Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger råd og hjelp etter sprekk ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 10:08   #1
Nala23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 13
Nala23 er på en erverdig vei

Trenger råd og hjelp etter sprekk ...

Hei
Jeg begynte på lavkarbo i mars 2010 og gikk ned fra 113 til 72 kg fra mars til jul.
Var da på god vei til 65 kg, noe som er det endelige målet mitt. (Så fremt jeg da er helt fornøyd) Har igjennom de 9 mnd ikke skeiet ut eller vært ute av ketose en gang og hadde bestemt meg for at jeg i julen skulle kose meg litt ekstra. Resultatet av det, omtrent før jeg rakk å merke noe, ble at jeg har gått opp 5 kg igjen.. Sliter veldig med å komme igang igjen, ble litt smådeprimert når jeg gikk på vekten etter nyttår. Skeiet liksom ikke så mye ut, så trodde virkelig ikke det ga så fæle resultater.. Har søkt litt her inne og ser mange sliter med å klare å gå ned hvis de først har vært ute av ketosen, så det er liksom ikke noe mindre demotiverende.. Er det noen som har vært ute av ketosen her i en litt lenger periode, som har gode resultater når dere har fått inn igjen? Trenger litt motivasjon.. Tusen takk for alle motiverende svar=)

__________________


Nala23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd og hjelp etter sprekk...

Slapp av! Mye av de 5 kg er helt sikker vann som vil forsvinne fort som bare det når du har kommet godt inn i ting igjen!
Du har ikke vært lenge ut av gamet, bare kom deg opp på hesten igjen og fortsett som før!
Du har jo oppnådd enormt mye! Ingen grunn til å gi seg når du er så nærme målet!
Vektnedgangen går nok ikke så fort nå som du har gått ned så mye, men om kroppen din er i enige i at du har mer å miste, blir det borte, det også!

Masse lykke til videre! Dette fikser du fint!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 13:29   #3
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Trenger råd og hjelp etter sprekk...

Forst og fremst: gratulerer med fantastiske resultater!!!

De fem kiloene er mest vann. De vil forsvinne nar du gar tilbake til vanlig lavkarbomat og begynner a drikke masse vann igjen.

For a motivere deg selv til a begynne igjen, husk at:
1) Du er en spesialist pa lavkarbo og vet akkurat hva som skal til for a forbrenne fett
2) Du har jerndisiplin og den har ikke blitt borte i all julematen. Grav den frem igjen og bruk den til a ga ned de siste kiloene
3) Du har ikke tenkt a fortsette a skeie ut siden du aldri skal veie over 100 kilo igjen

Og et godt rad: start NA med a spise riktig. Fyll opp magen med deilig lavkarbomat, vann og ga en tur (pa halka?) i kveld. De fem kiloene er borte neste mandag!

Lykke til!

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:40   #4
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger råd og hjelp etter sprekk ...

Så flink du har hvert, jeg vil tro at det vil være lettere for deg til å komme tilbake på lavkarbo mat. Jeg skeiet ut en uke i jula jeg og, grudde meg for å gå tilbake, men gikk superlett- brukte jo en mnd i høst på å komme igang, nå brukte jeg kun et par dager.

Husk hvor god du føler deg på lavkarbo, det er jo hvertfall verdt det da, å prøve

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:51   #5
Nala23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 13
Nala23 er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd og hjelp etter sprekk ...

Tusen takk dere=)) Skal ha prøvesmaking til bryllupet mitt idag, men er i full gang igjen nå! Så blir ikke mye vaniljepancotta på meg ikveld tiltross for smaking Kommer nok i gang igjen, synes bare det var fryktelig tungt nå.. Selvom jeg veeet hvor deilig jeg synes det er om en mnd! Merkelig hvordan hjernen nekter å "gjøre det rette" ) Takk for fine og oppmuntrende ord. Har idag blitt kontaktet av Kamille blad, da de ønsker å lage en reportasje om meg og mine resultater i forhold til at jeg har PCOS og var på god vei til sukkersyke. (Er nå veldig frisk) Så da satte jo det et ekstra kick i motivasjonen )) Da skal iallefall de fem kiloene og helst de fem siste være borte Ha en fantastisk dag Klem til dere alle!!!

__________________


Nala23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo/ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose etter sprekk? Nupsida Ketolysekuren 5 20-09-10 20:54
Trening etter en sprekk BitTorres Trening 1 30-01-10 23:22
Symptomer etter sprekk Sandy Lavkarbo generelt 7 21-12-08 05:25
Trenger hjelp til skadebegrensning etter inntak av feil brød Lollypop! Ketolysekuren 4 05-09-07 16:01
Syk etter sprekk Roy82 Atkins kosthold 5 30-03-05 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no