Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-14, 22:59   #1
Fettrumpa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Alder: 38
Innlegg: 11
Fettrumpa er på en erverdig vei
Talking

Hjelp!

Hei dere!

Jeg er i startgropa, har googla mye, lest mye blogger, fått hjelp av venner.. men jeg skjønner fortsatt ikke heeelt *greia*..

Jeg har kuttet ut brød,ris,pasta osv.. føler jeg har funnet meg bittelitt til rette iforhold til ulike frokoster,middager osv. MEN, jeg trodde en av greiene var å spise endel rømme, fløte, creme fraiche osv.. Tar jeg feil der?

Mine spm:
1) Hvor mange karbo bør jeg ligge på pr. dag? (ønsker å gå ned 15 kg).
2) Trenger jeg lesse på med rømme osv?
3) Hvordan regne ut dagsinntaket.. har prøvd meg frem, klarer IKKE å få dette til

klem til dere alle fra Fettrumpa

Fettrumpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 07:48   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

Velkommen!

Melkeprodukter kan være uheldig, så det ville jeg ha prøvd å unngå i større grad. Mange opplever nemlig disse som en showstopper.

Antall karbohydrater avhenger av hvilken retning du velger, men et sted mellom 20 og 60 så vil du i det minste garantert gå ned. Jeg har ligget i dette området, og gikk ned 28 kg på 16 måneder sånn ca.

Velg fete alternativer, f.eks nakkekoteletter i stedet for vanlige koteletter, kyllinglår/vinger med skinn i stedet for kyllingbryst etc. Jeg har også valgt å spise mye egg, disse inneholder rundt 50% fett pluss det meste man ellers trenger av næringsstoffer og vitaminer (unntatt vitamin C).

Det finnes flere tabeller på nettet der man kan legge inn matvaren og få opp næringsinnholdet. Søk på næringsinnhold, så får du opp litt forskjellig.

Lykke til med ditt nye kosthold, du vil ikke angre!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 11:21   #3
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Velkommen!

Melkeprodukter kan være uheldig, så det ville jeg ha prøvd å unngå i større grad. Mange opplever nemlig disse som en showstopper.

Antall karbohydrater avhenger av hvilken retning du velger, men et sted mellom 20 og 60 så vil du i det minste garantert gå ned. Jeg har ligget i dette området, og gikk ned 28 kg på 16 måneder sånn ca.

Velg fete alternativer, f.eks nakkekoteletter i stedet for vanlige koteletter, kyllinglår/vinger med skinn i stedet for kyllingbryst etc. Jeg har også valgt å spise mye egg, disse inneholder rundt 50% fett pluss det meste man ellers trenger av næringsstoffer og vitaminer (unntatt vitamin C).

Det finnes flere tabeller på nettet der man kan legge inn matvaren og få opp næringsinnholdet. Søk på næringsinnhold, så får du opp litt forskjellig.

Lykke til med ditt nye kosthold, du vil ikke angre!

Signerer det index sier med ett forbehold - melkeprodukter. Jeg er enig i at mann ikke må pøse på med noe av disse matvarene. Men, jeg har spist en del og ikke hatt problemer med vektnedgangen. Mitt forslag er at du leser deg opp - nybegynnertråden her og bøker fra biblioteket og så føler du hva kroppen din trivs med!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 12:59   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Du trenger ikke lesse på med noe som helst (alt med måte), men du trenger heller ikke kutte ut alt av meieriprodukter.

Det er noe man kan gjøre etterhvert, OM man gjør alt riktig og ikke går ned i vekt. Det er vel ikke noe vits i å begrense kostholdet mest mulig, fra starten av? Holder lenge å kutte ut pasta, ris, rotfrukter, frukt osvosv.

Gjør som Milena sier, les deg opp på nygbegynnertråden og velg ut i fra det du lærer der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:28   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fettrumpa, her.

MEN, jeg trodde en av greiene var å spise endel rømme, fløte, creme fraiche osv.. Tar jeg feil der?

Det var dette jeg svarte på med tanke på meieriprodukter. "En del" rømme, fløte og creme fraiche kan fort oppfattes som mye, men som ingredienser i et sunt kosthold kan det fungere helt fint. Husk man trenger ikke pøse på med noe som helst, kun spise naturlig fete matvarer. Litt rømme eller fløte for smakens del er helt OK, å pøse på med denslags for å få i seg nok fett er ikke alltid like OK...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 20:57   #6
Fettrumpa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Alder: 38
Innlegg: 11
Fettrumpa er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Jeg spiser endel egg jeg også, frokost og lunch.. Så får jeg finne på noe annet når jeg blir lei egg
Fantastisk flott forum med MYE god og bytting informasjon�� skal lese meg opp!

Ha en god fettrik kveld
Ps: funker lavkarbo på alle? Kan jeg forvente at det IKKE fungerer på meg og min kropp?

Fettrumpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 22:06   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

Det funker vel på alle, men vektnedgangen er høyst individuell. Noen går ned et par kilo i uka, mens andre går kanskje kun ned en halvkilo i måneden. Men uansett er det sunt, og gir deg bedre helse og mer overskudd. Så sånn sett er vekttapet kun en bonus..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 12:15   #8
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det funker vel på alle, men vektnedgangen er høyst individuell. Noen går ned et par kilo i uka, mens andre går kanskje kun ned en halvkilo i måneden. Men uansett er det sunt, og gir deg bedre helse og mer overskudd. Så sånn sett er vekttapet kun en bonus..

Kan ikke gi deg grønn prikk... Men - godt sagt!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 12:29   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Kan ikke gi deg grønn prikk... Men - godt sagt!

Takk! Hvorfor ikke det? Funker ikke prikkesystemet?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 15:06   #10
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Takk! Hvorfor ikke det? Funker ikke prikkesystemet?

Jo, men det er ikke gått lang nok tid siden jeg ga deg en sist gang

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 16:17   #11
Fettrumpa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Alder: 38
Innlegg: 11
Fettrumpa er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Takker! Jeg sliter med å få i meg nok carbs.. Ligger på mellom 7 og 10.. Hatt skikkelig hjertebank og svette de to siste dagene. Må nevnes at jeg gikk fra å spise masse karbs, rundt 8 store brødskiver om dagen og godis ca annenhver dag.. Så er kanskje kroppen min som er i et skriiik modus !? Måtte ty til et wasa knekke i stad, føler det hjalp på det voldsommet stresset i kroppen samt Magnesium.

Ødelegg jeg "alt" ved to wasa Ila dagen i starten?

Fettrumpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 17:06   #12
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp!

Du ødelegger ikke alt, du gir bare deg selv en myk overgang..

Jeg var vant til å spise en frukt eller to om dagen før jeg begynte på lavkarbo. Så jeg tenkte jeg kunne fortsette med dette til vekttapet stoppet opp. Men det stoppet ikke opp før det skulle, så jeg har fortsatt frukt på jobben hver dag. Selv om det inneholder en del karbo. Finn et nivå du trives med, og ikke vær for ekstrem de første ukene. Husk kroppen trenger tid til å omstille seg fra et kosthold du har hatt hele livet...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no