Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kokos?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-08, 21:38   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Kokos?

Nå har jeg lett etter kbh-innhold i kokos, og hatt en lang diskusjon med gubben... Er kokos en nøtt, frukt, eller grønnsak?
Og går det greit å spise litt kokos (er veldig gla i karriretter fra goa...) og kokosmelk?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 21:46   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokos?

Det er visstnok en frukt.

Sitat:

Nutritional value per 100 g (3.5 oz) Energy 350 kcal 1480 kJ Carbohydrates 15.23 g - Sugars 6.23 g - Dietary fibre 9.0 g Fat 33.49 g - saturated 29.70 g - monounsaturated 1.43 g - polyunsaturated 0.37 g Protein 3.3 g Thiamin (Vit. B1) 0.066 mg 5% Riboflavin (Vit. B2) 0.02 mg 1% Niacin (Vit. B3) 0.54 mg 4% Pantothenic acid (B5) 0.300 mg 6% Vitamin B6 0.054 mg 4% Folate (Vit. B9) 26 μg 7% Vitamin C 3.3 mg 6% Calcium 14 mg 1% Iron 2.43 mg 19% Magnesium 32 mg 9% Phosphorus 113 mg 16% Potassium 356 mg 8% Zinc 1.1 mg 11%

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 21:50   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Kokos?

Tusen takk, så vet jeg det...
Kommer nok inn i "nesten aldri"-kategorien min den, med både sukker og kbh... men en liten spiseskje i chillien i ny og ne blir bra

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 21:52   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kokos?

men det er jo ikke akkurat det værste sukkeret, og kokkosmelk er helt greit tror jeg .

og jeg tenker at det er en nøtt jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 21:52   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kokos?

Atkins sier melken, 2ss:0,5kh; tørt 2ss: 0,8kh, så som dryss er det vel lov...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins Kokos og Koriander Satay, modifisert... bluVelvet Middag 7 08-02-07 18:38
Kokos olje vs Oliven olje (extra virgin begge to) JEDI Spørsmål og svar 1 25-10-06 19:09
Kokos? pusi South Beach 2 24-04-05 22:21
Kokos RAGNA Lavkarbo generelt 3 22-02-05 18:06
Kylling med kokos og peanøtter guro Middag 0 10-06-04 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no