Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-09, 21:02   #1
Superkaja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
Superkaja er på en erverdig vei

Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Hei hei alle sammen! Dette er mitt første innlegg her, så bær litt over med meg

Jeg har i utgangspunktet ikke så mange kilo å ta av (fra 75 til 65), men sverger allikevel til et karbohydratfattig kosthold, da jeg merker utrolig mange positive bieffekter i tillegg til at vekten kryper nedover

Det jeg lurer på i den forbindelse, er at det virker som om jeg kan spise veldig mye karbohydrater, men fortsatt være i ketose. I dag for eksempel, har jeg spist tacokjøttdeig med en fullkornstortilla og masse grønnsaker, i tillegg til jordbær med litt vaniljekesam, noe man skulle tro ville vært nok til å "dytte" meg ut av ketosen. Allikevel viser stixen en fin-fin rosa farge, og jeg føler meg super. Dette har skjedd flere ganger, at jeg har skeiet ut litt med tilsynelatende litt for mange karbohydrater, uten at fargen på stixen har endret seg, og jeg raser fortsatt ned i vekt.
I tillegg virker det som om jeg har utrolig "lett" for å komme i ketose - rundt en dag eller så. Den eneste stooooore utskeielsen jeg har hatt, var for et par uker siden hvor jeg slukte 4 store lilla påskeegg fra Freia på 15 minutter (jadda..). Da gav det selvfølgelig ikke utslag på stixen dagen etter, men dagen etter der igjen, ja da var fargen rosa.

Så, for å komme til poenget, gjør jeg noe "feil"? Lyver stixen til meg? Eller er jeg bare heldig? Det virker liksom litt for enkelt, når jeg leser om folk som såvidt kan se på en tomat før vekten fyker oppover igjen.
Noen innspill fra dere erfarne, ketogene mennesker?

Superkaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En god blanding av ketolyse og Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 21:15   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

nei..så lenge du går ned og alt er vel så er det v bare å fortsette?? Lucky you..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 23:16   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Jeg har det som deg, går lett inn i ketose, tåler ganske mye karber og likevel er stixen fin og rosa!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:53   #4
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Good for you! Det er fullt mulig å spise opp mot 50 karber om dagen og fortsatt være i ketose for noen såvidt jeg har skjønt. Det jeg ikke er sikker på er om du "går like mye ned i vekt" med 20 vs 40-50+ karber om dagen selv om du skulle være i ketose uansett. Har hørt motstridende svar. Men ingen grunn til å endre på noe, så lenge du føler deg vel, går ned og spiser nok grønt

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 16:01   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Har funnet ut at jeg går best/mest ned på mellom 20 og 30karber. Noen dager litt mer, andre mindre.
Mange dager med høyt inntak gir langsommere nedgang, men jeg må nok leve med lavkarbokosthold resten av livet, så for å ikke sprekke totalt, er det bedre for meg å ha det sånn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:46   #6
Superkaja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
Superkaja er på en erverdig vei

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har funnet ut at jeg går best/mest ned på mellom 20 og 30karber. Noen dager litt mer, andre mindre.
Mange dager med høyt inntak gir langsommere nedgang, men jeg må nok leve med lavkarbokosthold resten av livet, så for å ikke sprekke totalt, er det bedre for meg å ha det sånn!

Takk for svar, søte mennesker!
Var et lite øyeblikk bekymret for at jeg hallusinerte over ketostixen, men det er vel da ikke tilfelle regner jeg med!
Oooog, slenger på et lite spørsmål til jeg; fullstendig klar over at dette er et luksusproblem av dimensjoner, men jeg synes det går litt fort nedover, nesten 500 g per dag. Jeg vil jo være sunn og sterk, og trener også aktivt, men er litt bekymret over om jeg faktisk mister litt muskelmasse, selv om det ikke skal være "mulig" på ketolyse. Noen tanker fra noen?
(Beklager hvis jeg tråkker noen på tærne ved å brette ut om at det går fort nedover, vet at mange sliter og hvor frustrerende det er!)

Superkaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En god blanding av ketolyse og Fedon Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:50   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Har du tilgang på en Tanita- vekt?
Da er det lett å følge med på hva som forsvinner!

Da jeg hadde gått ned 10 kg, var mer enn 8 kg fett og over en kilo vann, så mye muskler var det ikke. Og jeg trener ikke overhodet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 08:01   #8
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Opprinnelig lagt inn av Superkaja, her.

Oooog, slenger på et lite spørsmål til jeg; fullstendig klar over at dette er et luksusproblem av dimensjoner, men jeg synes det går litt fort nedover, nesten 500 g per dag. (Beklager hvis jeg tråkker noen på tærne ved å brette ut om at det går fort nedover, vet at mange sliter og hvor frustrerende det er!)

vekta går jo fortere nedover i starten for de fleste. så det kommer jo også an på hvor lenge du har gått på ketolyse og hvor mye du har gått ned på kuren til nå... det går stort sett saktere jo nærmere målet man kommer (ikke for å ødelegge idyllen for deg! men for mange er det jo slik....)

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 12:05   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Opprinnelig lagt inn av Superkaja, her.

(Beklager hvis jeg tråkker noen på tærne ved å brette ut om at det går fort nedover, vet at mange sliter og hvor frustrerende det er!)

Det er hyggelig at du er oppmerksom på hensynet til oss frustrerte, takk for det. Men jeg føler meg ikke støtt av at du tar opp dette "problemet".
For selv om jeg sliter med sakte nedgang gleder jeg meg over alle som går ned. Dere viser jo også at det er mulig å gå ned og er på den måten til inspirasjon!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 09:01   #10
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Det er litt godt å høre om "luksusproblemer", selv om jeg sliter så inn-i-hampen. Det blir litt som sport på TV, vi tar våre små trimturer. men gleder oss stort når Nordtug gjør det bra i løypa.
Så "keep up the good work" og lykke til videre.
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 20:26   #11
Superkaja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 8
Superkaja er på en erverdig vei

Sv: Er det noe galt med meg, eller er jeg bare heldig?

Mange takk for svar alle sammen!
Nå er ikke helt det å multiquote et av mine største talenter, men jeg fikk i alle fall mye ut av alle svarene!

Føler det er viktig å være litt ydmyk på det å rope ut om et sånt luksusproblem, da jeg selv har vært mange ganger på det punktet hvor vekten bare nekter å rikke seg og det går saaaaakte... vet jeg ville irritert mitt gamle selv litt

Superkaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En god blanding av ketolyse og Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feber eller bare varmere på Skaldeman (høyfett)? SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 20-01-09 20:48
Værsyk - hodepine - bare myte, eller? mofe Fysisk og mental helse 16 06-04-06 00:09
Carbo Grabbers bare tull eller? Maz Kosttilskudd 3 26-01-04 19:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no