Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Magefettet som ikke vil bort

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-09, 22:57   #1
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Magefettet som ikke vil bort

Hm... jeg jeg trasker sakte men sikkert nedover og ser at hofter, rumpe og puppene blir mindre... men IKKE magen... åhhå blir gal,trener ihvertfall en time om dagen med gå/jogge tur og forskjellige mage øvelser hjemme med ball og matte... men magen blir... åhhå... den MÅ bort før uke 27 for da skal jeg på ferie med ei vennine og noen gutter, jeg vil se bra ut i bikini ellers vet jeg med meg selv at med min selvtilitt kommer jeg ikke til å dra om jeg ikke føler meg ok...
Noen forslag til å få stremmet opp magen?? Jeg har ikke vært veldig stor men har gått ned 6 kg og skal ned 5 til...

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:44   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort ...

Hmm, du er helt sikker på at det ikke bare er øynene som ikke følger med utviklingen av kroppen? Et vanlig slankeproblem, man ser helt andre ting enn det andre ser... Eller, siden man ikke får punktslanket: http://www.ellos.no/DetailPages/Deta...%20-%20Pos%201

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:58   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort ...

Jeg er helt enig med Carisma her!
På grunn av tull med blodsukkeret så gikk jeg opp halvparten av det jeg hadde gått ned for over to år siden, og i fjor sommer veide jeg nesten nitti kg, likevel ga jeg jamnt faen, og kjøpte meg mitt livs første bikini, men jeg kjøpte også en liten søt shorts i stedet for bikinitruse, og plaska rundt i havet hele sommeren.
Det var damer som var en halv gang større enn meg som villig slengte bikinitoppen og bød fram hva naturen hadde gitt dem rundt på svabergene, så jeg følte meg ikke så alene i flesket mitt . Dessuten var jeg der som regel med min daværende kjæresten med sine 183 cm (jeg er 167) og knappe søtti kg, så vi var sikkert et vakkert par
I sommer skal jeg fortsatt løpe rundt på øyene (har ikke råd til badeferie, så det blir som alltid øyene i Oslofjorden) i bikini; over ti kg lettere, men denne gangen med en flabby i stedet for stor mage

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:05   #4
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Magefettet som ikke vil bort

photo:

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 16:58   #5
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av ross, her.

Noen forslag til å få stremmet opp magen?? Jeg har ikke vært veldig stor men har gått ned 6 kg og skal ned 5 til...


Stress kan gjøre at man lagrer/ikke blir kvitt fett på magen, så slutt med det først og fremst.

Så, hvis du gjør crunches eller situps, så bytter du dem ut med mer effektive øvelser som planke, "dead bug", etc. Prøv også å suge magen inn så hardt du kan så lenge du klarer. Lettere om man begynner liggende på rygg.

I stedet for lange gå/joggeturer, kjør korte, intense intervalløkter.

Fem og en halv uke burde holde i massevis.

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:28   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

planke, "dead bug", etc.

Utdyp

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:46   #7
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Utdyp



Dead bug med selskap: http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=990092
Planke:

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:48   #8
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.



Dead bug med selskap: http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=990092
Planke:

Denne har jeg faktisk brukt endel, da kjenner jeg det godt i magen.. men åhhå den går ikke bort.. men da vet jeg ihvertfall at jeg gjør noe riktig så fortsetter med denne

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:50   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.



Dead bug med selskap: http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=990092
Planke:

Hihi, den på bildet der er en yoga-øvelse også! En avart av kobra:

Jeg trener tantrisk yoga (når jeg bare får meg til å gjøre det), da skal man rulle opp til denne posisjonen, og holde i åtte sekunder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:05   #10
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hihi, den på bildet der er en yoga-øvelse også! En avart av kobra:

Jeg trener tantrisk yoga (når jeg bare får meg til å gjøre det), da skal man rulle opp til denne posisjonen, og holde i åtte sekunder.

Nå kan jeg pinlig lite om yoga, men stillingen på bildet du postet er noe HELT annet enn planken

Planken er en isometrisk øvelse hvor man holder kroppen stiv som en (nettopp) planke, for å styrke muskulaturen som holder ryggraden på plass. Ingen rulling

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:09   #11
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Men man kan jo ikke punktslanke bort fett... trening kan gi deg muskler. Du kan ikke stramme opp muskler - de kan enten krympe eller vokse...

Det er i hvertfall ikke no vits i å ta situps og mageøvelser til du dåner... det er fettprosenten som må ned, og da er det bedre med mer høyintensiv trening.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:10   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Nå kan jeg pinlig lite om yoga, men stillingen på bildet du postet er noe HELT annet enn planken

Planken er en isometrisk øvelse hvor man holder kroppen stiv som en (nettopp) planke, for å styrke muskulaturen som holder ryggraden på plass. Ingen rulling

Ja da, men det er en avart (husker ikke hva den heter), yoga ER isometri.
Da jeg gikk på yogakurs, så læreren "and now, if you got a sweaty back from the cobra, you're gonna love his bigger and meaner brother!"
SÅ, det vi gjorde, er som du beskriver, og som bildet ditt viser. Vi holdt øvelsen i åtte sekunder, åtte rep. Klart, i tantrisk yoga kan du holde en øvelse i en time om du er hypp

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:22   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

De gangene jeg trente magemusklene ble jeg bare TYKKERE rundt midjen! Jeg hadde fra før av sikkert såpass innsunkne magemuskler at når jeg begynte stramme dem opp så presset de liksom det utenforliggende fettet utover OG gjorde meg tykkere.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:24   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Men man kan jo ikke punktslanke bort fett... trening kan gi deg muskler. Du kan ikke stramme opp muskler - de kan enten krympe eller vokse...

Det er i hvertfall ikke no vits i å ta situps og mageøvelser til du dåner... det er fettprosenten som må ned, og da er det bedre med mer høyintensiv trening.

Det er hovedsaklig korrekt
Men jeg har ingen tro på høyintensiv trening for fettreduksjon heller. Kostholdet tar seg av den biten. Mageøvelsene er for å styrke midjen. Intervalltreningen for å styrke hjerte og karsystem.

Og når man er "ferdig" slanket, så sitter man igjen med en frisk og sterk kropp - i motsetning til en tynn men dvask kropp

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:26   #15
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja da, men det er en avart (husker ikke hva den heter), yoga ER isometri.
Da jeg gikk på yogakurs, så læreren "and now, if you got a sweaty back from the cobra, you're gonna love his bigger and meaner brother!"
SÅ, det vi gjorde, er som du beskriver, og som bildet ditt viser. Vi holdt øvelsen i åtte sekunder, åtte rep. Klart, i tantrisk yoga kan du holde en øvelse i en time om du er hypp

Aaaah... Da så

Men øvelsen på bildet viste en stilling med ekstremt utslag i korsryggen. Det gir meg utslett. Jeg må jo ha noe å klage på :P

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:32   #16
Nikkor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 8
Nikkor er på en erverdig vei

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Hva med antall sett og repetisjoner for planken? Gjelder det noe bestemt der?

Nikkor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:36   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Nikkor, her.

Hva med antall sett og repetisjoner for planken? Gjelder det noe bestemt der?

Iom at det er en isometrisk øvelse, så foreslår jeg å holde den maks til man begynner å miste trykket/ikke klarer å holde spennet i ryggen lenger. Kanskje et par sett, med gode pauser imellom. Heller kort tid med 110% innsats enn lengre, halvbra "repetisjoner".

  Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:49   #18
Nikkor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 8
Nikkor er på en erverdig vei

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Høres fornuftig ut. Takk.

Nikkor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 09:52   #19
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Dere jenter er så redde for "det lille ekstra "rundt magen,som i deres øyne er kjempestort. Men de aller fleste menn jeg kjenner liker at jenter (damer) har ei kosepute. Det finnes da ikke ikke noe bedre enn å stryke på ei kosepute. DET er avslapping det.
Og den gutten som ikke vil ha deg om det er noen kg formye, er ikke noe å samle på uansett. Det står sikker 100 i kø som gjerne vil ha deg som du er.
Klar det er deilig å bli kvitt det som hindrer deg i knyte skoa på folkevis, bli kvitt det som gjør at du puster som en kval i trappa. Men ikke se deg blind på beinranglene i reklamen. Du er den du er, og et fantastisk menneske.
Mvh Grovsnus
ha en fin bikini (du kler den garantert)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 17:25   #20
Gundrosen
Juniormedlem
 
Gundrosen sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 21
Gundrosen er på en erverdig vei

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Ikke for å trå på noen tær eller noe, men slike svar som Grovsnus kommer med er noe av det som provoserer meg mest når jeg får slengt i trynet. Det er faktisk ingenting jeg hater mer enn når folk sier jeg burde være fornøyd med det jeg har og ikke være så streng mot meg selv på diett/trening.

Jeg trener da vitterlig for å utnytte det potensialet kroppen min har. Og det er jo ingen tvil om at jeg ikke hadde trent/gått på diett om jeg allerede var fornøyd med kroppen min.

Og det er bygget inn i oss at personer som ser tynne/veltrente ut blir oppfattet som mer tiltrekkende. For all del, jeg kan sette pris på en dame med et par kilo ekstra, så lenge personligheten er bra, jeg velger ALLTID det fremfor en dum bimbo med bra kropp. Men det ideelle, er jo selvfølgelig å ha bra personlighet OG bra kropp fysikk. Og ikke for å være frekk eller noe, men de jeg kjenner som foretrekker ei jente med såkalt "kosepute" er som regel de som har litt ekstra og bære på selv, ikke det at det er noe galt i det, men selv så liker jeg at alt er rimelig stramt og fint, og jeg håper at en gang i nær fremtid så er fysikken min på et punkt hvor jeg kan forvente å finne meg ei jente med det jeg ser på som "den perfekte fysikk".

Mitt råd, stå på, kom deg på en skikkelig hard diett med et enda hardere treningsprogram så vil du se resultater og føle deg bedre i løpet av et par uker

*Edit, ser at svaret mitt var litt krasst, men jeg blir bare så provosert når folk alltid sier jeg skal være fornøyd når det HELT klart er mulig å få fremgang. Men for all del, ikke la det utvikle seg til noe anoreksia, det er ikke pent. Finn en balanse som passer deg. Det er nok av gutter der ute som vil ha deg for den du er, perfekt fysikk gjør det bare litt lettere for deg å velge og vrake


Sist redigert av Gundrosen : 21-05-09 kl 17:28. Årsak: La til et lite avsnitt ;)
Gundrosen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:07   #21
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Jeg syns Grovsnus sin kommentar var helt på sin plass og veldig positiv og hyggelig jeg da. Hovedpoenget er vel kanskje at diett og trening først og fremst være noe man gjør for eget velværes skyld, og ikke først og fremst fordi man skal se bra ut for andre.

Sitat:

Og det er bygget inn i oss at personer som ser tynne/veltrente ut blir oppfattet som mer tiltrekkende.

Tja... Det er vel heller sånn at hva som oppfattes som tiltrekkende er ganske forskjellig fra person til person. Heldigvis. Dessuten er det store kulturelle variasjoner mht hva som oppfattes som attraktivt i et samfunn. Selv foretrekker jeg en mann med en litt myk og god mage framfor en som er overtrent. Og det er en preferanse som var der også før jeg begynte å legge på meg og ble tjukk. Så jeg vet ikke helt om den teorien din holder helt vann.

Sitat:

men selv så liker jeg at alt er rimelig stramt og fint, og jeg håper at en gang i nær fremtid så er fysikken min på et punkt hvor jeg kan forvente å finne meg ei jente med det jeg ser på som "den perfekte fysikk".

Ikke for å tråkke på dine tær altså... Men her fremstår du som noe endimensjonal og nesten litt komisk. Hva skjer den dagen en av dere plutselig ikke har "den perfekte fysikk" lenger?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:22   #22
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Gundrosen, her.

*Edit, ser at svaret mitt var litt krasst, men jeg blir bare så provosert når folk alltid sier jeg skal være fornøyd når det HELT klart er mulig å få fremgang. Men for all del, ikke la det utvikle seg til noe anoreksia, det er ikke pent. Finn en balanse som passer deg. Det er nok av gutter der ute som vil ha deg for den du er, perfekt fysikk gjør det bare litt lettere for deg å velge og vrake


Du skal drite i å generalisere og stigmatisere. Alle har sin egen mening om hva som er vakkert.

Jeg foretrekker kvinner med pupper, rumpe, hofter og alt som hører med.

Velge og vrake? Du høres skikkelig sympatisk og lur ut.

Nå er jeg forbannet. Kick meg fra forumet - jeg gir f.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:51   #23
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Gundrosen, her.

Ikke for å trå på noen tær eller noe, men slike svar som Grovsnus kommer med er noe av det som provoserer meg mest når jeg får slengt i trynet. Det er faktisk ingenting jeg hater mer enn når folk sier jeg burde være fornøyd med det jeg har og ikke være så streng mot meg selv på diett/trening.

Jeg trener da vitterlig for å utnytte det potensialet kroppen min har. Og det er jo ingen tvil om at jeg ikke hadde trent/gått på diett om jeg allerede var fornøyd med kroppen min.

Og det er bygget inn i oss at personer som ser tynne/veltrente ut blir oppfattet som mer tiltrekkende. For all del, jeg kan sette pris på en dame med et par kilo ekstra, så lenge personligheten er bra, jeg velger ALLTID det fremfor en dum bimbo med bra kropp. Men det ideelle, er jo selvfølgelig å ha bra personlighet OG bra kropp fysikk. Og ikke for å være frekk eller noe, men de jeg kjenner som foretrekker ei jente med såkalt "kosepute" er som regel de som har litt ekstra og bære på selv, ikke det at det er noe galt i det, men selv så liker jeg at alt er rimelig stramt og fint, og jeg håper at en gang i nær fremtid så er fysikken min på et punkt hvor jeg kan forvente å finne meg ei jente med det jeg ser på som "den perfekte fysikk".

Mitt råd, stå på, kom deg på en skikkelig hard diett med et enda hardere treningsprogram så vil du se resultater og føle deg bedre i løpet av et par uker

*Edit, ser at svaret mitt var litt krasst, men jeg blir bare så provosert når folk alltid sier jeg skal være fornøyd når det HELT klart er mulig å få fremgang. Men for all del, ikke la det utvikle seg til noe anoreksia, det er ikke pent. Finn en balanse som passer deg. Det er nok av gutter der ute som vil ha deg for den du er, perfekt fysikk gjør det bare litt lettere for deg å velge og vrake

Hm....appropos provokasjon.... takk for at du er ærlig, det er viktig
Jeg er enig i at man burde jobbe for å oppdage sitt potensiale, og det er mange som har godt av å bli kjent med seg selv ved å jobbe seg gjennom motgang - det er kanskje det man vokser mest på i livet. Samfunnet vi lever i har visse idealer for hva man oppfatter som vakkert. Og jeg vet at mange tenker som deg Gundrosen, noe som også er skapt av samfunnet. Verden kan være grusom, og vi må forholde oss til den på en eller annen måte. Vi kan velge å strebe etter disse idealene (som ofte er konstruert på utspekulerte måter for at vi skal bruke pengene våre), eller vi kan velge den andre veien, og frigjøre oss fra disse idealene (hvertfall til den grad det er mulig) som kanskje gir oss litt mer innhold i hverdagen, for ikke å snakke om betydelig mindre stress (husk - stress gir deg dårlig hud).

Jobb for å bli kjent med deg selv, oppdag hva som engasjerer deg, ikke la slike uttalelser som disse over lure deg til å tro at du får et bedre liv av å være tynn og pen. For all del - hvis du vil jobbe for å blir tynn og veltrent, og det gjør deg lykkelig - gjør det! Men ikke forvent at andre skal gidde å ta hensyn til dine estetiske hang ups.

Selvfølgelig føles det bra å gå ned i vekt hvis man er overvektig - det er den beste boosten ever! Men man er da fremdeles samme mennesket? Tror du at å bare gå ned 3 kg til er det som skal til for å gjøre deg lykkelig? Da er det antakelig noe annet du burde ta tak i istedet... noe som er mye vanskeligere, som handler om livskvalitet og ærlighet overfor seg selv.

Å løpe etter kroppslig "perfeksjon" ser jeg på som totalt uinteressant, og mennesker med dette fokuset er alltid de kjedeligste jeg treffer - der kan du snakke om meningsfulle samtaler! Jeg syns synd på de som jager etter denne tilstanden av perfeksjon - for gjett hva - det er en illusjon! Hva skjer når man er forbi dette korte tidsrommet hvor kroppslig perfeksjon er "mulig" å oppnå? Skal du legge deg ned å dø? Bli superdeprimert? Bare opphøre å eksistere? Vil du elske barna dine mindre om de blir overvektige, narkomane eller dårlig i gym? Skal du skille deg fra kona og bli sammen med en 22 åring? Gå gjennom 40års krisa og måtte ta oppgjøret med deg selv, og finne ut at det ikke er utseendet som er viktigst likevel? Hvorfor ikke gjøre dette litt tidligere i livet så slipper du alt det forbanna maset.

Ved å akseptere deg selv og din kropp (det er faktisk din kropp, og den du skal ha resten av livet) må du jobbe deg gjennom ting som er vanskelig - da kan du snakke om utvikling og oppnå sitt potensiale! Som mennesker som kan bidra med noe her i verden, og kanskje hjelpe andre til å ooppnå sitt potensiale. Frigjør deg fra forventingene om perfeksjon, og lev livet slik du vil. Livet er heldigvis så mye mer

(Jeg gidder ikke engang å gå inn på anoreksia, tvangsforing og helvete som følger med - det er nemlig konsekvensen for de som ikke klarer å stoppe med bare 3 kg til.)

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:53   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Nei veitu hva, Gundrosen! Dette er triste saker, og det er faktisk mest trist i ditt henseende, av to grunner:

Sitat:

Og det er jo ingen tvil om at jeg ikke hadde trent/gått på diett om jeg allerede var fornøyd med kroppen min.

Så det er bare tjukkaser og folk med dårlig selvbilde som bør trene og gå på diett? Du vet at diett kommer av ordet "dieta" som betyr livsstil? Denne type endringer er for livet, og det handler om helse også, ikke bare utseende.

Sitat:

Og ikke for å være frekk eller noe, men de jeg kjenner som foretrekker ei jente med såkalt "kosepute" er som regel de som har litt ekstra og bære på selv, ikke det at det er noe galt i det, men selv så liker jeg at alt er rimelig stramt og fint, og jeg håper at en gang i nær fremtid så er fysikken min på et punkt hvor jeg kan forvente å finne meg ei jente med det jeg ser på som "den perfekte fysikk".

Jamen du er frekk! Du drar jo alle over en kam, dette er, som Trillian sier ganske endimensjonalt, og om du tror at jenter kommer til å like deg bedre, og at den rette dukker opp bare du får den kroppen du tror du må ha for å tiltrekke henne, ja, da har du satt livet ditt på hold, min gode mann.

Jeg f.eks, har motsatte preferanser av hva Trillian, jeg liker tynne deilige råkkegutter, gjerne litt skrapa og anemiske og langhåra og skjeggete. Men det betyr ikke at det er en sånn jeg kommer til å ende opp med til slutt.
Jeg har forresten aldri hatt dét problemet at jeg ikke har kunnet tiltrekke meg de mennene jeg har ønsket oppmerksomhet fra, om jeg så har veid rundt hundre eller nå som jeg er forholdsvis slank.
Som eksen min sa; Det er ikke hvor stor kroppen din er som betyr noe, det er hvordan du bærer den!

Og uansett; Helse foran struttepupper og stram mage

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 18:58   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.


Ved å akseptere deg selv og din kropp (det er faktisk din kropp, og den du skal ha resten av livet) må du jobbe deg gjennom ting som er vanskelig - da kan du snakke om utvikling og oppnå sitt potensiale! Som mennesker som kan bidra med noe her i verden, og kanskje hjelpe andre til å ooppnå sitt potensiale. Frigjør deg fra forventingene om perfeksjon, og lev livet slik du vil. Livet er heldigvis så mye mer

Nydelig sagt!
Jeg må som alltid slenge inn mitt favoritt Dr Phil-sitat (): You can't change what you don't acknowledge

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får dere bort magefettet på ketolyse? MoaMoa Ketolysekuren 35 01-12-08 21:44
Hva skjer under magefettet? supha Ketolysekuren 15 25-03-08 12:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no