Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bounty-bar

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-11, 18:37   #1
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Bounty-bar

Hei hei Jeg går på ketolyse, lurte derfor på om det går ann å bruke freia premium 87% sjokolade. Inneholder kunn 19 gr karbohydrater. Har lyst å lage bounty bar, men er usikker på om det er lov å bruke denne type sjokolade når man går på ketolyse. Håper på svar

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 10:41   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Bounty bar

Det vil jo gå utover mengden karber du har igjen til annen mat, så uansett er det lurt å begrense inntaket

Jeg ville nok gjort det selv, men det betyr ikke at det er riktig for andre

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 12:37   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bounty-bar

Heisann. Jeg bruker denne sjokoladen som (dette er teit) å få i meg rask karbo rett før trening da jeg ikke liker å trene med mage full av grønnsaker.
20gram av den er nesten 5karbo, funker fint det.
Lagde snickerskake av den til bursdagen min også. Det jeg fant ut som gjorde sjokoladen mye bedre da den er veeeldig mørk og kraftig var å smelte den helt flytende, så blander du inn bitte litt fløte og rør kraftig når du gjør det med en gang. Blir nesten som melkesjokolade. Nom.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 12:57   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Bounty-bar

Atkins har en Bounty-aktig bar, med 3g karbo per sjokolade. Ikke smakt den selv enda (nettopp sendt inn bestilling), men ser ut som den er populær på iherb. Billig også!
http://www.iherb.com/Atkins-Endulge-...ach/24488?at=0

Hvis du allikevel vil bruke den Freia sjokoladen og mekke noe selv, ville jeg blandet den ut med Cocosa. 50/50 går fint. Går overhode ikke utover smaken, men den kan bli litt fettete i romtemperatur.

Lenge siden jeg leste den ketolyseboka så jeg husker ikke om det egentlig er "lov" med slikt overhode.. Sikker noen andre som vet!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 22:25   #5
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Sv: Bounty-bar

Så svaret fra dere ganske seint. Men kom fram til at karboinnholdet i hele røra var tilsammen 40 karbohydrater. Fordelt på alle barene jeg lagde (40 stk) ble det ikke mer enn 1 karb pr stk (lagde de ganske små).. Spiser ikke mer enn 1 om dagen, de dagene jeg faktisk spiser det. Håper ikke det har påvirket noe

Takk for at dere tok dere tid til å svare

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:43   #6
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Bounty-bar

Jeg lager bounty med Sukkerfritt sin mørke sjokolade. Den har 2 karbo per 100gram

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:01   #7
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Bounty-bar

Opprinnelig lagt inn av Lillemeg1, her.

Jeg lager bounty med Sukkerfritt sin mørke sjokolade. Den har 2 karbo per 100gram

hvor får du kjøpt den sjokoladen, leter og leter men finner den ikke

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:02   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bounty-bar

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

hvor får du kjøpt den sjokoladen, leter og leter men finner den ikke

Jeg kjøper på Rema1000 og på Meny

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 18:05   #9
kiril
Medlem
 
kiril sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 41
Innlegg: 398
kiril er på en erverdig vei

Sv: Bounty-bar

er dem butikkene jeg leter i, vært på 3 menyer uten hell og alle rimiene i stavanger og sandnes(som jeg vet om) men er en stor meny et stykke unna, skal prøve den til uka, men går det ann og bestille via nett?

__________________
Første mål er å forandre mat-livstil.
Andre mål bmi 25
Holder meg på riktig vei med å ikke presse meg selv
kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 19:11   #10
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bounty-bar

De ligger ofte i "allergihyllen" hvis det hjelper Noen meny-butikker har flyttet dem til snopehyllen.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 22:06   #11
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Bounty-bar

Jeg bruker også sukkerfritt sin sjokolade, jeg tar 1 plate lys og 1 plate mørk (lys for smakens skyld) og blander med syltevoks og delfiafett for å få sprø tekstur og for å drøye sjokoladen. Ikke bare blir det mindre karber per gram sjokolade, men sjokoladen "kladder" og drypper mindre enn ren smeltet sjokolade. (Vel og merke om du dypper i sjokoladeblanding som holder ca 40 grader, romtemperert delfia/syltevoks kladder som bare rakkern, nesten som halvstiv stearin )

Dermed så får du et jevnt lag med sjokolade og bruker ikke halve platen på en bar, om du skjønner.

Før du bruker "sukkerfri" sjokolade, les deg opp om maltitol. Det at man kan trekke fra alle sukkeralkoholer er en halvsannhet. Særlig på dette forumet så er maltitol langt mer "akseptert" enn på de fleste lavkarbofoum/nettsider, sakens kjerne er vel at noen får blodsukkerstigning og andre ikke.

Noen må regne med at maltitolen virker som ca 50% av vanlig sukrose, og kan ha mer nytte av et tynt lag med supermørk vanlig sjokolade + delfiafett og evt. kakao fordi de får mer sjokoladesmak med et tynt trekk med sterkere smak, og at en plate sukkerfri sjokolade er alt for mye karber for de. Andre som ikke får noe særlig blodsukkerstigning kan godt bare telle 2 karber som Lillemeg1. Da er smaken og konsistensen til "sukkerfritt" sjokoladetrekk å foretrekke vil jeg tro.

Det er kommet sjokolade med tagatose til Norge også, som er mindre risikabel enn maltitolsjokolade.

Noen får også store problemer med luft i magen/diare med maltitol, jeg har ikke merket særlig til dette.

Tror det er vanskelig å finne ut for seg selv, om maltitol ødelegger for fettforbrenningen, med mindre man har et apparat som måler blodsukker? Man kan jo evt. se om man stopper opp på vekta, men sånt kan jo ha mange årsaker og er litt uforutsigbart, jeg hadde ikke bare begrunnet en ukes platåvekt fordi jeg spiste en plate maltitolsøtet sjokolade. Men det kan altså hende at det er grunnen om kroppen din lett tar opp mye maltitol i tynntarmen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 18:48   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Bounty-bar

Hvordan blir sjokoladeblandingen med kokosfett og syltevoks i romtemperatur, Alynna? Etter at den er påført mener jeg altså Vil gjerne kunne lage tynt sjokoladetrekk uten å være nødt til å oppbevare godsakene i kjøleskap ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 20:26   #13
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Bounty-bar

Jeg har oppbevart de i kjøleskapet, særlig pga at min oppskrift inneholdt fløte...

Jeg vet det er vrient å lage sjokoladetrekk som ikke blir bløtt eller får et lag med kondens av å ha stivnet i kjøleskap. Jeg tror den eneste måten å safe et trekk som holder seg i romtemperatur, er ved å temperere sjokolade (?) og det har jeg ikke orket å sette meg inn i, ikke har jeg termometer til det heller.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:13   #14
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Bounty-bar

Ah ... Takk for svar. Du har en imponerende kunnskap

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bounty cillesnuppa Kake/dessert og snacks 43 30-06-16 22:27
Heidis bounty! heidia79 Kake/dessert og snacks 8 10-03-12 19:06
Fotballfruens bounty manebane Kake/dessert og snacks 25 24-11-11 19:18
Bounty Gerd Kake/dessert og snacks 23 11-11-11 21:08
Bounty ... Digg! *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 38 25-06-11 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no