Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Æsj jeg har hatt sprekk....:(

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-04, 10:30   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Æsj jeg har hatt sprekk....:(

Skulle jo egentlig være på re-induksjon nå, men har klart å legge i meg både pizza, iskrem, brus og brød,...

Det jeg merker best når jeg spiser mye karbohydrater (merket det ikke så mye før, blir vi kanskje mer ømfintlige overfor karboer når vi lever på denne måten?) er at jeg:
*SOVER DÅRLIG (jeg pleier aldri ha søvnproblemer, men i natt lå jeg våken i mange timer),
*trappene blir et pes,
*jeg har dårligere pust, er mye trøttere,
*får kviser med en gang, migrene, og faktisk :
*SYNSFORSTYRRELSER!!!!...........
*blir også veldig svimmel, akkurat som om jeg er full... tror det kan ha med candidaen å gjøre, sopp gjærer jo med sukker.....

Noen andre som opplever slike bivirkninger?

Jeg kommer til å spise Atkins breakfast bar til frokost hver dag til de er brukt opp (har 8 stk), og det samme med Advantage bars (har rundt 10 stk) til lunsj. Hver bar inneholder 2-3 gram net.carbs, så det blir ikke mye karbo på meg da uansett. spiser vanlig middag (atkins selvsagt) og kanskje en Atkins-sjokoladeshake (proteinshake) til kvelds.

For å komme fortest mulig inn i systemet igjen... en ting jeg sliter med er at jeg aldri vet hva jeg skal spise.... men nå får jeg bruke disse barene til de er spist opp iallefall, så er jeg godt igang.

Gleder meg, for å leve slik som dette, er grusomt. Hvorfor sprekker vi egentlig når vi vet at vi blir så dårlige?? det henger jo ikke på greip!!!!
Jeg har iallefall ikke noe fornuftig svar på det, vet ikke hvorfor i huleste jeg gjør det. Men har jo vært flink lenge og

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-04, 10:54   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Spist er spist, nå er det viktig at du kommer deg på bena igjen. Du har vært flink kjempelenge, så ikke la dette ødelegge det arbeidet du har lagt ned. Kanskje du skulle lese Summer sin artikkel igjen?

Kjenn på den dårlige følelsen du fikk av sprekken, og gjem den. Ta den frem igjen hvis du skulle vakle igjen, og spør deg selv om du vil deg så vondt. Vet du hva som var årsaken til sprekken? Lag deg en liten nødplan i tilfelle du skulle komme ut for det samme igjen.

'Opp igjen' sier jeg til sønnen min når han har ramlet.

'Opp igjen, Iset!'

  Svar med sitat
Gammel 05-04-04, 13:06   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk for svar Albertine
Ja jeg er veldig motivert til å starte opp igjen, fra i morgen av!!!! Får besøk idag, kaffebesøk. Har laget min berømte ostekake som jeg vet jeg ikke klarer å holde meg unna hehe. Men i morgen starter jeg dagen med Atkins breakfast bar med creamy cinnamon-bun-smak... mm høres godt ut, men det gjenstår å se.... hehe.-

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-04, 13:13   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ja, OPP IGJEN ISET !!!

Hvis du føler det er lettere for deg å komme i gang med disse "bar'ene" så gjør det. Du kan alltids starte re-induksjonen igjen når du er ferdig med dem om ei ukes tid ! (Å ha disse til frokost middag og kvelds i ei uke er vel ikke akkurt sunt kosthold ! - få i deg litt grøntfor og - det er ikke bare antall karber som betyr noe men hva slags !)

Er sikker på at du klarer dette fint !!

Vi skal følge med deg vi vettu !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-04-04, 13:19   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

oops ja du har vel rett Nille. jeg tenkte egentlig mest på antallet karbs... men det blir bare til frokost og lunsj, og så en middag med MYE grønnsaker, og rene proteiner, feks torsk, laks eller svinefilet/kylling...

Uansett så er det mest for å komme igang igjen. Så er det over på ordentlig mat Er iallefall bedre enn disse avfalls-nutrilett-barene

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-04-04, 13:42   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Flink Jente Iset !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 20:30
Kan dere hjelpe meg litt? xxl Generell ernæringsdebatt 4 26-03-04 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no