Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

sprekking..?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-06, 15:10   #1
Nøve
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: bor for tiden i Mo i Rana
Alder: 40
Innlegg: 9
Nøve er på en erverdig vei

sprekking..?

hva gjør jeg hvis jeg sprekker midt i uke en av de to ukers induksjons fasen på atkins?
har holdt på snart to uker, men sprakk en gang den første uka.
skal jeg stoppe og begynne de to ukene på nytt etter en liten sprekk en kveld, eller bare fortsette?

Nøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, er helt fersk, så jeg prøver meg fram! Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:17   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: sprekking..?

Du skal begynne på nytt igjen og kjøre to uker med induksjon. Det er meningen at du skal omstille kroppen din fra det kostholdet du har hatt, og venne deg til å leve uten karbohydrater. Det trenger kroppen din tid til, og derfor heter det seg at induksjonen skal vare i to uker.

  Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:20   #3
Nøve
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: bor for tiden i Mo i Rana
Alder: 40
Innlegg: 9
Nøve er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: sprekking..?

huff da.. kanskje jeg burde begynne lav karbo diett, med en utskeileses dag, siden jeg er så svak. begynner å bli lei atkins om og om igjen. kanskje ta pause, og bgynne om en uke? noen som syns jeg er tar feil, eller om det er lurt?

__________________
Hugg velgjerninger i marmor - skriv fornærmelser i sand.
Nøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, er helt fersk, så jeg prøver meg fram! Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:26   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sprekking..?

Kanskje du spiser litt for ensidig? Prøv å utvide mat-repertoaret ditt litt. Hvordan ser en vanlig dag ut for deg sånn matmessig?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 15:38   #5
Nøve
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: bor for tiden i Mo i Rana
Alder: 40
Innlegg: 9
Nøve er på en erverdig vei

Sv: sprekking..?

vel, det er et stort problem for meg det der.. blir mye omeletter og eggerører. kyllingfile, og slikt typisk. men jeg er ikke sulten, og har problemer med å få i meg ett måltid om dagen tilogmed. tror det er litt psykisk det som skjer. feks i dag har jeg spsit en fjerde del av en omelett (6 egg i). men slik har det vert den siste uka, bare ett måltid. eller kun ost.

__________________
Hugg velgjerninger i marmor - skriv fornærmelser i sand.
Nøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, er helt fersk, så jeg prøver meg fram! Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 16:24   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: sprekking..?

Ja jeg skjønner deg godt, for man blir veldig lite sulten av slik kost. Men et tips jeg pleier å bruke: skriv ned hele menyen din, alle måltider, kvelden før! Da vet du hele tiden hva du skal spise. Lag også en plan over middager for hele uken. Heng dem på kjøleskapet eller ha det i Word så du kan sjekke hele tiden hva du skal spise. Da er det såå mye lettere.

Hver søndag tar jeg for meg forumet her, da søker jeg på oppskrifter med kjøttdeig, kylling, fisk og annet. Finner 6-7 middager som ser fristende ut, og skriver dem ned i Word. Så finner jeg ut etterpå hvilke dager jeg skal ha den og den middagen, og handler deretter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 16:34   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: sprekking..?

Smart, Iset!

  Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 18:12   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: sprekking..?

Opprinnelig lagt inn av Nøve

hva gjør jeg hvis jeg sprekker midt i uke en av de to ukers induksjons fasen på atkins?
har holdt på snart to uker, men sprakk en gang den første uka.
skal jeg stoppe og begynne de to ukene på nytt etter en liten sprekk en kveld, eller bare fortsette?

Hvis du ikke klarer å gjennomføre Atkins uten å sprekke er det kanskje en ide å finne en annen filosofi som passer deg bedre. Med ting du liker å spise f.eks. Du kommer ingen vei på Atkins om du skal sprekke hele tida. Og ikke med en "kosedag" i uka heller.

Har du sett på tillatte matvarelista og alt du kan spise ?? Det er bare fantasien din som setter grenser. Hvis du spiser lite og heller ikke er sulten er det jo litt vanskelig å spise, men å gå hele dagen på noen osteskiver og litt omelett er hverken sunt eller lurt. Du får i deg altfor lite mat og næring. Det er en ond sirkel og vanskelig å komme ut av. Du følger IKKE Atkins. På Atkins SKAL du spise 20 kaber pr dag på Induksjoin. Hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker. Du skal spise proteiner (egg, kjøtt, fisk, fugl), antioksidanter (grønnsaker, urter) og fett i form av kaldpressede oljer, smør, ost, fløte, rømme etc. Du skal ikke gå mer enn 6 våkne timer uten å spise.

Ta en titt i oppskriftsforumet her - ta en titt i journaler, så finner du sikkert noe du liker.

Gjør et forsøk til iallefall. Du har valget - bare du kan gjøre noe med det !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no