Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrketrening og lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-10, 19:57   #26
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Insulin er muskelbyggende??

Opprinnelig lagt inn av mojo, her.

Har du noen linker til dette? Dette betyr jo at det er bra med insulin mens alt jeg har lest hittil av LCHF linker er at insulin er sykdomsfremkallende.

Det betyr ikke at det er "bra" med insulin, det betyr heller ikke at insulin er sykdomsfremkallende (noe det ikke er). Insulin er bare et dumt lite hormon, som regulerer blodsukkeret ved å "flytte" glukose fra blodbanen over i muskel- og fettvev hvor det lagres til senere. Hvordan man påvirker denne prosessen avgjør om man blir stor og sterk, slank og sunn, eller sjuk og feit.

Jeg har ikke tid til å rote fram kilder nå, så du får bare ta meg på ordet

  Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:30   #27
mojo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
mojo er på en erverdig vei

Sv: Insulin er muskelbyggende??

Ifølge alt jeg har lest av nyere forskning så er høy insulinproduksjon sykdomsfremkallende. Diabetikere har f.eks. 50% større sjanse for å få kreft pga. de hyppige insulininjeksjonene. Insulin er et protein som produseres i bukspyttkjertelen og frakter blodsukkeret inn i cellene og omdanner overskuddsukker til fett. Høyt insulinnivå i kroppen er betennelsesfremmende. Da skulle jeg gjerne sett noe som dokumentere at insulin bygger muskler!

mojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 14:12   #28
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Godt å høre at det ikke er noe problem med lavkarbo og styrketrening.
Jeg har søkt politihøgskolen og skal starte styrketreningen for fullt!

Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 22:25   #29
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Insulin er muskelbyggende??

Opprinnelig lagt inn av mojo, her.

Ifølge alt jeg har lest av nyere forskning så er høy insulinproduksjon sykdomsfremkallende.

Høy insulinproduksjon er et symptom, ikke en årsak. Faktorene som fører til høy insulinutsondring fører til sykdom, ikke insulinet i seg selv.

Sitat:

Da skulle jeg gjerne sett noe som dokumentere at insulin bygger muskler!

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:09   #30
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Kanonbra dokumentasjon

Til Mojo: Insulin har svært mye til felles med IGF-I (insulin-like growth factor I). Det som er helt sikkert, er at insulin øker veksten i alle vevstyper, også muskler og skjelett. Det som er mer usikkert, er om insulindrevet vekst fungerer via sine egne reseptorer eller via hybride IGF-I-reseptorer. Insulin, IGF-I og veksthormon har mange biologiske fellesfunksjoner og kryssveier, så det er noen ganger usikkert hvem som gjør hva og hvordan. Men det finnes mye forskning på dette, så det er bare å starte å google etter: Insulin, IGF-I og HGH.

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:23   #31
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Hjelp ...........
Leser
The Paleo Diet for Athletes: A Nutritional Formula for Peak Athletic Performance av Loren Cordain og blir lite klok.
De hevder også man må ha insulin i blodet under trening for ikke å ødelegge muskler....referer også til det at man ellers ikke produserer growth hormon.....

Jeg er jente og ikke mest opptatt av å bli så stor, men jeg vil ikke spise opp musklene jeg har.

Blir så lite klok av alle infoen

__________________



Sist redigert av Multi : 19-02-10 kl 09:35.
Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:01   #32
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Multi, her.

De hevder også man må ha insulin i blodet under trening for ikke å ødelegge muskler....referer også til det at man ellers ikke produserer growth hormon.....

Jeg er veldig usikker på om du trenger insulin for å produsere veksthormon. Det har jeg ikke sett noen steder. Det som imidlertid bråbremser utskillelsen av veksthormon, er høye blodsukkernivåer og høyt nivå av frie fettsyrer i blodet. Det blir ofte anbefalt å spise karbohydrater før, under og etter trening for å få "eksplosiv høykarbo-styrke". Det du egentlig får er null veksthormon. Treningsprogrammer med utgangspunkt i lavkarbo, anbefaler å trene på tom mage, kun drikke vann i løpet av treningen, og vente minst en time etterpå før du spiser karbohydrater igjen. Insulin øker muskelproteinsyntesen (som Pål sier), slik at det kan være gunstig etter trening, og etter at du har fått fart på veksthormonene.

Men nå er jeg inne på Bulldogs fagområde, så da sniker jeg meg sakte ut før jeg roter det til


Sist redigert av Chunky : 19-02-10 kl 10:27.
  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 14:24   #33
mojo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
mojo er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Vel, jeg synes ikke Bulldog sitt ideal er noe å trakte etter. Det bildet ser ikke mye sunnt ut. Jeg har lest om "Slow Burn" der kostholdet også spille en viktig rolle med lav karbo og styrketrening er så viktig for all idrett. (sammendrag her: http://ezinearticles.com/?The-Slow-B...ut?&id=1436101).

På meg virker det som at det ikke er noe poeng å provosere frem høy insulinproduksjon med de negative konsekvenser som følger. Skal prøve å finne mere ut av dette med hvor gunstig karbohydrater er før, under og etter trening. Selv trener jeg nå 3-4 ganger i uka. 1 eller 2 av disse er 1.5km svømming og de(n) andre 1 times skitur eller 45 min. løping. Merker bedre overskudd etter at jeg gikk over til LCHF kost.

mojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 14:59   #34
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Janevel, her.

Godt å høre at det ikke er noe problem med lavkarbo og styrketrening.
Jeg har søkt politihøgskolen og skal starte styrketreningen for fullt!

Bjørn Ferry tok OL-gull på lavkarbo, skulle være bevis i massevis på at lchf fungerer selv for de som trener hardt og mye

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:51   #35
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mojo, her.

Vel, jeg synes ikke Bulldog sitt ideal er noe å trakte etter. Det bildet ser ikke mye sunnt ut. Jeg har lest om "Slow Burn" der kostholdet også spille en viktig rolle med lav karbo og styrketrening er så viktig for all idrett. (sammendrag her: http://ezinearticles.com/?The-Slow-B...ut?&id=1436101).

På meg virker det som at det ikke er noe poeng å provosere frem høy insulinproduksjon med de negative konsekvenser som følger. Skal prøve å finne mere ut av dette med hvor gunstig karbohydrater er før, under og etter trening. Selv trener jeg nå 3-4 ganger i uka. 1 eller 2 av disse er 1.5km svømming og de(n) andre 1 times skitur eller 45 min. løping. Merker bedre overskudd etter at jeg gikk over til LCHF kost.

Får du vondt i hodet av å stirre så intenst på nesetippen din?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:52   #36
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Bjørn Ferry tok OL-gull på lavkarbo, skulle være bevis i massevis på at lchf fungerer selv for de som trener hardt og mye

Jeg vil igjen påpeke forskjellen på utholdenhetsidrett og kraftsport når det gjelder krav til ernæring.

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:54   #37
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jeg vil igjen påpeke forskjellen på utholdenhetsidrett og kraftsport når det gjelder krav til ernæring.

Det har du naturligvis rett i

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:59   #38
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg er veldig usikker på om du trenger insulin for å produsere veksthormon. Det har jeg ikke sett noen steder. Det som imidlertid bråbremser utskillelsen av veksthormon, er høye blodsukkernivåer og høyt nivå av frie fettsyrer i blodet. Det blir ofte anbefalt å spise karbohydrater før, under og etter trening for å få "eksplosiv høykarbo-styrke". Det du egentlig får er null veksthormon. Treningsprogrammer med utgangspunkt i lavkarbo, anbefaler å trene på tom mage, kun drikke vann i løpet av treningen, og vente minst en time etterpå før du spiser karbohydrater igjen. Insulin øker muskelproteinsyntesen (som Pål sier), slik at det kan være gunstig etter trening, og etter at du har fått fart på veksthormonene.

Men nå er jeg inne på Bulldogs fagområde, så da sniker jeg meg sakte ut før jeg roter det til



Du var på godt spor der, så ingen grunn til å snike seg ut

Men:

Egenproduksjonen av veksthormon i voksen alder er så ubetydelig at alt annet egentlig går foran når det gjelder å bygge muskler. Selv om man tilfører veksthormon utenfra, må man normalt opp i høye doser over lang tid - kombinert med steroider - for å se noen effekt i det hele tatt. Effekten er også hovedsaklig i form av tap av kroppsfett og raskere tilheling av skader, ikke muskelvekst.

Altså vil å fokusere på denslags for oss vanlige dødelige være "majoring in the minor shit", sitat Dave Tate

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:33   #39
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Det var akkurat det jeg har lest om. At når man har bikket høyden (som meg), må man ty til alle triks i boken for å skvise ut godsakene uten kunstige tilskudd. Men ok. Går tilbake til et glass juice rett etter trening jeg da, så får vi se om jeg kler speedoen til sommeren. Min suksess på stranda ligger i dine hender, Bulldog

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:42   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Bjørn Ferry tok OL-gull på lavkarbo, skulle være bevis i massevis på at lchf fungerer selv for de som trener hardt og mye

Thomas Alsgård har vel skrevet i sin biografi at han ikke ødela treningen med å spise karbohydrater? Og at det var umulig å gå f.eks femmila på annet enn fett og proteiner om du ikke ville bli utbrent i løpet av en time-

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 20:39   #41
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Thomas Alsgård har vel skrevet i sin biografi at han ikke ødela treningen med å spise karbohydrater? Og at det var umulig å gå f.eks femmila på annet enn fett og proteiner om du ikke ville bli utbrent i løpet av en time-

Den har jeg ikke lest, men YUHUU Stilig at stadig flere lavkarbere kommer "snikende"

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 21:35   #42
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Min suksess på stranda ligger i dine hender, Bulldog

Å, faen

  Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 23:30   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Den har jeg ikke lest, men YUHUU Stilig at stadig flere lavkarbere kommer "snikende"

Jeg har heller ikke lest den, bare blitt det fortalt. Kanksje her inne?

Edit: Her har hvertfall Dreamy skrevet om det: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...71&postcount=9

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 19:41   #44
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Får du vondt i hodet av å stirre så intenst på nesetippen din?

Siden Mojo ga meg en (litt uforståelig) tilbakemelding på dette innlegget gjennom ryktesystemet, føler jeg at jeg bør kommentere litt mer.

Kjære deg. Du ba om dokumentasjon på at insulin er anabolt. Jeg postet et bilde av verdens beste kroppsbygger, en person som bør kunne antas å gjøre noe riktig ifm å bygge muskler. Han har ikke bygd massen sin på noen lavkarbodiett. Snarere tvert imot. Vedkommende spiser mye kh, mye protein, og relativt lite fett. Det er heller ikke uvanlig å bruke insulin som et "kosttilskudd" i de kretser. Så, med mindre noen kan vise til en person med tilsvarende masse som har bygd seg opp ved hjelp av en ketogen diett, vil jeg fortsatt hevde at insulin faktisk er anabolt, og spiller en relativt stor rolle ifm muskelbygging.

Det fins en hel del forskning som støtter dette, men å grave frem kilder føles som mer arbeid enn det er verdt, når beviset er så oppe i dagen som det er. Det er bare å google, for den som er interessert.

Hvorvidt Jay Cutler (idealet mitt, tydeligvis) ser sunn ut eller ikke er en helt annen diskusjon.

Sånn. Ferdig

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:51   #45
mojo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6
mojo er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Ok. Da har jeg skjønt omgangsformen her. Skal aldri mere stille spørsmål som betviler orakel-allvitende til "ekspertene" her. Det er nok best å la det være. Man har jo Google, ikke sant?

mojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:17   #46
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mojo, her.

Ok. Da har jeg skjønt omgangsformen her. Skal aldri mere stille spørsmål som betviler orakel-allvitende til "ekspertene" her. Det er nok best å la det være. Man har jo Google, ikke sant?

Men kjære deg, arrester meg så mye du vil! Jeg setter pris på å bli korrigert hvis jeg skriver noe galt, og jeg har da vel ingen steder skrevet at jeg kan alt?

Still spørsmål, men ikke avfei svarene fordi du ikke liker dem...

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:45   #47
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Er de ikke søte i den alderen?

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:47   #48
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Er de ikke søte i den alderen?

Jo, takk, jeg er egentlig ganske søt om jeg får si det selv

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:48   #49
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Var ikke deg jeg tenkte på da

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:52   #50
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Var ikke deg jeg tenkte på da

Kjiping...

Forøvrig, herfra: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31663

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Artikkelen er publisert i det anerkjente tidsskrift Nutrition & Metabolism og viser at man på ketogen diett går ned i vekt ved å miste fett, ikke muskler.
På 10 uker mistet deltakerne i gjennomsnitt 5,6 kilo fett. Det var ingen endring av muskelmassen.
Dette uten negative endringer av blodfetter eller fastende blodsukker.
Gruppen som fikk trening kombinert med normal diett hadde ingen endring av fettmassen men en vektøkning på 1,6 kilo på grunn av økt muskelmasse.

Hva sa jeg...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barriere for styrketrening Sirius Trening 8 11-12-08 15:39
Styrketrening i ketose ... Cherie Trening 3 15-02-08 17:56
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Lavkarbo og styrketrening nellie Lavkarbo generelt 7 15-08-07 23:56
Styrketrening - restitusjon Fedonisten Trening 10 07-09-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no