Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

P-piller og ketogent kosthold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 10:46   #1
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

P-piller og ketogent kosthold

Nå er jeg lei.. Litt sytete innlegg, I know..
Men før har p-pillene (Yasmin) alltid "funka" sånn at jeg kan utsette mensen (jada, ikke så smart men) eller få mensen alt etter hva som har passa meg best... Forrige gang jeg hadde mensen varte det i 2 uker og da ga jeg opp å ta pillene, og noen dager etter jeg stoppa å ta pilla slutta det... Så gikk det vel ca 4 uker, jeg fikk mensen igjen og tok pilla første dagen med mens som man skal når man begynner på de.. Og den dumme, dumme kroppen min vil ikke slutte å blø denne gangen heller! Har runda 2 uker igjen nå og jeg vil bare at det skal stoppe....! Er det noen andre som har samme reaksjon som meg? Så noen hadde skrevet at de får mellomblødninger, men det her er ikke litt mellomblødninger eller no sånt... Det er mensenblødninger og smerter som bare fortsetter og fortsetter... Må jeg rett og slett bare slutte på pilla?? Evig takknemlig hvis noen har svar..

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:05   #2
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Ingen

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:21   #3
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: P-piller og ketogent kosthold

hmm, eg ville tatt kontakt med legen, du kan få noko som heiter Primolut eller Provera, det er ei hormonell utskraping på ein måte. Eg måtte ty til dette, for eg blødde i hytt og pine, og det var vondt! Etter eg tok denne "kuren", ordna ting seg i gjen. Eg har brukte Yasmin i mange år, men bytta til Yasminelle for å få mindre hormoner. Dei fungerer like fint.

Ser andre her inne seier at ting stabiliserer seg, men viss du ikkje er så tolmodig, så er eit legebesøk kanskje lurt?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:33   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Deja vu...

Jeg gikk på Yasmin selv for noen år siden og det gikk fint. Brukte det i ganske mange år med noen pauser her og der, avhengig av sivilstatus.

Skulle få besøk av ny kjæreste her i mars, fra USA, og begynte på pillen første dagen i mensen midt i februar. Da hadde jeg vært i ketose mer eller mindre siden september, (første gang jeg har gjort lavkarbo, forøvrig). Droppet ketosen siden vekten min var passe og jeg ikke ville stinke aceton mens han var her.

Jeg begynte å småblø akkurat en time etter at jeg hadde tatt pillen, hver dag, bare noen dager etter at han kom hit :S Ikke nok til at det ble helt uappetittelig å ha sex, men det var litt småømt noen timer hver dag, og det er ikke like kult med lyserosa flekker her og der (sorry detaljene)

Dette har aldri skjedd meg før! Er 33 år og fikk Yasmin utskrevet første gang da jeg var 19, så det var ganske fortvilende. Mener jeg har lest om andre her inne som har hatt merkelig mens i forbindelse med ketogent kosthold og p-piller også...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:11   #5
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Ahh, tusen takk for svar
Kan hende en tur til legen og kanskje skifte merke på p-pillene er svaret jeg leter etter da Kan ihvertfall ikke holde på sånn som det her, driiitlei

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:43   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

hmm, eg ville tatt kontakt med legen, du kan få noko som heiter Primolut eller Provera, det er ei hormonell utskraping på ein måte. Eg måtte ty til dette, for eg blødde i hytt og pine, og det var vondt! Etter eg tok denne "kuren", ordna ting seg i gjen. Eg har brukte Yasmin i mange år, men bytta til Yasminelle for å få mindre hormoner. Dei fungerer like fint.

Ser andre her inne seier at ting stabiliserer seg, men viss du ikkje er så tolmodig, så er eit legebesøk kanskje lurt?

Primolut bruker jeg når jeg vil utsette mensen..... Mensen kommer tre dager etter at jeg tar siste pillen....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:03   #7
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Primolut bruker jeg når jeg vil utsette mensen..... Mensen kommer tre dager etter at jeg tar siste pillen....

Åååh, takk=) Da tenker jeg det høres ut som et godt valg

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 02:16   #8
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Nå har ikke jeg spist ketogent men første 2mnd på lavkarbo var mensn
å kroppen min generelt rar, men det har fiksa seg nå

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:23   #9
maylinn89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rennesøy, Rogaland
Innlegg: 6
maylinn89 er på en erverdig vei

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Jeg bruker cerazette, har brukt denne i mange år.. cerazette gjør slik at du nesten ikke har mensen, en gang i blant bare. Skal ta pillen hele tiden, og ikke ha noe opphold ifølge legen min. I januar (ketolyse siden september), fikk jeg mensen, hadde den vel i en uke ca.. Men bare 2 uker etter det fikk jeg det igjen, blødde mye (jeg pleier vanligvis ikke blø mye), og det varte en uke..slik holdt det på en stund.. 2 uker opphold så mensen en uke.. Jeg gikk til legen, og hun anbefalte meg å slutte på pillen en stund, ta en pause.. Det gjorde jeg, men nå har jeg begynt på den igjen, og har samme problemet..

Kan det hende det har sammenheng med mitt nye kosthold? eneste alternativet jeg har ifølge legen er spiral...

maylinn89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 09:43   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av maylinn89, her.

Jeg bruker cerazette, har brukt denne i mange år.. cerazette gjør slik at du nesten ikke har mensen, en gang i blant bare. Skal ta pillen hele tiden, og ikke ha noe opphold ifølge legen min. I januar (ketolyse siden september), fikk jeg mensen, hadde den vel i en uke ca.. Men bare 2 uker etter det fikk jeg det igjen, blødde mye (jeg pleier vanligvis ikke blø mye), og det varte en uke..slik holdt det på en stund.. 2 uker opphold så mensen en uke.. Jeg gikk til legen, og hun anbefalte meg å slutte på pillen en stund, ta en pause.. Det gjorde jeg, men nå har jeg begynt på den igjen, og har samme problemet..

Kan det hende det har sammenheng med mitt nye kosthold? eneste alternativet jeg har ifølge legen er spiral...

Jeg bruker også cerazette. Jeg har ikke mellomblødninger og knapt nok mens, men jeg ønsker egentlig å bytte... Dessverre bør jeg bruke minst mulig kunstig østrogen. Jeg vurderer p-ring, men har ikke funnet noen med erfaring. Du har ikke tenkt på p-ring du da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:16   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg bruker også cerazette. Jeg har ikke mellomblødninger og knapt nok mens, men jeg ønsker egentlig å bytte... Dessverre bør jeg bruke minst mulig kunstig østrogen. Jeg vurderer p-ring, men har ikke funnet noen med erfaring. Du har ikke tenkt på p-ring du da?


Jeg brukte p-ring i mange år og den fungerte utmerket ganske så lenge, selv på lavkarbo. Men etter en stund begynte kroppen og overstyre denne syklusen og etablerte sin egen syklus. Jeg begynte å blø temmelig nøyaktig halvannen uke før jeg egentlig skulle. Etter en stund valgte jeg å slutte og var egentlig litt spent på hvordan det skulle gå, men kroppen min har nå etablert en syklus som er omtrent på klokka. Skjer jo ganske mye med hormonene når man går på lavkarbo og jeg tror mange opplever at kroppens syklus blir anderledes etter en stund og at kroppen overstyrer evt prevensjon.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:17   #12
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av maylinn89, her.

Jeg bruker cerazette, har brukt denne i mange år.. cerazette gjør slik at du nesten ikke har mensen, en gang i blant bare. Skal ta pillen hele tiden, og ikke ha noe opphold ifølge legen min. I januar (ketolyse siden september), fikk jeg mensen, hadde den vel i en uke ca.. Men bare 2 uker etter det fikk jeg det igjen, blødde mye (jeg pleier vanligvis ikke blø mye), og det varte en uke..slik holdt det på en stund.. 2 uker opphold så mensen en uke.. Jeg gikk til legen, og hun anbefalte meg å slutte på pillen en stund, ta en pause.. Det gjorde jeg, men nå har jeg begynt på den igjen, og har samme problemet..

Kan det hende det har sammenheng med mitt nye kosthold? eneste alternativet jeg har ifølge legen er spiral...

Det høres jo ut som kroppen din er nesten som min.. Bortsett fra at jeg ikke får noen pause da Jeg går for å prøve de pillene bestemamma anbefalte jeg=) Og hvis ikke det eller funker så får jeg heller se hva jeg gjør da...=)

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 12:21   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: P-piller og ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg brukte p-ring i mange år og den fungerte utmerket ganske så lenge, selv på lavkarbo. Men etter en stund begynte kroppen og overstyre denne syklusen og etablerte sin egen syklus. Jeg begynte å blø temmelig nøyaktig halvannen uke før jeg egentlig skulle. Etter en stund valgte jeg å slutte og var egentlig litt spent på hvordan det skulle gå, men kroppen min har nå etablert en syklus som er omtrent på klokka. Skjer jo ganske mye med hormonene når man går på lavkarbo og jeg tror mange opplever at kroppens syklus blir anderledes etter en stund og at kroppen overstyrer evt prevensjon.

Takk for svar.
Mmm... det er det samme som skjedde med meg på 3-fasepiller... Mellomblødninger og syklus på tvers av pillesyklusen og bare pez.

Får vel holde meg til cerazett, jeg da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Savner ketogent kosthold Nero Dr Lindbergs 25 30-05-11 09:07
Kandidat til artikkel om Ketogent kosthold søkes Torkil Ketolysekuren 0 11-01-11 08:05
Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold indi Trening 6 15-03-10 10:55
Erfaring med ketogent kosthold og utholdenhetstrening/håndball achillea Trening 7 15-02-10 21:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no