Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrketrening og lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-10, 20:02   #76
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Nellie: Det er ikke nødvendig å spise noe merkverdigere etter trening. Kjøtt/fisk/egg og grønnsaker og olje funker bra som bare det.

Altså proteiner og fett
Hvorfor? I følge hvem?

Hva med før trening?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:33   #77
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Vel, som du sier.. alle som vil nå toppen bruker insulin og de raskeste karbohydratene kjemien har klart å gi oss. Som jeg sa i posten min er insulin absolutt anabolt, ergo kjører alle som er på "Mr. Olympia"-nivå høy-carb og mest mulig av alt som på noen som helst måte kunne sies å være anabolt.

Hadde du fått publisert en vitenskapelig artikkel som sa at løvetann kunne være anabolt, så hadde det ikke gått mange ukene før du hadde sett de største gutta gresse ute i enga for å potensielt få en liiiiten fordel over de andre.

Alt dette er irrelevant, poenget mitt var at det finnes folk som (i forhold til normalen) er svære som fy og ikke spiser noe særlig karbohydrater og i allefall ikke tar noe ekstra insulin. Det er bevist igjen og igjen at basal-insulin er nok til å bygge muskelmasse effektivt så selv om super-mega-raske carbs og kunstig insulin øker effekten av treninga, så stiller jeg meg tvilende til hvilken verdi dette har for lhcf-slankere eller oss som trener for egen vinning og helse.

Navn?

  Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 02:04   #78
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Fordi det er hva kroppen trenger i hvert måltid,vel.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 02:07   #79
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Fordi det er hva kroppen trenger i hvert måltid.Det samme før trening også. Om du spiser tre måltider bør du ha både karbohydrater i form av grønnsaker, fett og proteiner i de. Ifølge ketolyse og atkins m.fl.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 22:51   #80
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Whey proteinpulver, øker det blodsukkeret?


Ja, ihvertfall på meg.
Har testa meg gjennom en boks fra proteinfabrikken.
Værst rett etter trening, da havner jeg i stratosfærisk høye blodsukkerverdier.

Heretter hetter proteintilskuddet egg, fjørfe og ost for min del

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 01:26   #81
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Det er det beste også. vet ikke om jeg skal kjøpe noe jeg heller. Mat er best. kasein og eggproteinpulver har ikke samme effekt som whey,tror jeg. Har du testa?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 02:55   #82
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

kasein og eggproteinpulver har ikke samme effekt som whey,tror jeg. Har du testa?

Så vidt jeg har skjønt er myseprotein (whey) best å innta rett etter (muskeloppbyggende styrke-)trening fordi denne typen proteiner utskilles raskt i kroppen sammenlignet med melkeproteiner (kasein), og gir derfor musklene et mer umiddelbart påfyll av byggestoffer. Det er også derfor blodsukkernivået øker etter inntak av en typisk treningsproteinshake.
Proteinpulver/shake inneholder dessuten alltid karbohydrater, selv om det er lite; det er umulig å produsere noe som kommer opp i 100 % protein. (Andel fett og karbohydrater varierer sterkt fra produsent til produsent, så det kan lønne seg å undersøke næringsinnholdet og sammenligne produkter. På treningsforum på nettet finnes det masse info om ulike produsenter og produkter.

Det som det ofte er mindre fokus på, men som er minst like viktig, er sammensetningen av aminosyrer som finnes i proteintilskuddet og som avgjør hvor virksomt det er. Kvaliteten på produktet avhenger derfor mye av hvor mange og hvilke aminosyrer det inneholder.

For melkeprotein/kasein er det beste bruksområdet inntak like før sengetid. Fordi kasein utskilles mer langsomt i blodet enn myse, bidrar det i høyere grad til at fettforbrenningen og muskeloppbyggingen opprettholdes natten igjennom når man ikke inntar annen føde.

Eggeproteiner vet jeg ikke så mye om. Og soya har svært varierende kvalitet og det er vel stort sett anbefalt å holde seg unna soyabaserte proteintilskudd.

Please correct me if I'm wrong.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 23:27   #83
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Av og til passer det ikke for meg å spise "normal" mat etter trening. Jeg tar da litt proteiner i form av myseprotein rett etter trening. Dette skal visstnok gi litt insulin, nok til å få gunstig effekt. Dette gjør jeg gjerne etter både styrke og kondisjonstrening. Jeg mener selv å ha god effekt av dette. I hvert fall da jeg var høykarber. Nå, på lchf, kan det være at det er mer unødvendig? Ikke sikker, men noen mener det. I tillegg har jeg brukt noen halve poser med måltidserstattere rett etter trening. Dvs 20g protein og 10g karbo, samt litt fett.

Noen studier viser jo at det er gunstig å ta proteiner rett etter trening, sammenlignet med å ta bare karbohydrater. Noe som også gjaldt utholdenhetstrening. Mens muligen er en godt balansert blanding inkl fett før trening viktig, og proteiner samt karber i kombinasjon etter trening. Andre sier, som sagt, dette er uansett helt unødvendig når man kjører lchf eller lignende. Mens andre igjen sier at karber er ok, så lenge man timer det. Ikke noen helt klare svar å få her heller altså. Og svarene jeg finner avhenger av hvilken ytelse aktiviteten skal ha/ har hatt, og hva som er målet med treningen; om det er høy ytelse eller å brenne vekk fett.

Dette var jo et skikkelig uklart innlegg Men kanskje det representerer noe av "uenighetene" innen feltet...? En ting som uansett er ganske klart er ordtaket shit in - shit out

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 14:08   #84
Marius_Messiah
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Slemmestad
Alder: 51
Innlegg: 2
Marius_Messiah er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

hei ja!

Interessant det her - men en ting er udiskutabelt: musklene blir flatere av keto kost under trening, grunnet mindre vann, og styrken synker også noe ett hvert. Dette av egen erfaring, samt erfaring fra mennesker med mye kunnskap på dette området. F.eks Børge Fagerli og hans Advanced Concept diett.

Å trene for å øke muskelmassen, null karbo-inntak hverken for eller etter trening VIL stagge muskelvekst, såfremt man er på et visst nivå, vel og merke.

Marius_Messiah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 14:14   #85
Marius_Messiah
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Slemmestad
Alder: 51
Innlegg: 2
Marius_Messiah er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

jeg lurer i grunnen på HVOR mye protein jeg trenger, før eller etter, eller begge, når man går på atkins.

Forholdet mellom fett og proteiner blir jo annerledes, og selv en halv shake (20gr protein) med vann, gir vel for mye proteiner og for lite fett i forhold til Atkins?

Samtidig trenger jeg mer proteiner for å*bygge, eller holde massen under keto deff

noen som noe erfaring på*dette området? Har gjort en del research, men det er en del forskjellige teorier

Jeg trener om morgene før jobb - så å spise masse mat før, eller rett etter trening er vanskelig. Shake er gul - men snakker vi da en skje - 10 gr protein - i en dl fløte? Eller skal man holde igjen litt på fettet for å la kroppen jobbe litt mer med "det den har"…

Marius_Messiah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 14:45   #86
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Styrketrening og lavkarbo

I følge norsk helsevesen trenger du ikke mer enn 1g protein per kg kroppsvekt, og avhengig av hvem du snakker med sies ofte alt over 1.2-1.5g/kg (sånn ca) å være drepen for nyrene.

Dette er selvfølgelig bare tull, selv Olympiatoppen (som vel regnes som ypperstepunktet av den etablerte, statlige kostekspertisen) anbefaler 2g/kg for alle som trener mye, spesielt om man trener høyintensitetstrening som styrke, sprint, ol. De sier også at 3g/kg ikke er skadelig og kan være fordelaktig for å endre kroppssammensetningen da protein ikke fører til insulinproduksjon, samt at utav 100kcal proteiner får kroppen bare ~75kcal energi fordi protein er tungt å bryte ned og nyttegjøre seg av.

Et alternativ til en vanlig ketogen diett jeg ikke ser stort til her er TKD, Targeted Ketogenic Diet. Husker ikke de nøyaktige tallene, men grunnprinsippet er å ha en pause på minst 2-3 timer etter siste fettmåltid før trening (fordi fett hemmer opptak av sukker, og dermed proteinsyntesen), og spise proteiner sammen med en bestemt mengde raske karbohydrater før og etter trening. Idéen er at man bruker opp karbohydratene i løpet av treninga og den påfølgende timen og kommer tilbake i ketose.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 23:40   #87
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg har noen års erfaring med styrketrening, hovedsaklig som supplement til ballsporter. Jeg har spist mindre og mindre karbo siden jul, og har spist lchf noen måneder. Jeg merker at det nok er litt mindre makspunch i musklene, men jeg trener litt mer crossfit for tiden, og da er utholdenheten bedre enn tidligere. Jeg synes også restitusjonen er bedre enn tidligere, og jeg har bedre fremgang. Vil tro at dette kan ha noe med hormoner å gjøre?

Skulle jeg trent fokusert styrketrening, med spesifike mål, ville jeg nok kjørt på the metabolic diet, og tilpasset inntak av karbo til aktivitetsnivået...

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 17:47   #88
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg tror det der med at kroppen ikke har like mye spenst på lavkarbo som på høykarbo er en overgangsfase. Jeg merket også at jeg ble betydelig svakere i starten, men nå er det omvendt. Jeg klarer ikke så mye på høykarbo. Ergo er jeg tilbøyelig basert på min egen lille forskning å avskrive alle myter om at man trenger karbo for å yte maks!!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:45   #89
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg ligger i ketose og må si at jeg har aldri prestert bedre på fotballtrening.
Kompisene har begynt å kalle meg duracellkaninen. Er ikke noe god til å spille fotball men kan jo springe rundt som en tulling i halvannen time i strekk likevel!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 10:16   #90
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg tror det der med at kroppen ikke har like mye spenst på lavkarbo som på høykarbo er en overgangsfase. Jeg merket også at jeg ble betydelig svakere i starten, men nå er det omvendt. Jeg klarer ikke så mye på høykarbo. Ergo er jeg tilbøyelig basert på min egen lille forskning å avskrive alle myter om at man trenger karbo for å yte maks!!

Jeg er tildels enig med deg, men bare tildels. Det er forskjell på å yte og å yte på toppidrettsnivå. Det er nok en grunn til at det ikke er noen toppstyrkeløftere som spiser bare lavkarbo. Det samme gjelder kroppsbygging, og er det noen som eksperimenterer og kan mye praktisk om kosthold, så er det kroppsbyggere. The metabolic diet fokuserer jo på et karboinntak som er tilpasset den enkelte person, og det enkelte aktivitetsnivå.

Jeg vil tippe at de gutta/ og jentene som spiser slikt, greier å balansere inntaket slik at kroppen er tilpasset til å kjøre på fett, med de fordelen det gir, samtidig som de kan hente ut de fordelene som finnes med karbo.

Det er faktisk gjort noen forsøk på syklister, hvor det viste seg at det var fordelaktig å trene på lavkarbo, men samtidig viste det seg at det var en fordel med noe karbo under løp, hvis ikke tapte de noe (!) ytelse på feks sprinter...

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:12   #91
ftv88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
ftv88 er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Hei.

Vet dere om det er noen bøker om lavkarbo og trening, og da helst styrketrening?

Vet om:
Istället för doping : bygg en stark och lätt kropp med rätt kost och hormonellt intelligent träning

Men vet dere om flere? Gjerne norske eller engelske.

mvh Fredrik

ftv88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkosthold! Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 21:37   #92
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jepp! Denne boka kan jeg anbefale

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:21   #93
ftv88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
ftv88 er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Takker! Kan du beskrive boken litt? Stod ikke så mye.
Andre forslag?

ftv88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkosthold! Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 20:49   #94
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg gjorde litt research ang den boken, altså the tnt diet. Flere sier at den har store likheter med the anabolic diet/ the metabolic diet. Jeg har the metabolic diet på pdf, og har tenkt å lese den først i hvert fall. Men hvis noen kan fortelle litt mer om the tnt diet, så ville det vært kjekt om dere delte det her

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 22:34   #95
ftv88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
ftv88 er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Ok.

Har du Pål publisert den studien om styrketrening og ketose?

ftv88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkosthold! Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 15:22   #96
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Navn, takk.

Jeg har ikke peiling på dette greiene her, men ihvertfall en kompis av meg går på lavkarbo og har fått flere "priser" i fitness konkurranser. Men som sagt jeg har ikke peiling. Mener han kombinerer atkins og fedon. Og ja, han er stor!

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 12:16   #97
lillekri
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 107
lillekri er ny på veien

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Jeg har prøvd styrketrening med og uten carbs. På en hemningsløs diett med masse carbs hadde jeg utrolig rask utvikling av styrke. Trente 3 gaqnger i uka og klarte nesten alltid løfte mer kg en forrige økt. På strikt lavkarbo står man for det meste på stedet hvil eller blir litt svakere, mens man går ned i vekt. 2 helt forskjellige verdner. Min filosofi akkurat nå er å kjøre 1 uke med medium karbs ca. annenhver måned. Ser ut som det skal bli 6-pack ut av det, men kjedelig å ikke bli sterkere!

lillekri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paelo'ish lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 16:48   #98
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Jeg har prøvd styrketrening med og uten carbs. På en hemningsløs diett med masse carbs hadde jeg utrolig rask utvikling av styrke. Trente 3 gaqnger i uka og klarte nesten alltid løfte mer kg en forrige økt. På strikt lavkarbo står man for det meste på stedet hvil eller blir litt svakere, mens man går ned i vekt. 2 helt forskjellige verdner. Min filosofi akkurat nå er å kjøre 1 uke med medium karbs ca. annenhver måned. Ser ut som det skal bli 6-pack ut av det, men kjedelig å ikke bli sterkere!

Må bare spørre.. Hvor lenge og hvor strickt var du på lavkarbo da du prøvde dette? Er ingen tvil om at insulin er et av kroppens mest anabole stoffer, men dette er et to-egget sverd for alle som ikke tar steroider. Homeostase er nøkkelordet, og når et anabolt hormon (som insulin, som primært styrer fettlagring) går opp må andre anabole hormoner (testosteron, veksthormon, osv som styrer vekst og vevregenerering) gå ned mens katabole hormoner går opp.

Alt-i-alt vet nok styrkeløfterene og kroppsbyggerene best hva som gir mest styrke og vekst, og de stapper i seg karbohydrater designet for å ha høyest mulig GI til alle døgnets tider. Forskjellen er at disse gjerne holder et aktivitetsnivå som for oss vanlige dødelige ville vært.. vel.. bortimot dødelig, og ikke minst tilførsel av disse anabole hormonene (insulin inkludert, hvor enn idiotisk farlig det måtte være).

En ting jeg vet sikkert er at en må ha i seg nok protein når en driver med styrketrening. Anbefalingene varierer, men 2-3g per kg kroppsvekt er normalt for styrkeatleter (mens minimum 1g er anbefalt for alle). Denne mengden protein skal det ganske mye til å få i seg, og det skjer i allefall ikke dersom en ikke har et svært bevisst forhold til kosthold! Dette, samt mettet fett øker faktisk nivåene av vekst- og kjønnshormoner.

Tilstrekkelig inntak av sink er også viktig, da kroppen ikke kan produsere testosteron uten.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 18:48   #99
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Tilstrekkelig inntak av sink er også viktig, da kroppen ikke kan produsere testosteron uten.

Der ga du meg MYE å tenke på... under stoffskiftesykdom er generell hormonbrist(reduserte nivåer) nokså vanlig, testosteron inkludert... Og sink er også sentralt for stoffskiftet. (Og vistnok et sporstoff som mange har i minste laget av... ) *funderer videre*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 18:57   #100
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Rart det. Har ikke noe problem å komme i 200g protein (uten at jeg tar ekstra proteiner). Betyr det at jeg bare bygger muskler hele tiden?

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barriere for styrketrening Sirius Trening 8 11-12-08 15:39
Styrketrening i ketose ... Cherie Trening 3 15-02-08 17:56
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Lavkarbo og styrketrening nellie Lavkarbo generelt 7 15-08-07 23:56
Styrketrening - restitusjon Fedonisten Trening 10 07-09-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no