Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir ikke mett - hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-09, 20:44   #1
Lys
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
Lys er på en erverdig vei

Blir ikke mett - hjelp!

Hei.

Jeg har prøvd ketolyse kuren - og nå Atkinson - men problemet er at jeg ikke blir mett.
Hva kan jeg spise ubegrenset av? Vekten går ikke ned fordi jeg får i meg for mye kalorier?

Lys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:06   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Fett-fett-fett-fett

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:26   #3
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Hva spiser du da? Det er lurt å legge inn hva man spiser hvis du vil ha best mulig svar. Sannsynligvis er det som Lokkebiff sier at du ikke får i deg nok fett.

AV FETT BLIR DU METT

Vet det for mange er skummelt å spise fett men det er faktisk viktig for å lykkes med disse kostholdene.

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:16   #4
Lys
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
Lys er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Hei.

Frokost: Omelett av 2 egg, 6 skiver bacon og ca 100g smeltet jarlsberg med oregano til dessert.
Lunsj: 1 Atkinson bar, 1 Atkinson shake, salat med oliven og feta eller stekt kylling (1 bryst)
Middag: Stor posjon salat med oliven, feta, tomat og olivenolje til dressing, kokt blomkål eller brokkoli, 2 kyllingbryst eller stor posjon storfe, fløtesaus eller rømme.
Jeg går alltid sulten fra bordet
Kvelds: 1 Atkinson bar, håndfull mandler eller valnøtter, litt kylling eller kjøtt hvis det er middagsrester.

Jeg er ikke veldig stor, men det er apetitten. Kvinne, 167 cm må ned 4-5 kilo.

Lys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:18   #5
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Prøv å kutte ut kunstig søtning, det kan være med på å trigge sug. Hvis du klarer å kutte ut alle barer og shaker tror jeg nok du vil merke en stor forskjell!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:29   #6
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Enig.. Jeg spiste atkinsbarer i helgen og var sulten hele tiden..
Kjøtt kan du vel og spise forholdsvis ubegrenset av (?).. Er begrenset hvor mye man orker av det, og sammen med fett burde det gå bra. Om du peprer biffen godt vil du og få i deg mye krom som hjelper deg..

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:33   #7
Lys
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3
Lys er på en erverdig vei

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Takk for svar.
Da skal jeg prøve å kutte ut barene. Det er vel de som gir meg vanvittig søtsug?

Lys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 00:30   #8
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Mest sannsynlig er det nok det ja Drikker du lettbrus? Det er også en riski ting i forhold til sultfølelse. Det er kanskje bedre med kunstig søtning enn med karbohydrater, men det er nok lurt å begrense mengden av det til et minimum. Det går an å unne seg noe i ny og ne som kos, men ikke som en del av hverdagskosten

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 08:36   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir ikke mett - hjelp!

Drikk et glass vann før du setter deg til måltidet. Gjerne et stort glass.
Spis sakte og drikk vann til maten.
Det tar ca 20 minutter fra magen mener at den er mett og til hjernen får beskjed (husker ikke hvor jeg har lest det) så hvis man spiser veldig fort, kjenner man ikke at man blir mett.

Leste en plass her inne at vi kan tro at vi er sulten når vi egentlig er tørst, så drikk noe når du kjenner at du er sulten. Vent ca 10-15 minutter og kjenn etter om du fremdeles er sulten.


Noen mennesker mangler vistnok evnen til å kjenne når de er mette, men det tror jeg ikke er tilfellet hos deg siden det bare er 4-5 kg du skal ned

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger en deig som blir "deigete" og ikke flytende. Hjelp? miss_chica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 13-07-10 16:16
Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da? Lollypop! Ketolysekuren 14 30-09-07 16:54
Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein? Lollypop! Ketolysekuren 86 15-09-07 21:56
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 12:54
Diabetesforeningene blir ikke enig jeef-micro Generell ernæringsdebatt 15 05-04-07 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no