Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan ketolysekuren kun kombineres med andre lavkarbo dietter?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-05, 20:02   #26
Thula
Medlem
 
Thula sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 347
Thula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snillThula er virkelig snill

Takk alle sammen for ytterligere svar, og en spesiell takk til deg, MHM!! Dette var virkelig er bra svar, jeg følte at du tok spørsmålet mitt helt slik det var ment og kom med et bra svar! I tillegg slo du ned på akkurat de samme tingene som jeg hadde reagert litt på i andres besvarelser! Du høres ut som et veldig reflektert og fornuftig menneske

Jeg er jo stadig her inne og leser da, så det må jo bety at jeg fremdeles er ganske interessert, men nøler fremdeles ganske mye. Jeg ser ikke bort i fra at jeg blir "frelst" hvis jeg bare tester en ketogen diett, men i utgangspunktet så er jeg ikke interessert i mer enn å bruke ketolyse som et steg på veien til ønsket vekt, for så å gå over til GR. OM jeg bestemmer meg for å teste ketolyse, så kommer jeg likevel til å ha et åpent sinn

Det jeg er mest redd for er dette: GR har funket slik at jeg har klart å holde dietten i snart 6 uker uten noe særlig besvær. Atkins og Ketolyse er jeg heller mindre overbevist om at vil funke i lengden for meg. Hva om jeg går over til den, og sprekker slik at jeg kommer ut av den "gode stimen"? Altså: hva om dette er veien å gå for meg og så ødelegger jeg alt med å hoppe over på noe som ikke fungerer for meg... (Dette er mer et retorisk spørsmål for å illustrere tankegangen min, jeg vet jo at sånt kan jeg bare vite selv). Uansett, jeg følger med her inne og tenker og vurderer, men tør ikke kaste meg ut i noe

Thula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 20:39   #27
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Kan vi ikke oppfordre folk til å prøve lavkarbo da, framfor å støte dem fra oss. Hvem orker vel å prøve noe nytt hvis man MÅ FORPLIKTE SEG til å spise sånn resten av livet. Vi må ha respekt for de som prøver, og så ikke finner ut at det er for dem.

Sier ikke det, og mener ikke det Det jeg sa var at en godt kunne teste (altså totalt uforpliktende) i noen uker (2-3), og ønsker en å fortsette så trenger en å forplikte seg ovenfor seg selv.

Kosthold er biokjemi på avansert nivå.

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Jeg dør uten ris...

Tviler sterkt på at du mener det samme når du har tatt av 30-40kg

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 10:07   #28
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Thula

Det jeg er mest redd for er dette: GR har funket slik at jeg har klart å holde dietten i snart 6 uker uten noe særlig besvær. Atkins og Ketolyse er jeg heller mindre overbevist om at vil funke i lengden for meg. Hva om jeg går over til den, og sprekker slik at jeg kommer ut av den "gode stimen"? Altså: hva om dette er veien å gå for meg og så ødelegger jeg alt med å hoppe over på noe som ikke fungerer for meg... (Dette er mer et retorisk spørsmål for å illustrere tankegangen min, jeg vet jo at sånt kan jeg bare vite selv). Uansett, jeg følger med her inne og tenker og vurderer, men tør ikke kaste meg ut i noe

Jeg er overbevist om at det finnes mennesker som har det best på et kosthold med mye karbohydrater og at det finnes mennesker som rett og slett blit syke og overvektige av karbohydrater. Det viktige for deg er å finne ut av hvilken type du er , jeg tror ikke at et lavkarbomenneske vil trives og gå så fort ned i vekt på GR som det du har gjort.
Dermed er min konklusjon at du tåler karbohydrater godt og vil ikke ha spessiel nytte av ketolysekuren. Greier du å ha en vektnedgang på ca 500 gram i uken så skal du være veldig fornøyd.

Må presissere at det finnes ikke forskning på dette ( så vidt jeg vet) men etter å ha møtt utallige mennesker på nettet som tåler karbo godt, og ikke har det minste problem med å gå ned i vekt på et kosthold med mye karbohydrater og har møtt alle her som ikke tåler karbo ,så mener jeg at det bare må være slik.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 09:48   #29
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill
Wink

Opprinnelig lagt inn av Thula

Jeg følger foreløpig Grete Roede, noe som funker fint, men sakte. Jeg vurderer å gå over på ketolysekuren en måneds tid og så bytte tilbake til Grete Roede. Vil det føre til at jeg går opp igjen, eller er det mulig å kombinere kurene så lenge man følger dem adskilt?

Jeg har ikke peiling på hvordan det kommer til å gå, men selv har jeg planer om å gå over fra ketolysekuren til Libradietten om en stund. Libra er så og si likt Grete Roede. Jeg har også familie og barn, og ser at det ikke fungerer slik jeg ønsker sånn i hverdagen. Jeg har ikke lyst til at ungene mine skal se at jeg spiser noe annet hver gang de har pannekaker, lasagne, pizza eller grøt til middag. Det går greit for en stund, men ikke sånn for ever.

Jeg tenker å gå på ketolysedietten en stund til nå, men begynner å bli temmelig lei av egg allerede etter 2 uker. Foreløpig er jeg kjempestreng og holder meg alltid innenfor dagsrasjonen på 15 g. karbohydrat, men etter hvert tenkte jeg å innføre grovt brød og flere påleggsorter sakte men sikkert. For meg blir ketolysekuren kun en kur som varer en stund. Nå som jeg er hjemme i svangerskapspermisjon kan jeg lage omeletter både til frokost og lunsj. Når jeg begynner i jobb igjen, blir det nok grovt klibrød eller rugbrød med div. magert pålegg å finne i matpakka mi.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Mer om "ingers rugbrød" - og tanker om kosthold generelt Zoë Lavkarbo generelt 16 01-02-05 23:19
Overfølsom for melk donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 3 04-10-04 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no