den.(under 3 dollar for 113 g) takk for opplysningen, forresten.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 17:27   #22
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Takk for tips/info

Hva kom frakt/eksp.gebyr på da, - til Norge?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 18:38   #23
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Tror jeg betalte rundt en femtilapp i frakt.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 11:15   #24
fiaborinorge89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12
fiaborinorge89 er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Det er mange ting jeg ønsker kommer til Norge snart...

__________________
Se bloggene mine Fia og Michelle
fiaborinorge89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 13:53   #25
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Trodde at Stevia var nok forbudt i Norge som matvare, men så at lavkarbo webshop selger Stevia-vanille og noen andre smaker.. det kan jo ikke selges for utvendig bruk??

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade søtet med sukrin Dietta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-01-12 17:19
Har noen sett sjokolade søtet med stevia? Yrla Generell ernæringsdebatt 8 25-11-11 19:05
Hjemmelaget brus/ingefærøl/vørterøl, søtet med Stevia, er det OK ..? ArnsteinB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 25-11-10 11:22
Lakerol søtet med xylitol ... sommerblomt Spørsmål og svar 2 26-05-08 21:53
Brus søtet med sucralose? Calvin Spørsmål og svar 8 08-04-08 14:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no