Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hva er kriteriene?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-08, 08:15   #1
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Hva er kriteriene?

til å få den legeerklæringa på ed?

Må man ha x-antall kiloer å bli kvitt? Høy bmi?

Er de vanskelige på dette området?




også; hvor mange kcal ligger man på ca når man følger ed? og karbs?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:22   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva er kriteriene?

Tror ikke det er vanskelig å få starte på ED. Kriteriene er at du er FRISK (derfor den utvidede blodprøven før man starter) også regner jeg med at man må ha en BMI over slank/normal.

Man ligger på fra ca 20-40 karber og rundt 750 kcal, den første mnd, etterhvert som man tar inn fler måltider øker kca.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:29   #3
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Hva er kriteriene?

Fungerer Ed bra? Jeg leste tråden der det ble snakket om smaken på de forskjellige produktene og jeg må innrømme at noe hørtes helt forferdelig ut
Men det er kanskje slik at det blir siste utvei når ketolyse etc ikke virker?

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:34   #4
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er kriteriene?

ok, jeg tok den lille testen som de har på nettsiden dems,og der viste den jo at jeg hadde over 10 kilo for mye(jeg mener mer menmen)

Men blir litt i stuss nårjeg ser hvor mye karbs det ligger på dagen, jeg må nemlig langt ned i karbs for å kunne være i ketose, MÅ man følge det absolutte kravet fra legen?
Hvis de mener at 30 gr kh er ideelt, og jeg VET at alt under 15 er best, hva da?
Spør mye her nå

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:38   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva er kriteriene?

For meg var det litt sånn siste utvei, men må innrømme at jeg ikke har hatt den store efekten av dette heller. Etter 4-5 mnd med lite nedgang blir man litt lei
Men MANGE har god effekt så jeg anbefaler den så gjerne
særlig til de som trenger å komme inn i det med en strenge rammer.

"spis deg slank" kan også være ett alternativ, men det har jeg ikke prøvd selv.

Noen av produktene er faktisk helt greie! andre er skikkelig pyton

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:41   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva er kriteriene?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

ok, jeg tok den lille testen som de har på nettsiden dems,og der viste den jo at jeg hadde over 10 kilo for mye(jeg mener mer menmen)

Men blir litt i stuss nårjeg ser hvor mye karbs det ligger på dagen, jeg må nemlig langt ned i karbs for å kunne være i ketose, MÅ man følge det absolutte kravet fra legen?
Hvis de mener at 30 gr kh er ideelt, og jeg VET at alt under 15 er best, hva da?
Spør mye her nå

Spør i vei du snuppa

Jeg må også ligge ganske lavt på karber, så jeg passer på at jeg bare spiser ett måltid med høyt karbeinnhold om dagen.
Du kan selv bestemme hvilken produkter du vil spise.

Legen legger opp ett løp for deg hvor lenge du skal følge de forskjellige fasene, mulig du går rett på fase 2 siden du skal ta av såpass lite.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 10:43   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva er kriteriene?

produktene skal blandes med skummet melk. Det gjør ikke jeg, jeg bruker enten vann eller soyamalk. blir mye mindre karber av det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 19:09   #8
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er kriteriene?

hehehe, kan ikke huske sist jeg hadde melk i mitt daglige virke

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 21:27   #9
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hva er kriteriene?

Ed funket ikke for meg - ble for lite fett og for mye karber. Men det funker jo for de fleste som prøver det såvidt jeg har skjønt.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no