Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned 10 kg - fire måneder!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 23:24   #1
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Ned 10 kg - fire måneder!

Hei folkens...

Skal ned kun "10" kg. Det er de siste kiloene som skal av før jeg når idealvekten min...

Det jeg lurer på er om jeg legger om til lavkarbo nå vil jeg kunne må målet innen 4 måneder ca?

Trener 3-4 dager pr uke, spise helt "normalt" nå, men klarer ikke kutte ut godteri osv når jeg spise lavkalori, suget etter noe er der hele tiden. Tenker derfor lavkarbo er tingen.

Har ingen planer om å tenke ketose til enhver tid, men skal kutte ut brød, ris, poteter og pasta. Kan jeg nå målet?

Har vel slitet med de siste 10 nå i ett år og er leeeei

Håper noen har noen tanker/erfaringer å dele...

God kveld

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:32   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Det er helt umulig og spå for din personlige del. JA det er mulig - andre har opplevd det - men om din kropp vil fungere sånn - se det vet man ikke før man har forsøkt

Jeg vil vel helst anbefale at du bruker lavkarbo også etter at målvekt er nådd - gjerne i en mer modifisert versjon enn under vektnedgang. Det vil hjelpe mot å gå opp igjen etterpå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 00:01   #3
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er helt umulig og spå for din personlige del. JA det er mulig - andre har opplevd det - men om din kropp vil fungere sånn - se det vet man ikke før man har forsøkt

Jeg vil vel helst anbefale at du bruker lavkarbo også etter at målvekt er nådd - gjerne i en mer modifisert versjon enn under vektnedgang. Det vil hjelpe mot å gå opp igjen etterpå

Hei, takk for raskt svar Har absolutt tenkt til å fortsette med det etter måloppnåelse. Har lest om alle fordelen ved dette kostholdet osv. Men derfor jeg skriver litt om det at jeg ikke vil ha fokus 100% på ketogent kost hele tiden, men holde meg unna poteter, brød osv. Hadde ikke klart å leve på rundt 20gr karbo over så lang tid.
Derfor jeg lurer litt på om man kan oppnå en god vektnedgang ved å ligge på rundt 50-100 gr karbo pr dag...?

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 04:55   #4
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Du vil ikke inn i ketose? Hvorfor ikke?

Hvis du er i ketose så tror jeg du fint kan klare 10kg på 4mnd.
Det er jo selvsagt veldig individuelt hvor fort du tar av, jeg tok av 10kg på 2mnd.
Du klarer nok å holde deg til 20g kh hvis du vil det Hvis du gjør det er jeg sikker på at du når målet ditt.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 08:43   #5
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Som Nerthus skriver er det veldig individuelt. Noen går raskt ned - andre står stille eller går sakte ned, uansett om de er i ketose eller ikke.

Prøv med et kosthold med inntil 72 karber daglig (Bedre uten brød/Lutz). Hvis du har hatt et "normalt" kosthold vil sikkert noen kilo forsvinne når du kutter ut pasta, brød, poteter etc? Alternativt kan du jo prøve Fedon, som tillater flere karber, men mindre fett enn på Ketolyse, f.eks.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 09:48   #6
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Her ble det -9,4 kg på 4 mnd men det var på ketolyse da

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:03   #7
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Du vil ikke inn i ketose? Hvorfor ikke?

Hvis du er i ketose så tror jeg du fint kan klare 10kg på 4mnd.
Det er jo selvsagt veldig individuelt hvor fort du tar av, jeg tok av 10kg på 2mnd.
Du klarer nok å holde deg til 20g kh hvis du vil det Hvis du gjør det er jeg sikker på at du når målet ditt.

Grunnen til at jeg synes det er så vanskelig med ketose er at det er lite rom for "feil" hvis jeg kan si det sånn. Det som har vært vanskelig før når jeg har vært i ketose er når jeg reiser bort osv. Jeg tenker som så at hvis jeg ikke fokuserer på ketose kan jeg spise det som serveres borte bare med å ta bort karbodelen. I ketose føler jeg at jeg må tenke over alt... I tillegg høres det så allright ut å kunne ta seg en mørk sjokoladebit på lørdagskvelden osv uten at man gjør noe "ulovlig". Personlig kommer jeg lett i ketose, men ser mange hindringer med et... Hmm... vet ikke hva jeg skla gjøre. Vil bli kvitt de siste ti, da er jeg i mååål!!

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:05   #8
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Her ble det -9,4 kg på 4 mnd men det var på ketolyse da

Var det dine siste kg? Har liksom hørt at det er så vanskelig med de siste... hehe

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:19   #9
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Det kommer også an på hvor lavt du egentlig vil. Som nevnt uendelig mange ganger før, så er ikke lavkarbo en slankekur. Det er vektregulerende.. Det betyr at dersom du nærmer deg, eller er å regne som normalvektig kan det bli veldig vanskelig..


Hva er din BMI nå?

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:27   #10
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Var det dine siste kg? Har liksom hørt at det er så vanskelig med de siste... hehe

Det var mine siste ja

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:29   #11
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Det kommer også an på hvor lavt du egentlig vil. Som nevnt uendelig mange ganger før, så er ikke lavkarbo en slankekur. Det er vektregulerende.. Det betyr at dersom du nærmer deg, eller er å regne som normalvektig kan det bli veldig vanskelig..


Hva er din BMI nå?

Vet det ikke er en slankekur, men en livsstilendring. Og vil nok følge lavkarbo videre også.
Min BMI er 25 nå. Jeg er 160 høy og man ser mine 10 kg for mye ganske tydelig. Trener og prøver å være realistisk i forhold til antall kilo ned, men hadde håpet fire måneder skulle være nok.

Kan hende jeg er fornøyd med kroppen før ti kilo er tatt av, men regner med at det er det som må av for at jeg skal nå dit jeg vil og trives med meg selv.

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:47   #12
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Vet det ikke er en slankekur, men en livsstilendring. Og vil nok følge lavkarbo videre også.
Min BMI er 25 nå. Jeg er 160 høy og man ser mine 10 kg for mye ganske tydelig. Trener og prøver å være realistisk i forhold til antall kilo ned, men hadde håpet fire måneder skulle være nok.

Kan hende jeg er fornøyd med kroppen før ti kilo er tatt av, men regner med at det er det som må av for at jeg skal nå dit jeg vil og trives med meg selv.

Ja, da ligger du jo akkurat i grenseland for å ha normal BMI. Så for å svare på spørsmålet ditt. Det er absolutt mulig at du klarer å gå ned de 10 kiloene på 4 måneder. Men det er veldig individuelt, og den eneste måten å finne ut av det på, er å gi det et forsøk.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:03   #13
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Det var mine siste ja

Gratulerer, flink du har vært Hvor mange gr. karbo ligger du på nå etter endt målopnåelse?

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Ja, da ligger du jo akkurat i grenseland for å ha normal BMI. Så for å svare på spørsmålet ditt. Det er absolutt mulig at du klarer å gå ned de 10 kiloene på 4 måneder. Men det er veldig individuelt, og den eneste måten å finne ut av det på, er å gi det et forsøk.

Sant det, får nok bare sette igang

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 11:12   #14
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Takk Det har jo egentlig gått ganske lett da, trives veldig med maten så da går det fint. Hadde en uke for en stund siden der jeg telte karbs å lå vel mellom 15 og 20 kh å jeg har ikke forandre noe på maten så ligger nok på det samme nå også

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 15:30   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Vet det ikke er en slankekur, men en livsstilendring. Og vil nok følge lavkarbo videre også.
Min BMI er 25 nå. Jeg er 160 høy og man ser mine 10 kg for mye ganske tydelig. Trener og prøver å være realistisk i forhold til antall kilo ned, men hadde håpet fire måneder skulle være nok.

Kan hende jeg er fornøyd med kroppen før ti kilo er tatt av, men regner med at det er det som må av for at jeg skal nå dit jeg vil og trives med meg selv.

Hei Haga....

Jeg er på fjerde måneden med de siste 10 kiloene. Har slitt meg ned 4 + fem kilo siden nyttår og har fem igjen. Min BMI var 24,7 da jeg startet på disse 10 siste kiloene, så litt lavere enn din er nå.
Nå er min BMI 23,1.
Du har tenkt deg ned på 55 kilo ca., det vil si en BMI på omtrent 21,5. noe som er i nedre sjiktet av normal BMI. Nå sies det at BMI ikke er så mye å henge seg opp i, men det er jo en slags pekepinn om vekten passer til høyden (om en ikke er bodybuilder da).......

Jeg gikk ned 30 kilo de fire siste månedene før jul så det kan jo være at kroppen min fant det opportunt å ta en pause i vektnedgangen da jeg tok julepause og la på meg 4 kilo igjen....
Satt forbasket hardt de fire kiloene og de fem neste, men jeg greide det og nå ser det ut til at jeg er på gli med de siste 5 kiloene óg.

Jeg trives på dette kostholdet og ser at et høykarbokosthold ikke er noe alternativ for meg lenger......

Ønsker deg all mulig lykke til, men advarer deg samtidig mot at det vil bli hardt om du ikke går 120% inn for dette.
10 kilo på 4 måneder når du er såpass normalvektig sier jeg vel egentlig et tvilende tjaaaa til.
Kan være det er lettere for deg å slanke de bort nå på våren enn om vinteren som med meg og mine 4 + 5.................

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:00   #16
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hei Haga....

Jeg er på fjerde måneden med de siste 10 kiloene. Har slitt meg ned 4 + fem kilo siden nyttår og har fem igjen. Min BMI var 24,7 da jeg startet på disse 10 siste kiloene, så litt lavere enn din er nå.
Nå er min BMI 23,1.
Du har tenkt deg ned på 55 kilo ca., det vil si en BMI på omtrent 21,5. noe som er i nedre sjiktet av normal BMI. Nå sies det at BMI ikke er så mye å henge seg opp i, men det er jo en slags pekepinn om vekten passer til høyden (om en ikke er bodybuilder da).......

Jeg gikk ned 30 kilo de fire siste månedene før jul så det kan jo være at kroppen min fant det opportunt å ta en pause i vektnedgangen da jeg tok julepause og la på meg 4 kilo igjen....
Satt forbasket hardt de fire kiloene og de fem neste, men jeg greide det og nå ser det ut til at jeg er på gli med de siste 5 kiloene óg.

Jeg trives på dette kostholdet og ser at et høykarbokosthold ikke er noe alternativ for meg lenger......

Ønsker deg all mulig lykke til, men advarer deg samtidig mot at det vil bli hardt om du ikke går 120% inn for dette.
10 kilo på 4 måneder når du er såpass normalvektig sier jeg vel egentlig et tvilende tjaaaa til.
Kan være det er lettere for deg å slanke de bort nå på våren enn om vinteren som med meg og mine 4 + 5.................

Motiverende å høre fra noen som er igang Setter pris på tilbakemld. Ja stemmer bra at jeg skal ned til ca 55 kg. Ja BMI er jo en pekepinn, men man kan jo si det sånn at går jeg ned 2 kilo og havner innenfor "normalen" på BMI skalen ser jeg fortsatt ikke "slank nok" ut. Problemet sitter vel litt sånn over hele kroppen med hovedfokus på magen. Håper at dette kostholdet skal hjelpe meg av med de ti siste og holde meg der etterpå. Krysser fingrene for at energi, fin hud osv følger med slik som mange andre opplever

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:20   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Motiverende å høre fra noen som er igang Setter pris på tilbakemld. Ja stemmer bra at jeg skal ned til ca 55 kg. Ja BMI er jo en pekepinn, men man kan jo si det sånn at går jeg ned 2 kilo og havner innenfor "normalen" på BMI skalen ser jeg fortsatt ikke "slank nok" ut. Problemet sitter vel litt sånn over hele kroppen med hovedfokus på magen. Håper at dette kostholdet skal hjelpe meg av med de ti siste og holde meg der etterpå. Krysser fingrene for at energi, fin hud osv følger med slik som mange andre opplever

Får jeg spørre, hvor gammel er du?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:22   #18
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Får jeg spørre, hvor gammel er du?

Du må gjerne få spørre Er i midten av 20 årene...

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 22:57   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Du må gjerne få spørre Er i midten av 20 årene...

Å, herregud... du har hele livet fremfor deg!!!
Huden din kommer til å henge med - bli perfekt, og du kommer til å klare dette så lett som bare det....kanskje ikke innen den tidsrammen du har forespeilet deg, men i alle fall innen rimelig tid......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 13:07   #20
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Å, herregud... du har hele livet fremfor deg!!!
Huden din kommer til å henge med - bli perfekt, og du kommer til å klare dette så lett som bare det....kanskje ikke innen den tidsrammen du har forespeilet deg, men i alle fall innen rimelig tid......

Jeg håper du har rett Startskuddet har gått... er motivert og føler dette er gangen jeg skal klare dette! Takk for fine ord

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:06   #21
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Ned 10 kg - fire måneder!

Lykke til

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fire år gammel hamburger grotingeling Generell ernæringsdebatt 25 12-01-17 18:26
Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg Ramah Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 02-05-09 11:44
Fire dagers fråtsing momsi Mer enn 30 kg overvekt 18 27-02-09 20:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no