Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og styrketrening

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-07, 00:11   #1
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Lavkarbo og styrketrening

Hvis det er noen her som har greie på det, så setter jeg virkelig pris på hjelp. Det jeg lurer på, er om jeg bør tilføre kosten min litt ekstra karbohydrater på de dagene jeg trener? Evt hvor mye? og i form av hva?

Det jeg har merket de siste ukene på lavkarbo, er at når jeg har trent hard styrke, så blir jeg veldig slapp og stiv i musklene på kvelden. Mer enn på lavkalori kosthold. Føler meg nesten litt forkjøla, med vondt i hodet og ja.. disse veldig stive musklene.

Treningen i segselv, går nesten bedre nå, enn før. Men så er det disse kveldene etter da...

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 11:43   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo og styrketrening

Jeg ville ikke spist mer karbo, det kræsjer med Ketolyse. Ta heller i litt mindre noen ganger og øk på litt etter litt så burde det gå over.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 12:24   #3
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Lavkarbo og styrketrening

Nellie,
Lavkarbo og trening har vært et tilbakevendende tema på forumet vårt. Denne linken til Mat&Helse har mange sett på som nyttig.
http://www.matoghelse.no/index.php?id=311342

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 13:36   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Nellie,
Lavkarbo og trening har vært et tilbakevendende tema på forumet vårt. Denne linken til Mat&Helse har mange sett på som nyttig.
http://www.matoghelse.no/index.php?id=311342

tusen takk det var veldig lærerikt!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:57   #5
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Lavkarbo og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Nellie,
Lavkarbo og trening har vært et tilbakevendende tema på forumet vårt. Denne linken til Mat&Helse har mange sett på som nyttig.
http://www.matoghelse.no/index.php?id=311342

Tuuusen takk.
Det forklarer hvorfor jeg føler meg mye sprekere på spinning nå når jeg er i ketose, enn jeg gjorde før i min karb før trening periode.
Men, hvorfor skal vi da trene moderat?

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:23   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Multi, her.

Men, hvorfor skal vi da trene moderat?

Trene moderat? Nei, det hørtes kjedelig ut.


Jeg er enig i at man føler seg litt daff under styrketrening på lavkarbo. Heldigvis går det over etter et års tid.

På ketolyse kan man IKKE spise mer karbohydrater i forbindelse med trening. Rett og slett fordi da følger du ikke dietten lenger. Da blir det en annen diett. Det finnes andre dietter som blander inn rene stivelsesmåltider et par kvelder i uka for å fylle glykogenlagrene. Dette er i grunnen et veldig bra prinsipp, men erfaringsmessig er det veldig slitsomt å holde på med. Blir mye mer tenking og planleggig og lettere å skeie ut. Hvis du allikevel er interessert anbefaler jeg "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin. Eventuelt kan du gå til ernæringsterapeut Jens Veiersted og få en kostholdsplan av han. Han har i alle fall brukt noen lignende prinsipper tidligere.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:09   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og styrketrening

føler meg overhodet ikke daff UNDER treningen! Bare etterpå. Men nå hadde jeg visst en forkjølelse på gang også, så det forklarer vel endel.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 23:56   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbo og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

føler meg overhodet ikke daff UNDER treningen! Bare etterpå. Men nå hadde jeg visst en forkjølelse på gang også, så det forklarer vel endel.

Det er ofte noe sånt. For noen uker siden innbilte jeg meg at jeg hadde hatt den treningsøkta, for jeg var helt utkjørt og nedkjørt etterpå. Det viste seg at jeg bare hadde en halsbetennelse på gang

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 22:12
Null karbo + Styrketrening = Framgang? token Trening 57 27-05-07 01:27
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 01:12
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no