Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fordeling fett/karbo/protein

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 16:55   #1
Cirkelines
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord Norge
Innlegg: 6
Cirkelines er på en erverdig vei
Question

Fordeling fett/karbo/protein

Hei!
Ny her på forum og fersk mht. til lavkarbodiett. I slutten av mai tok jeg steget og kuttet ut høykarbomat. Jeg er i fin form, ikke sulten, koser meg med mye av maten (alt smaker så mye bedre med meierismør og kremfløte ). Jeg følger vel ikke noe retning sånn slavisk, men prøver å finne inspirasjon i blogger, her på forum og andre steder. Jeg har rusla ned 8,5 kilo i vekt siden månedskiftet mai/juni uten trening. En utenlandsferie gjorde det litt vanskelig med lavkarbo, så jeg var fornøyd med å ha stått stille i de 14 dagene oppholdet varte.
En ting lurer jeg på.
Hvor lavt bør man ligge i mht. til karbo/fett/protein? Jeg skriver opp maten jeg spiser på diett.no. og der får man fine diagrammer som viser fett/karbo/protein inntaket pr. dag. Men hva bør man optimalt ligge på?

Cirkelines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 17:21   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling fett/karboh/protein

bLitt vanskelig når du ikke følger noen bestemt retning, for da vet jeg ikke hvor mye kabrer du spiser, men....

Du skal ha ca 1g protein pr kg kroppsvekt! Mer om du er veldig aktiv.

Man sier at ca 20% av næringsinnholdet skal være proteiner og 5% karber, så da får du regne ut i fra det!
Husk at 1g protein er 4 kcal, 1g karbo 4kcal og 1g fett 9kcal!

__________________

Sist redigert av Kitt : 21-08-10 kl 18:24.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:07   #3
Cirkelines
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord Norge
Innlegg: 6
Cirkelines er på en erverdig vei

Sv: Fordeling fett/karboh/protein

Hei og takk for svar.
Ser nå gjennom fordelinga etter dagens matregistrering så langt i dag, så ligger jeg på 0,21 g. karbo etter frokost og lunsj. I kakediagram blir mattinntaket i dag lagt ut slik: 69% fett, 27% protein og 4 % karb. Jeg kommer til å spise middag senere i kveld, en indrefilet av svin skal stekes opp (200g porsjon) og jeg kommer til å ha blomkålmos ved siden av og dampet broccoli. (ev. saus av champignon, kraft fra panna og kremfløte). Jeg får ikke i meg noe i drikkeinntaket, her går det stort sett i vann/te/farris.

Cirkelines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling fett/protein/karb Jabba Ketolysekuren 12 22-02-10 11:02
Fordeling protein-fett Guromor Ketolysekuren 7 27-09-09 14:16
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 01:27
Fordeling av karbohydrater, fett og protein Stella Lavkarbo generelt 3 02-04-09 11:25
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 10:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no