Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Barriere for styrketrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-08, 17:23   #1
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Barriere for styrketrening

Jeg vurderer å begynne med RYP grunnprogrammet etter at jeg har satt meg litt mer inn i det. Kostholdsbiten er jo allerede under kontroll.

Når det gjelder styrketrening, så har jeg forstått at jenter bare må slutte å være redde for å bruke vekter. Og at hvis vi virkelig "bare vil stramme litt opp" "uten å få store muskler" så er det likevel ekte styrketrening som gjelder.

Hadde egentlig håpet på at spinning i sal pluss litt tukling med div apparater for styrke hadde holdt. Ser ut som jeg tar feil der. SÅ - problemet er at jeg er litt feig. Jeg har skikkelig sperre for å prøve meg frem med vekter og vektstang og finne ut hva jeg tåler å begynne med. Hvorfor er det ingen jenter i styrkerommet!?? (fordi de er som meg?) Jeg får meg bare ikke til å sprade inn sammen med de tøffe gutta der og begynne å fomle... UFF.

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 18:33   #2
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Barierre for styrketrening

I know the feeling..

Ta kontakt med instruktør, si at du er helt fersk og at du trenger litt veiledning og hjelp. Det kan være greit uansett å få noen til å se på mens du gjør øvelsene, sånn at du ikke gjør det feil og risikerer å skade deg.

Jeg hadde helt angst (turte ikke gå inn dit engang...), så jeg begynte i det små. En liten titt når det ikke var noen der, inn dit for å fylle på vannflaska, lot som jeg lette etter noen, alt mulig bare for å se hvordan det så ut Etter at det var greit så fikk jeg instruktør til å vise meg øvelsene, og nå går det helt greit. Bare begynn et sted

Det kommer nok dessuten flere jenter når de ser at det er andre jenter der

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:02   #3
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barriere for styrketrening

Takk for tips JenJen Godt å høre det er flere som har tenkt dette!

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 02:40   #4
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Barriere for styrketrening

Hopp i det.
Og, kjør på med basisøvelser som knebøy, markløft og benkpress.
Ikke stol på PT, når det gjelder knebøy og mark. Kjenn ha ryggen din tåler. Viktig at du ikke kuler eller svaier.

Sjekk forumet iform, der er mange eksempler på hvordan øvelsene utføres.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 10:00   #5
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Barriere for styrketrening

Syns egentlig det er kjekt å se på mannfolka i styrkerommet jeg Men seriøst... tror ikke egentlig folk kikker eller bryr seg så mye! Så enig med Runegutt, det er bare å hoppe i det!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:35   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Barriere for styrketrening

Den eneste plassen jeg har sett noe som minte om kikke på andre som trener er på styrkerummet Setermpoen garnison. Det føltes utrolig godt å pushe vekter som var 50-100% tyngre enn strømlinjeforma ungjypplinger.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:47   #7
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Barriere for styrketrening

Hehe...
Har det av og til sånn på spinning jeg, når de andre sliter!
Men har sjelden følt meg dum eller teit selv, når jeg sliter... Kan forstå andre gjør det da, men tror at "kikke på andre"-faktoren på treningssenter er mye mindre enn vi tror!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:59   #8
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Barriere for styrketrening

Blandt de som trener fast er kikkefaktor omtrent 0. Man er opptatt med egen løfting, og er så i fokus på "tungt" at man ikke har overskudd til å titte. Derimot, hvis du ber om hjelp fra "muskelgutta" så får du det. Mye hyggelige folk i muskelmiljøet

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 15:39   #9
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barriere for styrketrening

Hehe, typisk det. Man tror at alle ser på en, men egentlig er alle mer enn nok opptatt med seg selv

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Styrketrening og damer Runegutt Trening 7 09-09-08 19:09
Styrketrening i ketose ... Cherie Trening 3 15-02-08 17:56
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Ketose og styrketrening energibunten Trening 1 18-01-08 12:33
Styrketrening Ala mat og helse Begod Trening 6 14-04-04 23:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no