Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nannahs supergode knekkebrød!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-12, 13:11   #651
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Og jeg har opplevd samme som Nannah- at samme bakepapir som har vært bra hele veien, (fra Rema) plutselig satt fast en dag.. men det gikk forholdsvis greit å pille det av, synes jeg. Dra langsomt, så går det av store flak og man har litt kontroll.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:14   #652
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Dere som har varmluftsovn: Går det å steke tre brett av gangen? Sitter nemlig her med splitter ny stekeovn, montert i går kveld, og skal innvie den ved å lage nannahs supergode knekkebrød. Superspennende! Ovnen er stor inni, så det er plass til tre brett.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 18:55   #653
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

deilig oppskrift!

Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 00:29   #654
Ethel Loberg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2
Ethel Loberg er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Ja det må jag säga, detta goda bröd kommer att löpa jorden runt. Själv har jag fått det hem till Bôrgvik i Värmland genom LCHF-bloggar.
Nannah, Du är bara bäst!

Ethel Loberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:40   #655
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Dere som har varmluftsovn: Går det å steke tre brett av gangen? Sitter nemlig her med splitter ny stekeovn, montert i går kveld, og skal innvie den ved å lage nannahs supergode knekkebrød. Superspennende! Ovnen er stor inni, så det er plass til tre brett.

Ingen som har svart, ser jeg, så i fall noen andre lurer - dette gikk helt fint.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 21:35   #656
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Ingen som har svart, ser jeg, så i fall noen andre lurer - dette gikk helt fint.

Ja, det vil jeg tro gikk helt fint! Så bra at du bare forsøkte selvom du ikke fikk svar!

Selv baker jeg disse knekkebrødene fast en dag i uken. I dag kom en ny vending i boksen. Jeg spiser ikke så mye brøderstatning, men samboeren har fått smaken på disse og liker dem svært godt!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:13   #657
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg laget disse forrige helg, og det ble ordentlig nammenam! Nå er det tomt så jeg skal til å lage en ny runde, denne gangen med gresskarfrø i også. Tror dette er det nærmeste jeg noen gang har vært vellykket bakst, bortsett fra sånn type 123 sjokoladekake

__________________
Start 04.01.16, vektmål til påske:


Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 03:18   #658
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Åhoo, nå ble jeg rett og slett LYKKELIG ! Og dette uten og ha laget eller smakt disse ennå hihi

Denne skal jeg lage i morgen ! Bare litt over en uke på lavkarbo og snart ketolyse start og jeg er rett og slett desperat etter "brødmat". Prøvd lapper og alt som er, men klarer rett og slett ikke "egg konsistensen"
Og nå ble jeg så glad når denne kom opp som "ketolyse vennlig", og endelig kan jeg lage noe som er knasende og "tørt" istedet for tett og mykt

Kan nesten ikke vente til kvelds i morgen, takk for oppskrift!!

Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 16:51   #659
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Denne oppskriften er rett og slett genial. Mye bedre enn "vanlige" knekkebrød på smak!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 17:05   #660
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Denne oppskriften er rett og slett genial. Mye bedre enn "vanlige" knekkebrød på smak!

Enig!

Jeg er margebisk på magen min som ikke liker slle frøa for disse knekkebrøda er som snadder for meg! Jeg hadde en gang mye hvitløk, parmesan og chili oppi en røre og tataaa plutselig hadde jeg noe som var ypperlig til taco!

Og hvis man strimler brettet etter ca 15 min kan man rulle knekkebrødene sammen til en sirkel før man steker ferdig. Det er knallgodt som forrett når det fylles med ymse godt. Sist gang brukte jeg rømme, speket hvalkjøtt og hakket rødløk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 17:16   #661
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig!

Jeg er margebisk på magen min som ikke liker slle frøa for disse knekkebrøda er som snadder for meg! Jeg hadde en gang mye hvitløk, parmesan og chili oppi en røre og tataaa plutselig hadde jeg noe som var ypperlig til taco!

Og hvis man strimler brettet etter ca 15 min kan man rulle knekkebrødene sammen til en sirkel før man steker ferdig. Det er knallgodt som forrett når det fylles med ymse godt. Sist gang brukte jeg rømme, speket hvalkjøtt og hakket rødløk.

Oioioi, der sier du noe! Jeg må virkelig prøve å lage tacoskjell med utgangspunkt i denne oppskriften. Konsistensen og smaken minner jo egentlig ganske mye. Nå ble jeg glad, har savnet å ha noe mer enn salatblader til texmex-mat

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 23:11   #662
Iseliin90
Juniormedlem
 
Iseliin90 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 23
Iseliin90 er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Da har jeg spist to biter av knekkebrød, og jeg er så fornøyd ! Disse var utrolig gode, så nå gleder jeg meg til frokost i morgen tidlig

__________________




Første delmål !
Iseliin90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, før start på ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 13:36   #663
Lunacy
Nytt Medlem
 
Lunacy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 35
Innlegg: 3
Lunacy er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Disse er så utrolig gode. En redning for meg i overgangen til en lavkarbo livsstil.

Lunacy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 14:00   #664
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Lager en ny runde i dag, er villig til å slenge av gårde en nominasjon til en flott pris for disse!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 22:40   #665
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Har et nytt brett i ovnen nå, de forrige ble noe overstekt så de måtte jeg kaste. Men denne gang blir de nok helt perfekte! Kanskje...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:26   #666
yaeger
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 23
yaeger er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

flott oppskrift! menne, kli, da jeg var på rema fant jeg bare kruskakli (kli) er dette den rette sorten ? var jo enormt med karbs i pakken

yaeger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 21:19   #667
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Forsøkte å halvere deigen og steke ett brett. Resultatet ble et brett med ei brent smørje...

Neste gang tar jeg hele oppskriften, for konsistensen er det ingenting å si på!

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:37   #668
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jeg holdt på å ta livet av mine på 180 grader i 50 min på første brettet.
Runde to har lavere temperatur og en mye mer oppmerksom baker.
Men oh lord så godt dette var!

__________________
Dagboken
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:33   #669
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av plast, her.

Forsøkte å halvere deigen og steke ett brett. Resultatet ble et brett med ei brent smørje...

Neste gang tar jeg hele oppskriften, for konsistensen er det ingenting å si på!

Jeg lager alltid halv oppskrift, og det har gått fint alle gangene. Jeg har muligens i litt mindre vann, jeg pleier alltid å holde igjen litt og ser an. Steker på 160 grader i 1t 10min, men jeg snur brettet halvveis i steketiden. Du kan jo eventuelt forsøke det.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:56   #670
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av yaeger, her.

flott oppskrift! menne, kli, da jeg var på rema fant jeg bare kruskakli (kli) er dette den rette sorten ? var jo enormt med karbs i pakken

Ja det er kruskakli. Dette er veldig lett, så det blir ikke mye karber på en posjon

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 01:05   #671
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Ja det er kruskakli. Dette er veldig lett, så det blir ikke mye karber på en posjon

Og bytt det gjerne ut med fibrex/sukkerroefiber som har 3-4 g karber pr 100 g

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 09:44   #672
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Da var 2 nye brett i ovnen... kan ikke få fullrost denne oppskriften nok!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 22:28   #673
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Lenge siden jeg har spist disse nå, men akkurat slengt i meg to knekkiser!
Lagde her om dagen og da ble alt kastet. Festet seg til papiret (og det har de aldri gjort før, og jeg bruker samme papiret), og ble litt overstekt. Trodde kanskje jeg hadde smurt de for tynne.

I dag satt de også fast i papiret, men ble ikke overstekt. Så fikk lirket av papiret til slutt, men nå er det silikon som gjelder fremover ja!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 22:21   #674
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Tusen takk for en super oppskrift, Nannah. Jeg har justert den litt slik at den passer til mitt glutenfrie kosthold, men de er virkelig gode.
Gleder meg allerede til neste måltid med disse!

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 19:20   #675
Ethel Loberg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2
Ethel Loberg er på en erverdig vei

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Jag har aldrig förr sett att ett inlägg kan få så mye som 675 kommentarer, grattis Nannha! Du vinner även där.

Ethel Loberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supergode muffins Cornelia Kake/dessert og snacks 35 14-01-13 19:51
Supergode lavkarbo knekkebrød Gunhild Bakst 31 22-09-11 11:41
Knekkebrød? Ramboline Ketolysekuren 12 13-09-10 13:45
Knekkebrød AltforStor Ketolysekuren 2 21-08-07 20:35
Enids supergode biffsalat Enid Middag 0 23-05-07 18:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no