Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Cerazette/minipiller

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 03:01   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Cerazette/minipiller

Noen som opplever vektstagnasjon ved bruk av Cerazette eller minipiller?
Vurderer å bytte til hormonspiral, da jeg liker tanken på å tilføre hormoner jevnt lokalt bedre enn å poppe piller, og hele tida være redd for å glemme å ta dem ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 04:22   #2
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Cerazette/minipiller

Uhm...jeg tar Cerazette og står blegg fast etter nå snart to måneder med ketogen kost. Har faktisk ikke tenkt på om det kan være pga p-pillen. Men vet ikke om jeg tør skifte, siden dette er den eneste p-pillen jeg har tålt så langt uten å tilte fullstendig. Men spørs om jeg kanskje skal spørre legen...

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 05:37   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette/minipiller

Ja, jeg liker cerazette helt klart best av all hormonprevansjon jeg har brukt, null bivirkninger som jeg kjenner selv i alle fall (humør/libido etc). Men igjen. Jeg vet ikke om det handler om dem, eller om de bare er en liten del av et større bilde.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 09:03   #4
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Cerazette/minipiller

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Uhm...jeg tar Cerazette og står blegg fast etter nå snart to måneder med ketogen kost. Har faktisk ikke tenkt på om det kan være pga p-pillen. Men vet ikke om jeg tør skifte, siden dette er den eneste p-pillen jeg har tålt så langt uten å tilte fullstendig.

signerer på denne jeg.. brukte cerazette for noen år siden og den funka perfekt for meg, men så satt jeg inn staven og da begynte jeg å småblø i ett år... æsj så jeg tok den ut og etter det har alt bare vært krøll.. begynte nå på cerazette igjen for 2 mnd siden og har mista alle humørsvingningene mine men har ikke gått ned så mye da, men det kan være for jeg har vært litt uforsiktig med bruken av søtningsmiddeler..

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 10:59   #5
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette/minipiller

Jeg merker ingenting til stagnasjon. Men nå gikk jeg på cerazette FØR jeg begynte ketogen kost.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 20:59   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette/minipiller

Jeg spiste lavkarbo sist jeg brukte cerazette( for 2 år siden), og jeg gikk ned i vekt... Men jeg ble så ekstremt humørsjuk, blødde i 3 uker hver 3.måned osv...

Så jeg b*ttet til p-ring og har ingen bivirkninger, kjenner ikke ringen heller, faktisk såpass at jeg i blandt må sjekke om den virkelig er på plass enda.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:01   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette/minipiller

Ok. Jeg har ingen bivirkninger som jeg kjenner til. Fakisk ble jeg litt mindre edgy før og under menstruasjon enn med vanlige p-piller (trionetta) som jeg brukte inntil de gikk av på markedet, som var grunnen til at jeg bytta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:47   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette/minipiller

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok. Jeg har ingen bivirkninger som jeg kjenner til. Fakisk ble jeg litt mindre edgy før og under menstruasjon enn med vanlige p-piller (trionetta) som jeg brukte inntil de gikk av på markedet, som var grunnen til at jeg bytta.

Trionetta blir man psyko av! Seriøst! Ble helt skremt av meg sjøl da jeg gikk på de pillene (og det sier ikke lite!) Og mamma ble om mulig enda værre av sine. Nevner i fleng "kaste forskjærkniv" episoden noen kanskje husker jeg fortalte om

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 01:35   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Cerazette/minipiller

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Trionetta blir man psyko av! Seriøst! Ble helt skremt av meg sjøl da jeg gikk på de pillene (og det sier ikke lite!) Og mamma ble om mulig enda værre av sine. Nevner i fleng "kaste forskjærkniv" episoden noen kanskje husker jeg fortalte om

Haha, ja, husker det. Jeg ble forsåvidt bare grinete og sutrete, nok til at min daværende samboer kunne dra den alltid like provoserende "faen, har du mensen eller?"

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no