Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 15:51   #51
drittlei
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: bergen
Innlegg: 4
drittlei er på en erverdig vei

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av plast, her.

Veldig bra svar fra Fedon. Med det forbruket vi har i Norge, der vi kaster mat, der vi stadig skal ha den nye TVen, den nye bilen, den nye mobiltelefonen, der vi instisterer på å få alt servert i hendene på oss - gjerne med argumentet "i verdens rikeste land i 2012" - kommer lavkarbokostholdet langt ned på lista over hva som faktisk utgjør en forskjell.

Fremfor alt klarer Fedon å vise Norums ideologiske tunnellsyn. Og takk for det!


Ja det er så sant. Det vi nordmenn gjør som er mest umoralsk er det att vi kaster mat og andre helt brukelige ting rett ipå søpla.

Skal vi gå etter noen umoralske så ville jeg tatt Kiwi for eksempel. Når jeg jobbet der fikk jeg helt vondt i sjela, vi kastet handlevogner med mat TO dager før de gikk ut på dato. Indrefile, egg etc rett i søpla

drittlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:57   #52
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av drittlei, her.

Skal vi gå etter noen umoralske så ville jeg tatt Kiwi for eksempel. Når jeg jobbet der fikk jeg helt vondt i sjela, vi kastet handlevogner med mat TO dager før de gikk ut på dato. Indrefile, egg etc rett i søpla

Her jeg bor (en liten by i Sør-Sverige) selger de varer som nærmer seg utgangsdato til halv pris. Begge de største matvarebutikkene har begynt med det. Man kan finne både ost og kjøtt til en rimelig penge. Kjekt, synes jeg!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:03   #53
drittlei
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: bergen
Innlegg: 4
drittlei er på en erverdig vei

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Her jeg bor (en liten by i Sør-Sverige) selger de varer som nærmer seg utgangsdato til halv pris. Begge de største matvarebutikkene har begynt med det. Man kan finne både ost og kjøtt til en rimelig penge. Kjekt, synes jeg!

Det er det de fleste butikker burde gjøre, bedre for miljøet og lommeboken

drittlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:03   #54
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Det er Fedon som burde fått kortet synes jeg! Et stort, fint et! Som takk for at han orker !!!
Heia Fedon!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:32   #55
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Her jeg bor (en liten by i Sør-Sverige) selger de varer som nærmer seg utgangsdato til halv pris. Begge de største matvarebutikkene har begynt med det. Man kan finne både ost og kjøtt til en rimelig penge. Kjekt, synes jeg!

Det samme gjør de på min lokale Rema, det er Kiwi som er verstingen her, for de tjener mindre hvis de skal følge holdbarhetsgarantien og altså gi det bort enn på å kaste det, for kaster de det kan det hende folk som ellers ville fått det gratis kjøper det.

Men her er det også et etter hvert ganske strengt regelverk. Jeg jobbet i studietiden på en butikk med ferskvaredisk. Da jeg begynte å jobbe der, kastet vi rester i et søppelspann merket med "Mat til gris". Så kom det nye lover, og det ble plutselig ikke mulig mer. Og dermed gikk maten rett i søpla. Kanskje Norum burde ta tak der?

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 18:09   #56
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Her jeg bor (en liten by i Sør-Sverige) selger de varer som nærmer seg utgangsdato til halv pris. Begge de største matvarebutikkene har begynt med det. Man kan finne både ost og kjøtt til en rimelig penge. Kjekt, synes jeg!

Opprinnelig lagt inn av drittlei, her.

Det er det de fleste butikker burde gjøre, bedre for miljøet og lommeboken

Det er det de aller fleste butikkene gjør, gjør de ikke? Her har vi Kiwi og Mega på nærmeste tettsted og Coop Marked i bygda der jeg bor. Alle selger til halv pris hvis det nærmer seg best før-dato. Jeg kjøpte nylig 2,5 kilo med jarlsberg til halv pris fordi de gikk ut på dato to dager senere. Jeg raspet opp alt og puttet dem i porsjonsposer på 150g og slengte dem i fryseren. Og nylig kjøpte jeg masse ferskt kjøtt til halv pris som snart gikk ut på dato og jeg la dem i fryseren. Kassalappen viste at jeg sparte flere hundre kroner på det kontro å kjøpe det til fullpris.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 07:56   #57
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Han prediker at vi bare skal spise kyllingfilet, selv om kyllingen også har 2 vinger og 2 lår!

...og 2 føtter som er fine å koke kraft på. Og lever. Oh blir nok kylling i dag ja

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:30   #58
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Mm. Jeg lurer på om det var der hun skrev om familien Stoltenbergs medisinfirmaaksjer også, og om hvordan de konspirerer sammen med kapitalkreftene for å holde folk syke vha karbohydrater. Eller kanskje det var en annen tråd.

Jeg tok feil her, det var ikke bestemamma men noen andre i Moralsk forargelse-tråden. Beklager bestemamma.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:03   #59
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Her er et forsvar for fettet, et nytt motinnlegg til Kaare Norum, skrevet av overlege Carl-Fredrik Bassøe:

http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.TzF0ZfF5mSM

Han er nok ikke så høflig som Fedon, tar litt mer i og er litt småfrekk innimellom, men det er et godt innlegg!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 14:13   #60
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Kåre Norum har ikke endret syn på hva som er sunn mat på 40 år...han holder på en matpolitikk som for mange av oss fører til dårlig helse og problemer med å greie å fungere ordentlig....
At han blander sammen moral med ernæringspolitikk gjør ikke saken noe bedre...I tillegg til at vi skal tvinges til å avstå fra kjøtt og animalsk fett skal vi altså også ha dårlig samvittighet fordi folk i andre verdensdeler ikke kan la være å krige og lage barn i massevis istedenfor å produsere mat.... Jeg nekter å ta på meg skylden for verdens sultofre fordi jeg spiser kjøtt og fisk i rikelige nok mengder til at jeg blir mett.....
Om dyra jeg får spise har det godt mens de lever er jeg egentlig nokså fornøyd.
Jeg gjør mitt beste for å få folk til å spørre etter økologisk kjøtt. Ofte har jeg ikke råd til å kjøpe det, men jeg prøver så ofte jeg kan å få tak i det....

Er det seriøst INGEN som reagerer på det vanvittig rasistiske utsagnet???

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 20:24   #61
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaare Norum i Aftenposten: Lavkarbo er uanstendig

Jo, jeg reagerer For et syn på mennesker i nød. Fy skamme seg!

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aftenposten 22/1-12: Halvparten slanker seg med lavkarbo arnakristin Artikler 0 23-01-12 00:47
Kaare Norum IGJEN! MHM Lavkarbo generelt 36 13-01-12 14:28
Aftenposten med slakt av lavkarbo ... Bestemamma Nyheter / media 2 30-08-11 21:58
Jøje meg, her blir jeg POSITIVT overrasket av Kaare Norum! Iset Lavkarbo generelt 3 28-08-06 09:49
Færre søte saker - Kaare Norum........ mofe Nyheter / media 2 07-03-05 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no